اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950616116465608

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد

تقویت شبکه های اجتماعی بومی در حوزه محتوا

کد: 13950616116465608

http://goo.gl/gDGqK9

، تهران , (اخبار رسمی): باید شبکه های اجتماعی بومی از لحاظ محتوایی تقویت شوند تا خدمات کاربردی از طریق آن به مخاطبان ارایه شود.

تقویت شبکه های اجتماعی بومی در حوزه محتوا

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران،  فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در همایش ملی حمایت از توسعه شبکه های اجتماعی بومی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: می بایست شبکه های مفیدی بر اساس نیاز مردم توسعه پیدا کند و بنگاه های مختلف بتوانند خدمات کاربردی خود را از طریق آن به کاربران عرضه کنند.

وی افزود: شبکه های اجتماعی ادامه تجربه بشر در دوران مدرنیته است که از رسانه های چاپی شروع شده و هم اکنون به رسانه های تعاملی رسیده است.

وی با بیان اینکه آنچه در ایران شاهد آن هستیم سرعت بسیار بالای رشد شبکه های اجتماعی است، خاطر نشان کرد: نگرانی در این زمینه در ابعاد مختلف وجود دارد و همانطور که دسترسی به شبکه های اجتماعی الزام است ممکن است این دسترسی تبعات نامساعدی را برای انسان ایجاد کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با شاره به وجود 40 میلیون گوشی هوشمند و40 میلیون کاربر در این فضا تاکید کرد این فضا پویاست و قطعا نیاز به حضور شبکه های اجتماعی وجود دارد.

وی با بیان اینکه روند افزاش استفاده از شبکه ای اجتماعی بسیار چشمگیر است تاکید کرد: میزان رشد متغییرهای مختلف در شبکه های اجتماعی مانند لایک، کامنت، عضو و فالوئر در هر ماه دو رقمی شده است.

فیروزآبادی با بیان اینکه نمی توان نسبت به شبکه های اجتماعی انکار عام داشت، خاطرنشان کرد: هر پدیده مبتنی بر فناوری که وارد کشور می شود برای تامین نیازهای مردم بوده و به سرعت تبدیل به صنعت شده و وارد بازار می شود. ورود شبکه های اجتماعی به ایران نیز با همین اهداف بوده است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه میزان استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان سرگرمی در ایران مقداری نگران کننده است، تصریح کرد: برآوردها نشان می‌دهد که 10 میلیارد دلار گوشی هوشمند در دست مردم است و 20 میلیارد دلار نیز تجهیزات مخابراتی برای این بخش سرمایه گذاری شده است. با توجه به این میزان سرمایه و ارزش اقتصادی نباید از شبکه های اجتماعی تنها برای سرگرمی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: باید از این بهتر در همه حوزه های آموزشی، رسانه ای، خدماتی، خبری و دولت الکترونیک استفاده کنیم، از سوی دیگر دولت نباید به عنوان متولی در این بخش قرار گیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به بررسی های صورت گرفته از نقش رسانه های خبری در تلگرام خبر داد و گفت: از سال گذشته تاکنون میزان چشمگیری مطالب غیر سرگرمی در شبکه اجتماعی تلگرام دیده می شود به طوری که تا سال گذشته 10 درصد فضای تلگرام را محتوای خبری تشکیل می دهد اما امروز این رقم به 24 درصد سیده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فناوری اطلاعات ایران

سازمان فناوری اطلاعات ایران نهادی است دولتی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با ایجاد و بکارگیری سازوکارهای لازم، حوزه ی فناوری اطلاعات کشور از بخش های دولتی، عمومی و خصوصی را از طریق اعمال سیاست ها، مقررات، استاندارد ها و ... بر پایه مصاح، منافع و امنیت ملی و عمومی، سازماندهی، هدایت و راهبری و کنترل می کند و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران منافع و مصالح ملی و سیاست های ابلاغی در حوزه فناوری اطلاعات را از طریق نهادها و مجامع بین المللی ذیربط پیگیری می کند. ماموریت این سازمان شامل هدف گذاری، هدایت، نظارت راهبردی، ساماندهی و توسعه امن، ایمن و پایدارفناوری اطلاعات کشور در راستای تامین منافع، مصالح، امنیت ملی، رفاه عمومی و توسعه همه جانبه و پایدارکشور می شود .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]