اطلاعات تماس
  • ۰۹۰۱۳۵*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140307098147023857
در دسترس نیست

عمل کاشت لنز

آیا عمل کاشت لنز جایگزین دائمی عینک است؟

کد: 140307098147023857

، بندرماهشهر , (اخبار رسمی): بیماران مبتلا به آب مروارید، در افرادی که قرنیه بسیار نازکی دارند یا از قوز قرنیه و خشکی چشم شدید رنج می برند نیز می تواند از این تکنیک بهره مند شد. این لنز به صورت دائمی داخل چشم قرار داده می شود.

آیا عمل کاشت لنز جایگزین دائمی عینک است؟
عمل کاشت لنز

عمل کاشت لنز دائمی برای بیمارانی که با روش های لیزری اصلاح عیوب انکساری مانند لیزیک، لازک و... قابل درمان هستند توصیه نمی شود.

امروزه روش‌های متعددی برای برطرف نمودن عیوب انکساری چشم وجود دارد که یکی از ساده‌ترین و متداول‌ترین آن‌ها زدن عینک طبی است. چنانچه نسبت به استفاده از عینک رضایت چندانی نداشته باشید، می‌توانید برای انجام جراحی لیزیک، لازک و یا کاشت لنز به جراح متخصص چشم مراجعه کنید. این عمل سبب می‌شود که برای همیشه از شر عینک راحت شوید. چنانچه مایل هستید که به صورت دائمی از مشکلات ضعف در بینایی رهایی یابید، مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد می‌شود. در ادامه همراه ما باشید.

راه‌های اصلاح ضعیفی چشم در افراد چشم به عنوان یکی از حساس‌ترین اعضای بدن انسان محسوب می‌شود. گاهی اوقات ممکن است که علائم ضعیفی چشم‌ها را تجربه کنید. برای این منظور، پزشک متخصص با معاینه و بررسی دقیق چشم‌ها، مناسب‌ترین عینک طبی را برای شما تجویز می‌کند. عینک نقش قابل توجهی در بهبود قدرت دید افراد درگیر ضعیفی چشم خواهد داشت.

یکی دیگر از راه‌های اصلاح ضعیفی چشم در بیماران مبتلا به آب مروارید، جراحی کاشت لنز داخل چشم است. جراح متخصص در این عمل یک برشی را در قرنیه ایجاد می‌نماید. این لنز مابین قرنیه و عنبیه گذاشته می‌شود. ممکن است که بیمار بعد از انجام این عمل، مقداری درد را تجربه کند، اما شدت آن به مرور کمتر خواهد شد.

مزایای استفاده از عینک طبی مهم‌ترین مزایای استفاده از عینک طبی برای چشمان ضعیف عبارتند از:  

  • اصلاح عیوب انکساری چشم از قبیل دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم
  • بهبود کیفیت بینایی در انجام فعالیت‌های روزانه نظیر مطالعه، رانندگی، تماشای تلویزیون و همچنین کار با گوشی موبایل
  • جلوگیری از وارد شدن فشار زیاد به چشم‌ها
  • جلوگیری از بروز سردرد کاهش خستگی چشم‌ها

معایب استفاده از عینک طبی در صورتی که به طور مداوم از عینک طبی استفاده کنید، ممکن است که با درد در ناحیه بینی و پشت گوش‌های خود مواجه شوید. همچنین یکسری از افراد نسبت به زدن عینک احساس راحتی ندارند. زیرا گمان می‌کنند که زیبایی چهره آن‌ها با عینک کاهش می‌یابد. گاهی اوقات نیز خط افتادن بر روی لنز عینک سبب می‌شود که اطراف خود را به صورت تار مشاهده کنید و این اتفاق برای شما بسیار آزاردهنده خواهد بود.

مزایای کاشت لنز داخل چشم انجام عمل کاشت لنز دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • تصحیح عیوب انکساری چشم مثل نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم از شماره ۱ تا شماره ۲۰
  • عدم اختلال در تغییرات طبیعی چشم‌ها
  • دوره نقاهت کوتاه
  • حفظ رطوبت چشم‌ها

معایب کاشت لنز داخل چشم در خصوص مهم‌ترین عوارض جانبی جراحی کاشت لنز می‌توان به التهاب، خونریزی یا قرمزی چشم‌ها اشاره کرد. این عمل همچنین ممکن است که یکسری عوارض جدی‌تر را در موارد بسیار نادر به دنبال داشته باشد که عبارتند از:

  • عدم قرارگیری لنز در مرکز چشم که ممکن است آستیگماتیسم را به همراه داشته باشد.
  • دوره نقاهت طولانی در مواردی از جراحی که به بخیه زدن نیاز است.
  • ایجاد عارضه آب سیاه به ویژه در افراد نزدیک بین تشدید آب مروارید (البته هنوز خیلی ثابت شده نیست.)

آیا عمل کاشت لنز جایگزین دائمی عینک است؟ در نظر داشته باشید که اگر عمل کاشت لنز را انجام دهید، دیگر نیازی به استفاده از عینک طبی نخواهید داشت. در حقیقت مهم‌ترین هدف انجام این جراحی، بهبود قدرت دید و عدم استفاده از عینک برای مشاهده اجسام دور و نزدیک در برخی بیماران است. البته شایان ذکر است که حذف دائمی عینک با کمک جراحی کاشت لنز به فاکتورهای متعددی مثل وضعیت اولیه چشم‌ها، میزان مهارت و تجربه جراح چشم پزشک، نوع لنز تعبیه شده و غیره وابسته است.
بیماران مبتلا به آب مروارید، در افرادی که قرنیه بسیار نازکی دارند یا از قوز قرنیه و خشکی چشم شدید رنج می برند نیز می تواند از این تکنیک بهره مند شد. این لنز به صورت دائمی داخل چشم قرار داده می شود. لازم به یادآوری است این روش برای بیمارانی که با روش های لیزری اصلاح عیوب انکساری قابل درمان هستند توصیه نمی شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر وحید بیگی

دکتر وحید بیگی جراح و متخصص بیماری های چشم فارغ التحصیل پزشکی عمومی در سال ۱۳۹۲ از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند. ایشان در سال ۱۳۹۷ با نمره برتر بورد تخصصی، از دانشگاه علوم پزشکی شیراز فازغ التحصیل شده اند.

اطلاعات تماس
  • ۰۹۰۱۳۵*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان