اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050972915617

تحقق وعده رییس جمهور به مردم قشم

ورود 66 مسافرAL Hallaniyat عمان به قشم

کد: 1395050972915617

http://goo.gl/9WHGZl

، تهران , (اخبار رسمی): در حاشیه ورود شناور AL Hallaniyat عمان به اسکله بهمن قشم،فرزین حقدل گفت: 66 مسافر این شناور به عنوان نخستین گردشگران کشور عمان با راه اندازی اسکله خصب عمان دربندر بهمن قشم به این جزیره سفر کرده اند.

ورود 66 مسافرAL Hallaniyat عمان به قشم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، فرزین حقدل معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم   گفت: راه اندازی خط دریایی بین قشم و کشور عمان به عنوان یکی از وعده های ریاست محترم جمهوری به مردم قشم در سفر فروردین ماه سال 94 دکتر روحانی به جزیره با فراهم کردن شرایط مناسب سفر محقق شد.
وی ادامه داد: براساس توافق مقامات عمانی و سازمان منطقه آزاد قشم، صدور ویزای دو هفته ای برای مسافران قشم به بندر خصب عمان و مسافران عمانی که به جزیره قشم سفرمی کنند براساس توافق مقامات دو طرف در مبادی ورودی صادر می شود.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه از هفته آینده نیروهای وزارت خارجه کشورمان در فرودگاه بین المللی و اسکله بهمن قشم مستقر می شوند، افزود: مسافران عمانی در سفر به جزیره قشم می توانند از مزیت سفر به نقاط مختلف کشورمان با دریافت ویزای سه ماهه نیز استفاده کنند.
به گفته وی، شناور  Hallaniyat AL کوچکترین شناور عمانی است که از یکشنبه و پنجشنبه هفته آینده مسافران و خودرو شخصی آنان را بین قشم و خصب عمان جا به جا می کند.
حقدل ادامه داد: چندین کشتی با ظرفیت متفاوت (150 تا 400 مسافر) و همچنین کشتی هایی با فضای بار بیشتر نسبت به تعداد مسافر برای حمل خودرو مسافران از هفته آینده  در این مسیر تردد می کنند.
وی اظهار کرد: در شرایطی که اسکله های ذاکری قشم و حقانی بندرعباس طی سه روز گذشته به دلیل شرایط جوی و مواج بودن دریا تعطیل است، شناور عمانی به راحتی در اسکله بهمن پهلو گیری کرد و این از امتیازات این شناور ویژه سفر بین قشم و خصب می باشد.
بنا به این گزارش، نماینده نهاد ریاست جمهوری، مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم و رئیسان ادارت و نهادهای شهرستان قشم از نخستین میهمانان کشور عمان در اسکله بهمن جزیره قشم استقبال کردند.
هنرمندان جزیره لارک نیز با حضور در اسکله بهمن جزیره قشم و اجرای آئین ویژه رقص شمشیر، از میهمانان عمانی به گرمی استقبال کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار