اطلاعات تماس
  • 021884*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210267776025182
در دسترس نیست

آموزش وینگ چون تهران

وینگ چون چیست + آموزش وینگ چون

کد: 140210267776025182

، تهران , (اخبار رسمی): سیستم بی نظیر دفاع از خود که در آن شخص میتواند بر اساس فیزیک و خصوصیات منحصر به بدن خود، در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین تعداد دفعات حمله و مصرف کمترین میزان انرژی، در آن واحد هم از خود دفاع کند و هم زمان حمله هم انجام دهد، به نوعی وینگ چون نامیده می شود.

وینگ چون چیست + آموزش وینگ چون
وینگ چون چیست + آموزش وینگ چون

وینگ چون چیست؟

سیستم بی نظیر دفاع از خود که در آن شخص میتواند بر اساس فیزیک و خصوصیات منحصر به بدن خود، در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین تعداد دفعات حمله و مصرف کمترین میزان انرژی، در آن واحد هم از خود دفاع کند و هم زمان حمله هم انجام دهد، به نوعی وینگ چون نامیده می شود.
همچنین سیستم آموزشی وینگ چون به گونه ای است که فرد میتواند بدون در نظر گرفتن سن، جنس و جثه خود، در آن اصول اولیه مبارزه و دفاع شخصی را بیاموزد تا بتواند به راحتی با استفاده از نیرو  و قدرت حریف از خود محافظت کند.
اساس کار وینگ چون بر پایه سختی و نرمی بنا شده است. به این معنا که هنرجو می آموزد که هنگام مبارزه، در حالی که قوی بودن و داشتن قدرت لازم برای دفع نیروی حریف مهم است، همواره باید نرمی و انعطاف هم داشته باشد تا بتواند بدون استرس و نگرانی عکس العمل سریع داشته باشد. همچنین بتواند از ضربات حریف کنار رود و با بازگرداندن نیروی حریف به خودش او را مغلوب کند.

وینگ‌چون به گونه ای بیانگر دایره یین و یانگ می باشد، دایره ای با دو قطب متفاوت ولی مکمل، دایره‌ای که همیشه در چرخش ابدی هستند، مانند انرژیی که از حریف می‌گیریم و به خودش باز می‌گردانیم. ادغام دو سر پهن و باریک دو رنگ و چسبیدن دو قطب متفاوت، القا کننده حس لامسه و انرژی “چی” می باشد. 
یکی از اصول بنیادین هنرهای رزمی جمله ی “نرمی و ملایمت بر سختی و زمختی غلبه می‌کند ” است و بیانگر این قاعده مهم وینگ‌چون کونگ فو که «در مقابل نیروی زیاد مقاومت نکن» می باشد.

نکات مهم در وینگ چون:

همانطور که گفته شد، وینگ‌چون هنریست که هر فردی بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت و جثه، می‌تواند آن را آموزش ببیند. مهم نیست از چه سنی وارد این رشته ورزشی شوید، پیر یا جوان، هر کس به نوبه خود میتواند بهترین استفاده را از آموختن این رشته ورزشی داشته باشد. هر کس با هر شرایط بدنی می تواند اینکار را انجام دهد.

تمرینات این رشته ورزشی بیشتر بر اساس مبارزات خیابانی برنامه ریزی و طراحی شده است. مبارزات خیابانی، مانند مسابقات نیست که تن به تن باشد و دارای قوانین خطا، زمان مبارزه و حریف مشخص باشد. در خیابان ممکن است چند نفر هم زمان به فرد حمله کنند و نمی گویند که کدام قسمت از بدن را هدف ضرباتشان قرار می‌دهند و شما هم هیچ محافظی برای پوشاندن بدن در مقابل ضرباتشان ندارید. در نتیجه این شما هستید که در لحظه باید تصمیم گیری کنید که چه کاری انجام دهید.

یکی از مهمترین آموزشهای این رشته این است که بهترین دفاع شخصی درگیر نشدن است.

همانطور که گفته شد، اگر در صورت لزوم و به ناچار مجبور به مبارزه شدید در آن زمان بهترین دفاع، حمله است.

آموزش وینگ چون

هنر رزمی وینگ چون، استفاده از حرکات و عکس العمل طبیعی بدن، بدون اینکه از پیش تعیین شده باشد، است. نکته مهم این است که در وینگ چون کونگ فو دانش و علم پایه تئوری و عملی در یادگیری آن لازم است.
این هنر احساس جدید برای بدن و سیستم هنرجویان را به ارمغان می آورد و هنرجویان را از قدرت ذاتی آنان آگاه می سازد.
این هنر رزمی موجب افزایش عزت و اعتماد بنفس می باشد و حسی عمیق از امنیت که از طریق آموزش و دانستن این آن  بوجود می آید، را به ارمغان می آورد. در آموزش وینگ چون استفاده از بدن خود را یاد میگیرید. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه به آرامش در شرایط درگیری برسید و چطور از قدرت حمله مهاجم بر علیه خودش استفاده کنید. از طریق یادگیری وینگ چون استرس در شما ازبین می رود.
وینگ چون هنر رفع نیاز واقع گرایانه امروز برای دفاع از خود در خیابانهای سرتاسر دنیا است. هنر رزمی وینگ چون قدمت ۴۰۰ ساله دارد و هنرجویان را قادر می سازد تا در تمام جنبه های زندگی به منظور حمایت و دفاع از مرزهای خود در کسری از زمان، توانمند باشند.

نکات مهم در آموزش‌ وینگ چون

– در آموزش وینگ‌چون می‌آموزید که ممکن است حریف شما چند برابر شما جثه داشته باشد و شما مشخصا نمی توانید با زور با او مقابله کنید، پس مانند آبی در رودخانه که سنگ بزرگ روبرویش را دور میزند تا راهش را پیدا کند، شما هم بتوانید در شرایط پر استرس هنگام مبارزه با خونسردی، حفظ آرامش و هوشمندانه با پیدا کردن فضای مناسب و درست، با ظرافت و سرعت، ضربات او را دفع کرده و با نیرویی که او وارد کرده است به همراه نیروی خودتان با ضربه‌ای قویتر، نیروی وارده را به حریف باز میگردانید.
منبع مطلب درباره آموزش وینگ چون از وبسایت استاد اولاد:

https://ostadolad.ir/wing-chun-kung-fu-training/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021884*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش