اطلاعات تماس
  • 093608*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207157513823233
در دسترس نیست

باید و نباید های شستشوی فرش ماشینی

باید و نباید های شستشوی فرش ماشینی

کد: 140207157513823233

، (اخبار رسمی): شستشوی فرش ماشینی یکی از کارهایی است که از گذشته در بسیاری از خانه های ایرانی برای خانه تکانی انجام می شد. از همین رو همیشه روش های مختلفی برای شستشوی فرش ماشینی پیشنهاد شده است. اما با پیشرفت تکنولوژی امروزه دیگر شستشوی فرش در خانه ها و به صورت سنتی انجام نمی شود

باید و نباید های شستشوی فرش ماشینی
قالیشویی در کرج

. با این وجود گاهی ممکن است افراد بخواهند این کار را در خانه و به صورت دستی انجام دهند. پس پیش از اقدام به این کار بهتر است با اصول و روش های درست شستشوی فرش در منزل آشنا شوید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

نکات مهم قبل شستن فرش ماشینی

امروزه بسیاری از افراد کار شستشوی فرش ماشینی خود را به قالیشویی ها می سپارند. با پرداخت هزینه مختصری نه تنها خودشان خسته نمی شوند و آب و انرژی زیادی هم هدر نمی رود بلکه فرش به صورت تمیز و سالم تحویل داده می شود. با این وجود شاید برخی تمایل به شستشوی فرش در منزل داشته باشند. اگر می خواهید این کار را انجام دهید برای حفظ سلامت و ارزش فرش حتما مواردی که در این مقاله ذکر می شود را مورد توجه قرار دهید.

شستشوی فرش چه در منزل و چه در کارگاه های قالیشویی مقدماتی دارد که در ادامه به آن اشاره می شود:

انتخاب مکان مناسب برای شستشوی فرش: بهترین مکان برای شستشوی فرش سطوح سفت و همواری است که ترجیحا کمی شیب دار باشد تا هم فرش کاملا در آن پهن شود و هم در حین شستشو آب کثیف و کف در بافت فرش باقی نماند. در مرحله آبگیری نیز جریان آب به سمتی باشد که آب در فرش باعث زردی نشود.

غبارروبی: پیش از آنکه بخواهید اقدام به شستشوی فرش کنید نخست باید فرش را در فضایی مسطح مثل موزاییک یا آسفالت تمیز پهن کرده و با جارو دستی یا جاروبرقی به خوبی آن را جارو کنید تا تمام گرد و خاک و آلودگی های سطحی آن حذف شود.

تست رنگ دهی فرش: در این مرحله پیش از آنکه اقدام به خیس کردن همه فرش کنید باید تکه ای از فرش را با دستمال سفید که با آب نیمه گرم مرطوب شده تست کنید تا رنگ های فرش ثابت است یا امکان پخش رنگ دارد. در صورتی که فرش امکان رنگ دهی دارد باید از اصولی که مانع از پخش رنگ و خراب شدن ظاهر فرش می شود پیروی کنید.

شناسایی جنس فرش: قبل از اینکه بخواهید فرش را بشویید اول از جنس آن مطمئن شوید. فرش های دستباف می تواند ابریشمی، کرکی یا پشم باشد. فرش های ماشینی هم غالبا دارای جنس پشم، ابریشم، اکریلیک و… باشد.

انتخاب شوینده مناسب: نکته دیگری که باید به آن توجه کنید انتخاب شوینده ای است که مناسب جنس فرش بوده و علاوه بر تمیزی به رنگ و بافت فرش آسیبی وارد نکند. به هیچ عنوان از سفید کننده در شستشوی فرش استفاده نکنید چرا که می تواند باعث پوسیدگی فرش شود. شوینده های قلیایی نیز برای شستشوی فرش های ماشینی مناسب نیستند. بهترین گزینه استفاده از پودرهای دستی و شامپو فرش می باشد.

بهترین روشی که می توانید از سلامت فرش خود اطمینان حاصل کنید و تمیزی آن را به دست آورید سفارش به کارگاه های قالیشویی با تجربه و تخصصی است. قالیشویی در مهرشهر با نام تجاری اردلان آماده ارائه خدمات قالیشویی به همه شهروندان در کرج و شهرهای اطراف است.

اصول شستشوی فرش ماشینی چیست؟ باید ها و نباید ها

شستشوی فرش ماشینی دارای اصول و قواعدی است که رعایت آن می تواند علاوه بر تمیزی فرش، ارزش آن را حفظ کند و بر دوام و ماندگاری آن بیفزاید. پیش از آنکه درباره اصول فرش ماشینی توضیح دهیم توصیه مناسب شستشوی فرش ماشینی توسط قالیشویی های معتبری است که سالها تجربه و اعتبار دارند. قالیشویی اردلان یکی از برندهای معروف قالیشویی در شهر کرج و نیز شهرهای حومه است که بهترین خدمات را با مناسب ترین قیمت به مشتریان خود ارائه می کند. امروزه برند اردلان کرج یکی از نام های آشنا برای شهروندان کرج در زمینه قالیشویی است.
با این وجود اگر می خواهید اقدام به شستشوی فرش در منزل کنید حتما موارد زیر را در نظر بگیرید.

مراحل شستشوی فرش ماشینی

زمانی که می خواهید اقدام به شستشوی فرش ماشینی کنید برای اینکه نتیجه کار رضایت بخش باشد باید مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

ابتدا فضای مشخصی که دارای زمین مسطح و بزرگی است که فرش به طور کامل در آن پهن می شود را انتخاب کنید. در صورتی که زمین شیب دار باشد بهتر است.

فرش را پس از تمیز کردن از آلودگی های فیزیکی و گرد و غبار به روش دوش و توام با حرارت ملایم خیس کنید. اگر فرش شما رنگ دهی دارد به هیچ عنوان آن را با آب گرم یا به مدت زیاد خیس نکنید. گرمای آب یا ماندگاری رطوبت در آن می تواند منجر به پخش رنگ در قسمت های روشن شود.

شوینده مناسب را که برای شستشو انتخاب کرده اید را روی فرش بریزید. برای این منظور به هیچ عنوان از مواد شوینده قلیایی استفاده نکنید، پودر دستی یا شامپو فرش گزینه های مناسبی برای شستن فرش ماشینی هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093608*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل