اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053091125730

فعالیت اورژانس اجتماعی در 190 شهر

کد: 1395053091125730

https://goo.gl/zQYzi7

، تهران , (اخبار رسمی): اورژانس اجتماعی در 190 شهر کشور فعال و آماده خدمت رسانی به مردم است.

فعالیت اورژانس اجتماعی در 190 شهر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی ،حبیب الله مسعودی فریدبا تاکیدبر ضرورت راه اندازی واحدهای مددکاری در مدارس گفت: براساس نظر کارشناسان، حداقل 10 درصد اعتبارات حوزه سلامت باید به حوزه سلامت روان اختصاص پیدا کند. 

وی اظهار کرد: متاسفانه این میزان اعتبارات در کشور از سه درصد بیشتر نیست که آن هم صرف درمان و بازتوانی می شود و حوزه پیشگیری از آن بهره ای نمی برد.

مسعودی فرید بر لزوم گنجاندن حوزه سلامت روان در طرح تحول سلامت و اختصاص بسته خدمتی اشاره کرد و افزود: همه نهادهای دخیل در امور اجتماعی و فرهنگی باید برای ارتقا شاخص سلامت روان جامعه، آموزش مهارت های زندگی را در سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: آموزش مهارت های زندگی غیر از مدارس شاهد، پوشش فراگیری در سطح مدارس کشور ندارد و در مهدهای کودک تحت نظر بهزیستی اقداماتی برای این نوع آموزش به کودکان در حال انجام است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اورژانس اجتماعی در 190 شهر کشور فعال بوده و به مردم خدمت می دهد، افزود: براساس بررسی های انجام شده، 50 درصد اختلالات روانی زیر سن 14 سال و 75 درصد زیر 24 سال شروع می شود.

فرید تصریح کرد: در حال حاضر اقدام لازم برای شناسایی زود هنگام اختلالات روانی در سنین کودکی و نوجوانی به منظور مداخله بهنگام در کشور انجام نمی شود. 

وی افزود: مدرسه بهترین گلوگاه برای غربالگری و شناسایی موارد اختلال روانی در افراد است و لازم است تمهیداتی در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

مسعودی فرید یاد آورشد: مدارس کشور باید مدرسه های زندگی باشند و لازم است توجه به موضوع سلامت روان در آموزش و پرورش نهادینه شده و آموزش مهارت های ارتباطی و اجتماعی به دانش آموزان در اولویت قرار گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه