اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607101705812

طرح تامین مالی خرد با بانکداری پیوندی اجرا می شود

راهکاری برای کاهش فقرزدایی

کد: 13950607101705812

http://goo.gl/UGK0X8

، تهران , (اخبار رسمی): سازمان بهزسیتی امیدوار است با اجرای طرح تامین مالی خرد با بانکداری پیوندی گام های بلندتر و اثربخش‌تری در زمینه فقرزدایی برداشته شود.

راهکاری برای کاهش فقرزدایی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  سازمان بهزیستی کشور، حبیب‌الله مسعودی‌فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در آیین اختتامیه جشن طرح تامین مالی خرد با بانکداری پیوندی در استان ایلام، با اعلام این موضوع گفت: 2 هزار و 15 گروه با جمعیت 32 هزار نفر عضو برنامه تامین مالی خرد و طرح بانکداری پیوندی حضور دارند.
امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، افزود: این گروه‌ها تاکنون 230 میلیارد ریال تسهیلات در قالب بانکداری پیوندی و تامین مالی خرد دریافت کرده‌اند. این طرح که عاملی برای اشتغالزایی اعضاء است، زمینه‌ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و بهزیستی هم با کمک موسسه بین‌المللی تاک بعنوان مسئول تسهیل‌گری و پرداخت تسهیلات نیز از سوی بانک کشاورزی انجام می‌شود
وی با بیان اینکه عمده جامعه هدف گروه‌های این طرح را روستاییان و زنان سرپرست خانوار تشکیل داده‌اند، یادآور شد: در حال تدوین سیاست‌نامه مشخصی در قالب اقدام و عمل برای این گروه‌ها هستیم که برای تایید از سوی مقام معظم رهبری به ایشان عرضه می‌شود.
مسعودی‌فرید با بیان اینکه فقر، راه توسعه و پیشرفت را می‌بندد، ادامه داد: اگر فقر نهادینه شود پیشرفت جامعه دچار اشکال می‌شود .
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با بیان اینکه امروز در دولت‌ها تقسیم‌بندی‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: یکی از این تقسیم‌بندی‌ها رسیدن به استقلال نسبی است که طرح تامین مالی خرد در همین راستا در بسیاری از کشورها در حال اجراست.
وی  با تاکید بر اینکه توسعه این برنامه‌ها یکی از اقدامات اساسی موضوع اقتصاد مقاومتی است، گفت: در این طرح مشکل ضامن مرتفع شده و تسهیلات بدون ضامن پرداخت می‌شود و سرمایه اجتماعی و تشکیل گروه خود عامل ضمانت تسهیلات هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی