اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303317951315226
در دسترس نیست

سازنده فیلتر شنی صنعتی

گروه صنعتی هفت؛ سازنده فیلتر شنی صنعتی

کد: 140303317951315226

، کهریزک , (اخبار رسمی): فیلتر شنی صنعتی یکی از رایج‌ترین و مؤثرترین تجهیزات تصفیه آب است که در صنایع مختلف برای حذف ذرات معلق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تجهیزات از بستر شنی استفاده می‌کنند تا ذرات معلق در آب را به دام بیندازند و آب را تمیز و شفاف کنند.

گروه صنعتی هفت؛ سازنده فیلتر شنی صنعتی
فیلتر شنی صنعتی

فیلتر شنی صنعتی یکی از مؤثرترین تجهیزات تصفیه آب است که در صنایع مختلف برای حذف ذرات معلق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تجهیزات از بستر شنی استفاده می‌کنند تا ذرات معلق در آب را به دام بیندازند

در تصفیه آب صنعتی در کارخانه ها نیاز به جداسازی ذرات ریز جامد موجود در آب است که به شدت در کیفیت محصولات و جلوگیری از آسیب به تاسیسات آنها اثرگذار است. یکی از کاربردی ترین تجهیزات در این زمینه فیلتر شنی صنعتی است که در ظرفیت های مختلف تولید می شوند. در ایران سازنده های متعددی در این زمینه فعالیت دارند و گروه صنعتی هفت یکی از قدیمی ترین آنها می باشد.

فیلتر شنی صنعتی چیست؟

فیلتر شنی صنعتی یکی از رایج‌ترین و مؤثرترین تجهیزات تصفیه آب است که در صنایع مختلف برای حذف ذرات معلق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تجهیزات از بستر شنی استفاده می‌کنند تا ذرات معلق در آب را به دام بیندازند و آب را تمیز و شفاف کنند.

فیلتر شنی صنعتی معمولاً از یک مخزن فلزی یا فایبرگلاس ساخته می‌شود که در داخل آن لایه‌هایی از شن و ماسه با اندازه‌های مختلف قرار دارد. این لایه‌ها شامل:

  • لایه شنی درشت: این لایه در بالای فیلتر قرار دارد و وظیفه جذب ذرات بزرگتر را بر عهده دارد.
  • لایه شنی ریزتر: این لایه در زیر لایه درشت قرار دارد و ذرات ریزتر را به دام می‌اندازد.
  • لایه زیرین ماسه‌ای: این لایه شامل ذرات بسیار ریز است که وظیفه حذف ذرات معلق بسیار کوچک و کدورت آب را بر عهده دارد.
  • آب کثیف از بالا وارد فیلتر می‌شود و به آرامی از میان لایه‌های شنی عبور می‌کند.

در این فرآیند، ذرات معلق در آب به سطح شن و ماسه می‌چسبند و آب تصفیه شده از پایین فیلتر خارج می‌شود.

فرآیند تصفیه شامل مراحل زیر است:

  1. ورود آب به فیلتر: آب کثیف از بالا وارد مخزن فیلتر می‌شود.
  2. عبور آب از لایه‌های شنی: آب از میان لایه‌های مختلف شن و ماسه عبور می‌کند و ذرات معلق در این لایه‌ها به دام می‌افتند.
  3. خروج آب تصفیه شده: آب تمیز و تصفیه شده از پایین مخزن خارج می‌شود.

ویژگی های فیلتر شنی صنعتی گروه صنعتی هفت

با توجه به نقش بسیار مهم این فیلترها در روند تصفیه آب صنعتی، کیفیت طراحی و ساخت آنها اهمیت زیادی دارد و سازندگان باید فاکتورهای متعددی را مدنظر قرار دهند. برخی از ویژگی های محصولات گروه صنعتی هفت که باعث استقبال زیاد از آنها در اجرای پروژه های داخلی و بین المللی شده است عبارتند از:

طراحی فیلتر شنی در تمام ظرفیت ها

میزان آب تصفیه شده در شبانه روز در هر یک از فیلترهای شنی بر اساس ابعاد مخزن و مقدار شن و ماسه موجود در آنها متفاوت است. اگر ظرفیت این دستگاه با مقدار آب ورودی به آن تناسب نداشته باشد، کارایی آن تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. به همین دلیل گروه صنعتی هفت این فیلترها را در ظرفیت های متنوعی ارائه می دهد. در محاسبه ظرفیت فیلتر شنی مقدار آب ورودی و میزان آلودگی های موجود در آن نقش مهمی دارند. بر همین اساس ابعاد مخزن محاسبه شده و نوع و تعداد لایه های سیلیس و شن و ماسه تعیین می گردد.

طراحی سفارشی فیلتر شنی

فیلترشنی از نظر جنس، ظرفیت و نوع و مقدار دانه های سیلیس باید با شرایط محیط نصب تناسب داشته باشد. در غیر این صورت نمی توان راندمان و کارایی مناسبی را از آنها انتظار داشت. به همین دلیل گروه صنعتی هفت طراحی و ساخت فیلتر شنی را به صورت سفارشی انجام می دهد. به عبارت دیگر، هیچ یک از محصولات این مجموعه از قبل آماده فروش نمی باشندو بلکه باید ابتدا سفارش توسط مشتری ثبت شود. سپس آنالیزهای مورد نیاز توسط کارشناسان گروه صنعتی هفت انجام شده و در نهایت دستگاه طراحی و تولید می شود.

تولید فیلتر شنی جنس های متنوع

یکی از مهم ترین فاکتورها در افزایش و کاهش میزان مقاومت و استحکام فیلترشنی های صنعتی، جنس بدنه و ضخامت ورق های به کار رفته در آنها است. محصولات گروه صنعتی هفت به دو دسته کلی زیر تقسیم می شوند:

فیلتر شنی فلزی

این نوع فیلترها از فلزاتی مانند فولاد ضد زنگ یا فولاد کربنی ساخته می‌شوند و رنگ های اپوکسی به کار رفته در آنها باعث جلوگیری از خوردگی سطح آنها با مواد شیمیایی و عوامل محیطی می شود. طول عمر و مقاومت بالا، قابلیت تولید در ظرفیت های بالا از ویژگی های مهم این نوع از فیلترها است.

فیلتر شنی فایبرگلاس

یکی از پرکاربردترین انواع فیلتر شنی در ظرفیت های متوسط، مدل های فایبرگلاس است. بدنه این فیلترها از مواد کامپوزیتی مانند فایبرگلاس ساخته شده و وزن سبک، مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی، نصب آسان از ویژگی های مثبت آن به شمار می رود. البته میزان مقاومت بدنه فیلتر در برابر ضربه های سنگین به اندازه مدل های فلزی نیست. بعد از بررسی شرایط محیط و دبی آب جنس مناسب برای فیلتر تعیین می شود. به همین دلیل نمی توان گفت کدام مدل کارایی بهترین نسبت به دیگری دارد.

رعایت تمام استانداردها در ساخت فیلتر شنی

در طراحی و ساخت تجهیزات تصفیه آب استانداردهای متعددی باید رعایت شود که مهم ترین آنها استاندارد ASME است. بر اساس این استانداردها میزان ضخامت مخزن و مقاومت آنها در برابر تنش و نوسان دمایی و ضربه تعیین می گردد. مهم ترین این استانداردها عبارتند از:

  • استاندارد ASME-UG 23: این استاندارد حداقل و حداکثر میزان تنش مخزن را در شرایط محیطی مختلف تعیین می کند
  • استاندارد ASME-UG 27: میزان ضخامت بدنه مخزن که تحت فشار داخلی قرار دارد استاندارد ASME-UG 28: میزان ضخامت بدنه مخزن که تخت فشار خارجی قرار دارد
  • استاندارد ASME-UG 29: میزان مقاومت حلقه ای مخزن تحت فشار داخلی استاندارد ASME-UG 43: این استاندارد مربوط به اتصالات و نازل و بوشن به بدنه و پوسته مخزن می باشد
  • استاندارد ASME-UG 45: حداقل قطر نازل ها

طراحی و ساخت فیلتر شنی صنعتی با گارانتی

رعایت تمام استانداردها در طراحی و ساخت دستگاه و استفاده از متریال باکیفیت باعث شده است تا محصولات گروه صنعتی هفت گارانتی داشته باشند. در تمام مراحل ساخت تست های متعدد انجام شده و بعد از نصب و راه اندازی آموزش های مورد نیاز ارائه می شود. در نهایت برگه گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره فیلتر شنی صنعتی گروه صنعتی هفت می توانید با شماره تلفن 02156541457 – 02156541459 تماس بگیرید.      

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنعتی هفت

گروه صنعتی هفت (تصفیه پارسیان) بزرگترین واحد تولیدی تجهیزات آب و فاضلاب در ایران است که با تکیه بر دانش فنی متخصصان و بیش از ۳۰ سال تجربه خود در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب در ایران ،یکی از برجسته ترین و پر افتخارترین کارخانجات تولید کننده پکیج و مخازن و تجهیزات مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله نفت ،گاز و پتروشیمی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید