اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052889975652

مبانی اولیه بازاریابی و برندینگ به زبان ساده

کد: 1395052889975652

http://goo.gl/IKIZ78

، رشت , (اخبار رسمی): در بسیاری از کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ، تفاوت های موجود بین برندینگ و بازاریابی به درستی درک نشده و افراد نمی توانند تمایزی میان این دو قائل شوند.

برندینگ

سرمایه‌گذاری بر روی برندینگ مجموعه می تواند اثربخشی تبلیغات را چند برابر نموده و ایستایی کسب و کارتان را در بلندمدت تضمین نماید.

به گزارش روابط عمومی مدیر نو، دربسیاری از کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ،تفاوت های موجود بین برندینگ و بازاریابی به درستی درک نشده و افراد نمی توانند تمایزی میان این دو قائل شوند و یا در بهترین حالت، با اینکه می دانند هر دو مفهوم یکی نیستند اما نمی توانند تعریف درستی از هر کدام ارائه دهند.در این مقاله به بررسی اهمیت هر کدام در جایگاه خود می پردازیم. در حقیقت در این مطلب در پی ارائه راهنمایی ساده برای کمک کردن و هدایت شما در بین این دو حوزه و یافتن پتانسیل های آنها جهت ارتقاء کسب و کار تان هستیم.

به گفته فیلیپ کاتلر سه عصر در بازاریابی وجود دارد:

 1- عصر محصول محوری:در این عصر همه چیز بر پایه تولید محصول با حداقل هزینه، تیراژبالا و فروش بیشتر به مشتریان بود. تنها محصول و قیمت تمام‌شده آن مهم بود.

 2- عصر مشتری محوری: این عصر متکی بر اطلاعات بوده و محور اصلی آن تکنولوژی اطلاعات است. در این عصر، مصرف‌کنندگان از آگاهی بالایی برخوردار بوده و امکانات و ابزارهای لازم جهت مقایسه محصولات را دارند. در این عصر مشتریان از سلیقه‌های متفاوتی برخوردارند و برای فروش بهتر باید بازار هدف مشخص را تعیین و محصول مورد نظر را براساس خواست نیاز خریداران آن بازار مهیا نمود.

در همین عصر به اصطلاح "مشتری پادشاه است" یا "همیشه حق با مشتری است" بها داده شد. یکی دیگر از ویژگی‌های این عصر حق انتخاب مشتریان آن است، چون گستردگی محصولات با دامنه عملکردی متفاوت دست هر خریداری را در انتخاب محصول مورد نظر باز گذاشته است. یکی از اشتباهات این عصر فرض بر بی‌اختیاری مصرف‌کنندگان در برنامه‌های جامع تبلیغاتی است. یعنی تولیدکنندگان و شرکت‌های اقتصادی مصرف‌کنندگان را بیرون از دایره اختیار در نظر گرفته و برنامه‌های تبلیغاتی خود را بر همین فرض بنا می‌کنند.

3- عصر ارزش‌مداری:در یک جمله در این عصر مصرف‌کنندگان به دنبال انسانیت هستند. یعنی آنان جذب شرکت‌هایی می‌شوند که ملاک اصلی‌شان در کسب و کار تبدیل دنیا به مکانی بهتر و سالم تر است. چرا که ارتباط مصرف‌کنندگان با شرکت‌ها از طریق احساس و قلب آن‌هاست و ملاک و معیار اصلی شرکت‌های مورد انتخاب، وجود این پارامترها در رسالت، چشم‌انداز و ارزش‌های آن‌هاست. این بدان معنا نیست که مصرف‌کنندگان به دنبال ارضای خواسته‌های عملکردی و احساسی خود نیستند بلکه بدین معناست که در کنار خواسته‌های اعصار قبل به دنبال ارضای روح انسانی خود نیز هستند.

 ژئومارکتینگ یا بازاریابی مکان محور چیست؟

حال که تفاوت اعصار از زبان فیلیپ کاتلر عنوان شد و به تفاوت‌های مشتریان و نحوه تعامل با آنها پی بردیم، بیشتر در مورد بازاریابی عصر حاضر خواهیم گفت. همان طور که اشاره شد بازاریابی عصر حاضر چیزی فراتر از چیدمان کمپین تبلیغاتی است. به همین دلیل است که همگام شدن بازاریابی با برندینگ بیش از پیش لازم و ضروری است. سرمایه‌گذاری بر روی برندینگ مجموعه می تواند اثربخشی تبلیغات را چند برابر نموده و ایستایی کسب و کارتان را در بلندمدت تضمین نماید. در ادامه به برندینگ، مزیت‌ها، بایدها و نبایدهای آن می‌پردازیم.

ادامه مطلب

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدیرنو

ما باور داریم قدم در راهی نهاده‌ایم که با ارائه‌ی آموزش‌های اصولی و کاربردی، مقالات تخصصی، مشاوره‌ی حرفه‌ای و سایر فعالیت‌های خود و همچنین با مساعدت و همکاری اساتید و مدیران مجرب کشور، می‌توانیم گامی موثر در جهت بهبود و پیشرفت بنگاه‌های اقتصادی و به طبع آن رشد کشور برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش