اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۵۶۴*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208077656019323
در دسترس نیست

سیستم گرمایشی گلخانه

کد: 140208077656019323

، شهریار , (اخبار رسمی): نکات مهم درباره گرم کردن گلخانه ها

سیستم گرمایشی گلخانه
سیستم گرمایشی گلخانه

شرکت سارایئل نسیم طراح و تولید کننده انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی

سیستم گرمایش گلخانه

سیستم گرمایشی گلخانه به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات گلخانه ای، وظیفه حفظ دمای مناسب و مطلوب را برعهده دارد. این سیستم معمولاً شامل مجموعه ای از دستگاه ها و تجهیزاتی است که به منظور ایجاد یک محیط گرم و مرطوب برای رشد و توسعه گیاهان در داخل گلخانه، به کار می رود.

عناصر اصلی یک سیستم گرمایشی گلخانه عبارتند از:

سیستم گرمایشی: این سیستم شامل دستگاه های گرمایشی مانند بخاری، گرمایش از طریق آب و... است که به منظور ایجاد دمای مطلوب در داخل گلخانه به کار می روند.
سیستم خنک کننده: این سیستم شامل دستگاه های خنک کننده مانند پمپ های خنک کننده، فن های خنک کننده و... است که به منظور کنترل دمای داخل گلخانه در فصول گرم به کار می روند.
سیستم تهویه: این سیستم شامل دستگاه های تهویه مانند فن، دریچه هوا و... است که به منظور تامین هوای تازه و مطلوب در داخل گلخانه به کار می روند.

به طور کلی، سیستم گرمایشی گلخانه به منظور کنترل دما، رطوبت و تهویه در داخل گلخانه استفاده می شود و می تواند برای حفظ و تنظیم شرایط مناسب برای رشد و توسعه گیاهان در گلخانه بسیار موثر باشد.

انواع سیستم‌ گرمایشی گلخانه

سیستم های گرمایشی گلخانه به طور کلی می توانند به دو دسته سیستم های گرمایشی مبتنی بر آب و سیستم های گرمایشی مبتنی بر هوا تقسیم شوند. در زیر به توضیح این دو نوع سیستم گرمایشی گلخانه می پردازیم:

سیستم گرمایشی مبتنی بر آب:
در این نوع سیستم گرمایشی، آب به عنوان یک ماده گرمایی به کار می رود که در سیستم لوله کشی، گرما را به گلخانه انتقال می دهد. در این نوع سیستم، یک دستگاه گرمایشی مرکزی و یا چند دستگاه گرمایشی موضعی در نظر گرفته می شوند که برای گرم کردن آب به کار می رود. سپس آب گرم از طریق لوله های کشیده شده در داخل گلخانه و به ویژه در زیر بستر کشت، جریان داده می شود تا گلخانه را گرم نگه دارد. یکی از مزایای این نوع سیستم گرمایشی این است که از هدر رفت کمتری نسبت به سیستم های گرمایشی مبتنی بر هوا برخوردار است.

سیستم گرمایشی مبتنی بر هوا:
در این نوع سیستم گرمایشی، هوا به عنوان یک ماده گرمایی و به صورت سیستم تهویه مطبوع در گلخانه عمل می کند. در این نوع سیستم، یک دستگاه گرمایشی مرکزی و یا چند دستگاه گرمایشی موضعی در نظر گرفته می شود که برای گرم کردن هوا به کار می رود. هوا سپس از طریق شبکه های هوایی گلخانه، به داخل گلخانه ارسال شده و هوا را گرم می کند.

گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف گلخانه، یک روش گرمایش گلخانه است که در که در آن، حرارت مورد نیاز برای گرم کردن گلخانه، از طریق یک سیستم لوله کشی زیر بستر کشت تأمین می شود. این سیستم از یک شبکه از لوله های پلیمری یا PVC تشکیل شده است که در زیر بستر کشت قرار دارند.

با استفاده از یک پمپ گرمایشی، آب گرم به تمامی لوله های زیر بستر کشت وارد می شود و در آنجا گرمای خود را به بستر کشت و سپس به هوای داخل گلخانه منتقل می کند. این روش علاوه بر گرم نگه داشتن گلخانه، به بهبود رشد گیاهان و افزایش عملکرد آن ها نیز کمک می کند زیرا بستر کشت به خوبی گرم می‌شود و در نتیجه، گیاهان در شرایط بهتری برای رشد قرار می گیرند.

مزایای سیستم گرمایش از کف گلخانه:

  1. کاهش هدر رفت حرارت و افزایش بهره وری انرژی به دلیل حفظ حرارت در نزدیکی بستر کشت
  2. افزایش عملکرد و بهبود رشد گیاهان به دلیل حفظ گرما در نزدیکی ریشه ها و بستر کشت
  3. کاهش احتمال بیماری های قارچی و باکتریایی به دلیل کاهش رطوبت موجود در هوا
  4. کاهش هزینه های نگهداری و سرویس دهی به دلیل عدم نیاز به تعویض فضاهای خالی بین بستر کشت
  5. بهبود کیفیت محصولات به دلیل حفظ دمای بهینه

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۵۶۴*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی