کد: 13950606100595625

اروند،دروازه مهم تجارت،بازرگانی و کسب و کار

کد: 13950606100595625

http://goo.gl/K90AGM

، آبادان , (اخبار رسمی): مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، در نمایشگاه دستاوردهای دولت یازدهم در استان خوزستان، به تشریح مزایا و ظرفیت های مهم اقتصادی و سرمایه گذاری در آبادان و خرمشهر پرداخت.

اروند،دروازه مهم تجارت،بازرگانی و کسب و کار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند، مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان در گفتگو با تلویزیون الاهواز گفت: منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس، شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و جزیره مینو می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروندرود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت است که با داشتن حمل نقل چهار وجهی از قبیل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

موسوی در ادامه افزود: جمعیت منطقه آزاد اروند در حدود 500 هزار نفر است، و این مسئله علاوه بر اینکه آن را از نظر جمعیت، بزرگ ترین منطقه از بین دیگر مناطق آزاد کشور، به حساب آورده است، در رشد و رونق اقتصادی آن تاثیر بسیار قابل توجهی داشته است.

مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کارها در گفتگو با تلویزیون الاهواز، خاطر نشان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند، با رویکرد جدید خود و پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و اعضای هیئت مدیره توانمند و شایسته خود، جانی تازه گرفت. توسعه جغرافیایی این منطقه، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شکل گرفت و این مسئله، مهمترین دستاورد این سازمان در سه سال اخیر است.

وی در این باره افزود: توسعه جغرافیایی منطقه آزاد اروند، دستاوردهای بسیار مفیدی برای آبادان و خرمشهر داشت، که مهم ترین آن، حصار کشی و محصور نمودن این منطقه از سرزمین اصلی است.

بدون شک اتمام پروژه محصور نمودن منطقه، تنها راه و مسیر اعمال کامل قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد کشور، در این منطقه، بود که با همت و تلاش بی وقفه معاونت فنی و امرو زیربنایی سازمان، به موفقیت به اتمام رسید.

سید علی موسوی عنوان کرد: استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در دروازه های ورودی منطقه آزاد اروند، مهم ترین گام ما در تحقق اهداف و دستاوردهای دولت یازدهم در جهت توسعه اقتصادی پایدار و رشد و رونق همه جانبه برای آبادانی و خرمی منطقه است.

وی در پایان اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای دولت یازدهم در استان خوزستان که در مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی اهواز دایر گردیده است، فرصتی ست تا کلیه شهروندان استان خوزستان، با فعالیت، مزایا و دستاوردهای منطقه آزاد اروند در ساختار و توسعه اقتصادی استان، به ویژه شهرستان های آبادان و خرمشهر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار