اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395032557120100

توسط وب سایت دونیت پروژه پیشرو دراینترنت اشیا عملیاتی شد

موفقیت فایندیما، اولین پروژه با سرمایه گذاری جمعی

کد: 1395032557120100

https://goo.gl/QqQLnN

، تهران , (اخبار رسمی): پروژه فایندیما که از پروژه های پیشرو در حوزه اینترنت اشیا در ایران است، به طور کامل توسط متخصصان ایرانی طراحی شده و اولین پروژه ای است که توانسته سرمایه مورد نیاز خود را در داخل ایران و از طریق یک پلتفرم کراودفاندینگ ( سرمایه گذاری جمعی) ایرانی جمع آوری کند. فرآیند تامین سرمایه برای این پروژه به سفارش بیش از 450 گجت منجر شد؛ چیزی که حدود 30 درصد بالاتر از برنامه اولیه بود.

صفحه پروژه فایندیما در وبسایت دونیت پس از پایان یافتن مهلت پروژه

آنچه فایندیما را از پروژه های مشابه دیگر در ایران متمایز می کند این است که توانسته بودجه مورد نیاز خود را از طریق وب سایت دونیت و به شیوه کراودفاندینگ تامین کند و با روش تامین مالی جمعی از ایده به عمل تبدیل شود.

هفته گذشته پروژه پیش فروش گجت فایندیما در وب سایت دونیت توانست به موفقیت 128 درصدی دست یابد. فایندیما گجتی است که با وصل شدن به تلفن همراه شخص، از گم شدن وسایل او جلوگیری می کند. این گجت یکی از این پروژه های پیشرو در حوزه اینترنت اشیا  (IoT) است که به صورت کامل توسط گروه ایرانی جرمینال طراحی شده و  در حال حاضر قالب گیری بدنه و ساخت مدار آن در حال انجام است. آنچه فایندیما را از پروژه های مشابه دیگر در ایران متمایز می کند این است که توانسته بودجه مورد نیاز خود را از طریق وب سایت دونیت و به شیوه کراودفاندینگ تامین کند و با روش تامین مالی جمعی از ایده به عمل تبدیل شود. در فرآیند تامین سرمایه برای این پروژه، 98 فرد یا گروه مشارکت داشتند که در نهایت به سفارش بیش از 450 گجت منجر شد؛ چیزی که حدود 30 درصد بالاتر از برنامه اولیه بود.

از دید گروه جرمینال، طراحان فایندیما، مشکلی که استارتاپ های مربوط به اینترنت اشیا با آن روبرو هستند بالا بودن هزینه تولید انبوه و تحقیق و توسعه است. تامین این هزینه ها با یک روش مطمئن، در عین بازاریابی برای محصولی که در آینده تولید خواهد شد اصلی ترین دلیل انتخاب کراودفاندینگ برای تامین هزینه های اولین سری تولید انبوه فایندیما بود.

جواد یزدانی، مدیر  ارشد اجرایی دونیت، از این تجربه بسیار خرسند است. او از گروه جرمینال به عنوان سه جوان خلاق و خوش فکر و البته مصمم یاد می کند که با تلاش زیاد بهترین مسیر را برای به ثمر رساندن نتیجه تلاش خود برگزیدند و دنبال کردند. به زعم او، دونیت در اثر کمبودها و سختی های موجود در راه تامین سرمایه برای پروژه های خلاقانه در همه حوزه ها به وجود آمده است. او که معتقد است نباید سدها مانع پیشرفت شود، دونیت را ابزاری می داند که تلاش می کند در جایی که هیچ راهی وجود ندارد، مسیری بازکند. او امیدوار است که تجربه گروه جرمینال نوید بخش شروع فصل تازه ای در تحقق ایده های خلاقانه و به روز در ایران باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در باره پروژه فایندیما به وب سایت دونیت (2nate.com) مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دونیت

دونیت بستری است که در وب فارسی به طور رسمی و تخصصی به تامین مالی جمعی برای پروژه هایی که اثر اجتماعی دارند می‌پردازد. تامین بودجه برای پروژه ها در دونیت به روش کراودفاندینگ صورت می گیرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]