اطلاعات تماس
  • 021***** - 021582*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209187717618734
در دسترس نیست

مراحل ثبت شرکت

کد: 140209187717618734

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله سعی داریم تا مراحل ثبت شرکت را به صورت تصویری و با جزییات کامل خدمت شما عزیزان ارائه دهیم تا بتوانید کلیه مراحل ثبت شرکت را به تنهایی در سامانه ثبت شرکتها انجام دهید. چنانچه قصد دارید خودتان به تنهایی شرکت خود را ثبت کنید، این مقاله را از دست ندهید.

مراحل ثبت شرکت
مراحل ثبت شرکت

در این مقاله سعی داریم تا مراحل ثبت شرکت را به صورت تصویری و با جزییات کامل خدمت شما عزیزان ارائه دهیم تا بتوانید کلیه مراحل ثبت شرکت را به تنهایی در سامانه ثبت شرکتها انجام دهید.

لازم به ذکر است که کلیه تقاضاهای مربوط به ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکتها و موسسات غیر تجاری از طریق درگاه الکترونیکی پذیرفته می شود.

متقاضیان ثبت تاسیس و تغییرات شرکتها و موسسات غیر تجاری باید اطلاعات مورد نیاز را بر اساس فرم های موجود در سامانه اداره ثبت شرکتها وارد نموده و پس از پذیرش نهایی از طریق سامانه نسبت به دریافت کد پیگیری پرونده تشکیل شده در سیستم اقدام نمایند.

پس از پذیرش هر تقاضا توسط سامانه یک کد پیگیری جداگانه اختصاص داده خواهد شد و در تمامی مراحل، نتایج اقدامات از طریق پیام کوتاه با ذکر کد پیگیری به اطلاع متقاضی می رسد.

تمامی آگهی ها و ابلاغیه های رفع نقص یا عدم امکان ثبت که اطلاع متقاضی از آن ضروری است در سامانه بارگذاری و از طریق کد پیگیری اختصاص داده شده به متقاضی قابل رویت خواهد بود.

اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری پس از پایان مراحل ثبت شرکت، نسبت به بررسی نام های پیشنهادی شخصیت حقوقی اقدام می کند. نتیجه پذیرش و یا عدم پذیرش نام به صورت الکترونیکی به متقاضی اعلام می شود.

در صورت تایید نام متقاضی اصل مدارک و مستندات لازم را به همراه کد پیگیری از طریق پست به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان محل اقامت قانونی شخصیت حقوقی مورد تقاضا ارسال می نماید.

1- تعیین نوع شرکت

اولین مرحله از مراحل ثبت شرکت، تعیین نوع شرکت با توجه به اهداف و برنامه های کاری شما می باشد.

شاید بد نباشد که بدانید که پر طرفدارترین شرکت های ثبت شده در ایران به ترتیب عبارتند از: شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص، شرکت تعاونی، شرکت تضامنی و تا حدودی شرکت سهامی عام.

2- انتخاب شرکاء و سهامداران

به جرات می توان این گام از مراحل ثبت شرکت را به عنوان مهمترین مرحله شمرد. زیرا شرکاء و سهامداران شرکت قرار است سرمایه، ایده و تخصص خود را با شما شریک شوند. بنابراین اگر در انتخاب آنها دقت لازم را نداشته باشید، می تواند منجر به انحلال شرکت شود.

3– تعیین سرمایه شرکت و آورده سهامداران

هنگام ثبت شرکت بایستی سرمایه شرکت خود را اعلام نمایید. همچنین باید نوع سرمایه شرکت اعم از نقدی و غیر نقدی را نیز تعیین نمایید.

توجه: حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت  ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۱ ریال است.

توجه: اگر آورده هر کدام از شرکاء و سهامداران به صورت غیر نقدی باشد، لازم است نظر کارشناس رسمی دادگستری درباره ارزش ملک، خودرو، ماشین آلات و هر نوع سرمایه غیرنقدی دیگر، بصورت رسمی گرفته شود.

4- موضوع فعالیت شرکت

موضوع فعالیت شرکت یکی از مهمترین مراحل ثبت شرکت است، زیرا با انتخاب اشتباه موضوع فعالیت یا شرکت شما ثبت نشده یا اگر هم ثبت شود برای ادامه فعالیت ممکن است با مشکل مواجه شوید.

به طور کلی برای انتخاب موضوع فعالیت شرکت با ۴ دسته مختلف مواجه هستید:

الف) موضوعاتی که توسط عموم مردم قابل ثبت نبوده و فعالیت در این موضوعات در انحصار دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی و عمومی و دولت قرار دارد.

ب) موضوعاتی که قبل از ثبت نیاز به اخذ مجوز از وزارت خانه، سازمان و یا نهاد مرتبط و ذیربط داشته که اصل این مجوز باید به اداره ثبت شرکتها ارائه گردد.

پ) موضوعاتی که در وهله اول برای ثبت نیاز به مجوز ندارند اما بعد از ثبت شرکت و برای فعالیت لازم است برای دریافت مجوز مربوطه اقدام نمایید.

ت) موضوعاتی که در هیچ حالتی نیاز به مجوز خاصی ندارند.

همانطور که پیش تر گفتیم، انتخاب موضوع فعالیت شرکت از موارد مهم و تخصصی است. بنابراین به شما توصیه می کنیم که قبل از انتخاب موضوع فعالیت با کارشناسان مجرب گروه وکلای بازرگان مشاوره و راهنمایی بخواهید.

5- انتخاب نام شرکت

مبحث انتخاب نام شرکت مبحث طولانی و مهمی است که پیش از این در مقاله «راهنمای انتخاب نام شرکت» به تفصیل به این موضوع پرداخته ایم. پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را مطالعه فرمایید.

6– معرفی اعضای هیئت مدیره و حق امضا

یکی از مراحل ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکتها، معرفی اعضای هیات مدیره و در صورت نیاز بازرسان اصلی و علی البدل شرکت می باشد. همچنین در این مرحله بایستی وضعیت حق امضا را نیز مشخص نمایید.

7– امضای مدارک لازم برای ثبت شرکت

پس از اینکه نام شرکت مورد تایید اداره ثبت شرکتها واقع شد، بایستی مدارک لازم را تهیه و به امضای شرکاء، سهامداران و بازرسین شرکت (در صورت وجود) برسانید.

توجه : از سال ۱۳۹۸دیگر نیازی به ارسال کپی برابر اصل مدارک هویتی شرکا، سهامداران و بازرسین شرکت (در صورت وجود) و همچنین نیازی به ارسال گواهی عدم سوء پیشینه کیفری به اداره ثبت شرکتها نیست،

زیرا کارشناسان اداره ثبت شرکتها به صورت آنلاین اطلاعات و مدارک مورد نیاز را بررسی می نمایند.

8– ارسال فیزیکی مدارک به اداره ثبت شرکتها

پس از انجام مراحل ثبت شرکت و تهیه مدارک و تکمیل اطلاعات مورد نیاز در سامانه اداره ثبت شرکتها و تایید نام و امضای مدارک، باید مدارک مورد نیاز را از طریق پست پیشتاز به اداره ثبت شرکتها ارسال نمایید.

پس از ارسال فیزیکی مدارک به اداره ثبت شرکتها سه حالت وجود دارد:

رد پرونده: در صورت رد پرونده مدارک به نشانی شما مرجوع می شود.

اعلام رفع نقص پرونده: در ایم مرحله از مراحل ثبت شرکت ، باز هم مدارک برای تکمیل کردن توسط شما به نشانی شما مرجوع می شود.

پذیرش پرونده: تبریک می گویم! شرکت شما با موفقیت ثبت گردید. حال باید یا خودتان یا وکیلی که در سامانه اداره ثبت شرکتها معرفی کردید به همراه اصل وکالتنامه به صورت حضوری به اداره ثبت شرکتها مراجعه نماییدو ضمن پرداخت هزینه های قانونی و امضای ذیل دفاتر مدارک را دریافت نمایید.

9– آگهی در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار

آخرین مرحله از مراحل ثبت شرکت آگهی در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار است که هر دو پس از چاپ از طریق پست به آدرس شما ارسال خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه حقوقی بازرگان

موسسه حقوقی بازرگان آماده ارائه خدمات ثبت شرکت، ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت و اخذ کارت بازرگانی به مردم عزیز ایران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021***** - 021582*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون