اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14020910770776066
در دسترس نیست

کنفرانس سفر هوش مصنوعی ۲۰۲۳ با شعار چشم‌اندازی به آینده برگزار شد

کد: 14020910770776066

، تهران , (اخبار رسمی): هشتمین کنفرانس بین‌المللی سفر هوش مصنوعی (AI Journey) که از ۱ الی ۳ آذرماه ۱۴۰۲ در مسکو برگزار شد، سکوی مهمی برای بحث در مورد هوش مصنوعی بود.

کنفرانس سفر هوش مصنوعی ۲۰۲۳ با شعار چشم‌اندازی به آینده برگزار شد
کنفرانس سفر هوش مصنوعی ۲۰۲۳ با شعار چشم‌اندازی به آینده برگزار شد

رویداد سفر هوش مصنوعی به آخرین پیشرفت‌ها در زمینه شبکه‌های عصبی و نقش آن‌ها در اکتشافات علمی جدید و اهمیت هوش مصنوعی در توسعه تجارت و به طور کلی جامعه اختصاص داشت.

یکی از اهداف کنفرانس نمایش توان هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار در کمک به بشریت در بسیار از زمینه‌های مختلف بود و پیشرفت‌های جدید در این حوزه به طور مداوم زندگی مردم را به سمت بهتر شدن تغییر می‌دهد.

یکی از مهمترین رویدادهای این کنفرانس سه روزه، بحثی با عنوان «انقلاب هوش مصنوعی مولد (Generative AI): فرصت‌های جدید» بود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود در مورد توسعه شبکه‌های عصبی در روسیه در این گفتگو شرکت کرد. این جلسه توسط هرمان گرف، مدیرعامل اسبربانک اداره شد که در آن وی سه حوزه اصلی که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند هوش مصنوعی بزرگترین پیشرفت‌ها را در آن خواهد داشت را مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و ایجاد سیستم‌های مدیریت کاملا جدید برشمرد.

سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و بیشتری برای ایجاد مدل‌های مولد هوش مصنوعی در حال انجام است و شرکت‌ها کارهای روزمره‌ای که نیاز به مداخله انسانی ندارند را به دستیاران هوش مصنوعی واگذار می‌کنند. شرکت‌های بین‌المللی در حال استفاده از هوش مصنوعی در تجارت، بهینه‌سازی لجستیک و بسیاری از فعالیت‌های دیگر هستند.

شبکه‌های عصبی جایگاه مهمی نیز در پزشکی دارند. در روسیه، از بینایی رایانه‌ای برای تفسیر عکس‌های سی‌تی‌اسکن، تصاویر اشعه ایکس و ماموگرافی، و همچنین برای پر کردن خودکار مستندات پزشکی با صدا و تشخیص بیماری استفاده می‌شود.

هوش مصنوعی همچنین در هنر نیز به کار می‌رود. در این زمینه شرکت اسبر، مدل تولیدکننده‌ی Kandinsky 3.0 خود را معرفی کرد که یک شبکه عصبی است که می‌تواند تصاویر و آثار هنری واقعی را در چند ثانیه ایجاد کند. همچنین این شرکت Kandinsky Video را معرفی کرد که اولین مدل روسی برای تولید ویدیوهای کامل است و می‌تواند کلیپ‌هایی تا هشت ثانیه ایجاد کند. این مدل را می‌توان در پلتفرم fusionbrain.ai و در ربات تلگرام آن آزمایش کرد.

برای افراد علاقه‌مند به خلق موسیقی نیز مدل شبکه عصبی گیگاچت (GigaChat) وجود دارد. اما قابلیت‌های گیگاچت به کاربردهای خلاقانه محدود نمی‌شود و از گذشته در بخش بانکی و برای خودکارسازی فرآیندهای متعدد به طور فعال در حال استفاده بوده است. گیگاچت همچنین قادر به تشخیص زبان اشاره و داکتیل (بیان کلمات با حروف جداگانه) است.

در کنار این موارد، این کنفرانس به بررسی جنبه‌های اخلاقی استفاده از هوش مصنوعی نیز پرداخت و چندین شرکت خارجی و روسی در جریان آن به مرام‌نامه‌ی ملی اخلاق هوش مصنوعی روسیه پیوستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز رویدادهای اخبار رسمی

مرکز رویدادهای اخبار رسمی یکی از دپارتمان های اخبار رسمی است که با هدف انتشار اخبار و وقایع مرتبط با همایش ها، جشنواره ها و رویدادهای مختلف در حوزه های متنوع (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی )در دنیا و ایران ایجاد شده است. در این مرکز تلاش دائمی می شود تا مخاطبان نخستین نیوزوایر ایران(اخبار رسمی) از تحولات و رویدادهای مهم صنایع و حوزه های خدماتی مختلف با خبر باشند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش