اطلاعات تماس
  • 031426*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207237633822675
در دسترس نیست

قطعات بنز ده تن

کد: 140207237633822675

، (اخبار رسمی): یکی از مهم ترین نکاتی که راننده یک بنز ده تن باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد، شناخت تمامی قطعات بنز ده تن است. یکی از پر فروش ترین و متعدد ترین انواع کامیون ها در کشور، بنز ده تن است.

قطعات بنز ده تن
قطعات بنز ده تن

یکی از مهم ترین نکاتی که راننده یک بنز ده تن باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد، شناخت تمامی قطعات بنز ده تن است. یکی از پر فروش ترین و متعدد ترین انواع کامیون ها در کشور، بنز ده تن است. بنز ده تن برای اولین بار در سال 1969 وارد کشور شد و توسط کمپانی خاور شرق و ایران خودرو دیزل تا به امروز درحال تولید است. در ادامه با ما همراه باشید تا با لوازم یدکی بنز ده تن بیشتر آشنا شوید.

انواع قطعات بنز ده تن
یک کامیون دارای بیش از 20 هزار قطعه کوچک و بزرگ است تا بتواند به حرکت در آید. برخی از قطعات آن باید در مدت زمان خاصی تعویض شوند تا عملکرد کامیون بهتر شود. اما برخی دیگر تنها در زمان معیوب شدن می بایست تعویض شوند و حتی گاهی از اوقات این نوع قطعات از طول عمر بسیار طولانی برخوردار هستند و کارکردی عمری دارند. اما در نظر داشته باشید که در زمان معیوب شدن قطعات بنز ده تن خود، می بایست سریعا برای تعویض آن ها اقدام نمایید.

  • قطعات مصرفی

لوازم مصرفی، در دسته پر مصرف لوازم یدکی بنز ده تن قرار دارند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. قطعات مصرفی طول عمر مشخصی دارند و باید سر موعد تعویض شوند تا اجزای بنز ده تن دچار آسیب نشود. قطعات مصرفی بنز ده تن شامل لنت ترمز، کاسه چرخ، بلبرینگ های پلوس، واسکازین، روغن موتور، فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر آبگیر گازوییل و دیسک و صفحه کلاج می باشند. لازم به ذکر است که اگر قدرتی بی نهایت و سرعتی بی نظیر از بنز ده تن خود می خواهید، باید قطعات مصرفی آن را سر موعد تعویض کنید.

  • قطعات موتوری

از مهم ترین بخش های قطعات بنز ده تن، می توان به لوازم و قطعات موتوری این کامیون اشاره نمود. بنز ده تن مجهز به پیشرانه شش سیلندر 11 لیتری با 24 سوپاپ و شش سرسیلندر مجزا است. برخی از قطعات موتور این کامیون همچون یاتاقان، رینگ، پیستون، بوش، سرسیلندر، سوپاپ و بالانسر های میلنگ همیشه در فشار زیادی قرار دارند؛ به همین دلیل می بایست در هنگام احساس صدای غیر عادی برای تعویض آن ها اقدام نمود تا آسیب بیشتری به بخش داخلی بلوک سیلندر و میل لنگ وارد نشده است.

  • قطعات کابین

یکی دیگر از بخش های مهم لوازم بنز ده تن، لوازم و قطعات کابین است. قطعات کابین این کامیون به دو دسته رفاهی راننده و ضروری تقسیم می شوند. از قطعات رفاهی راننده کابین بنز ده تن می توان به صندلی هیدروپنوماتیک، سیستم تهویه مطبوع و صندلی تخت خواب شو در سمت شاگرد اشاره نمود. اما قطعات ضروری و پر مصرف کابین بنز ده تن شامل کلید های کنترل پمپ باد، بوق، دسته های راهنما، چراغ پارک و ... اشاره نمود. تعویض این قطعات ضرورتی ندارد ولی اگر آن ها هر چند وقت یک بار تعویض کنید، می توانید احساس راحتی بیشتری درون کابین کامیون خود داشته باشید.

  • سیستم الکتریکی

به دلیل ساده بودن طراحی بنز ده تن، سیستم الکتریکی آن نیز بسیار ساده است. سیستم الکتریکی این کامیون ابتدا به داخل کابین وارد می شود و نیرو الکتریکی توسط یک جعبه فیوز و چند آفتامات به تمامی نقاط کامیون منتقل می شود. البته در مدل های جدید بنز ده تن، سیستم الکتریکی مجهز به سنسور های قوی وجود دارد که می توان گفت آن ها جزو مهم ترین قطعات بنز ده تن مدل بالا محسوب می شوند. قطعات بنز ده تن دارای انواع مختلفی هستند. پیشنهاد می شود اگر می خواهید مدت زمان طولانی بدون هیچ مشکلی با استفاده از این کامیون به سفر بپردازید، حتما قطعات آن را پیش از سفر بررسی کنید و در صورت لزوم برای تعویض آن ها اقدام نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 031426*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید