اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394092650800100

حضور دونیت در الکامپ 21

به خدمت گرفتن فناوری برای برآورده کردن رویاهای اجتماعی

کد: 1394092650800100

http://j.mp/1YtScak

، تهران , (اخبار رسمی): در نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک (الکامپ21) که بزرگ‌ترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است و همه ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست‌اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، دونیت نیز در کمپ استارتاپ‌های نمایشگاه حضور داشت.

بازدید دکتر ستاری معاون محترم فناوری ریاست جمهوری از غرفه دونیت در الکامپ 21

دونیت در الکامپ، نه‌تنها به معرفی وجه تکنولوژیک و سخت‌افزاری این پلت‌فرم پرداخت، بلکه با قرار دادن درخت آرزوهای اجتماعی سعی کرد نگاه بازدیدکنندگان را به مقوله معضلات اجتماعی تغییر دهد و نیاز به ارائه راه‌حل‌های خلاقانه و به‌روز برای حل آنها را مطرح کند

دونیت ، به عنوان یک پلت‌فرم آنلاین که به جمع‌آوری سرمایه به شکل جمعی برای پروژه‌های اجتماعی می‌پردازد، در بخش استارتاپ‌های الکامپ (نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک) حضور داشت و در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای این صنعت اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار عرضه شد. در کنار علاقه‌مندان به حوزه تکنولوژی و رایانه، آقای دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز از نمایشگاه بازدید کرد.

علاوه بر اینکه با حضور دونیت در الکامپ، زمینه مناسبی برای آشنایی بازدیدکنندگان با موضوع کراودفاندینگ (جذب سرمایه جمعی) فراهم شد، آنچه این حضور را با سایر شرکت‌کنندگان متمایز کرد، تلاش برای نشان دادن توانایی فناوری در ایجاد تغییرات اجتماعی بود.

به همین منظور در غرفه دونیت درختی بدون برگ قرار گرفته بود که در کنار آن از بازدیدکنندگان خواسته شده بود آرزوهای اجتماعی خود را بنویسند و به عنوان «یک برگ» به این درخت وصل کنند. درخت پربرگ انتهای نمایشگاه، دستچینی بود از آرزوهای مردمی که با طرز تفکری متفاوت، فرهنگ و رویاهای متفاوت به الکامپ آمده بودند. نتیجه، طیف گسترده‌ای از آرزوها بود که از بهبود سیستم بهداشت و درمان تا مناسب‌سازی شهرها برای معلولان، حوادث غیرمترقبه و وضعیت‌های اضطراری را دربر می‌گرفت. این ایده مورد استقبال زیاد بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در حقیقت دونیت در الکامپ علاوه بر اینکه وجه تکنولوژیک و سخت‌افزاری خود را به‌عنوان روش نوینی برای جذب سرمایه جمعی، که در قدیم به صورت سنت گلریزان وجود داشته، به نمایش گذاشت، تلاش کرد بازدیدکنندگان را با اهدافی که پروژه‌های دونیت دنبال می‌کنند آشنا کند و مفهوم «تاثیر اجتماعی پایدار» را به‌عینه به آنها نشان دهد. دونیت با قرار دادن درخت آرزوهای اجتماعی سعی کرد زاویه نگاه مخاطبان را به مقوله معضلات اجتماعی عوض کرده و نیاز به ارائه راه‌حل‌های خلاقانه و به‌روز از سوی دنیای فناوری برای حل آنها را مطرح کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن عکس‌های بیشتر به پست گزارش تصویری الکامپ در بلاگ دونیت مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دونیت

دونیت بستری است که در وب فارسی به طور رسمی و تخصصی به تامین مالی جمعی برای پروژه هایی که اثر اجتماعی دارند می‌پردازد. تامین بودجه برای پروژه ها در دونیت به روش کراودفاندینگ صورت می گیرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]