اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704137615435

نماینده مردم هرمزگان در مجلس مطرح کرد

تاکید بر فعال‌سازی ظرفیت‌های درونی بنادر کوچک

کد: 13950704137615435

https://goo.gl/m29lEM

، تهران , (اخبار رسمی): نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی معتقد است همان انداره‌که برای توسعه بنادر بزرگ برنامه داریم باید برای توسعه بنادر‌کوچک هم برنامه داشت باشیم و با تاکید بر پیگیری سیاست احیای بنادر کوچک می‌گوید: مجلس آمادگی تصویب قوانین تسهیل کننده برای ایجاد رونق در بنادر کشورمان و کمک به دولت را دارد.

تاکید بر فعال‌سازی ظرفیت‌های درونی بنادر کوچک

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی  حسین هاشمی تخته پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، توسعه بنادر کوچک را سیاستی مناسب و به هنگام دانست و گفت: باید ظرفیت‌های درونی بنادر کوچک را فعال کرد.

احیای بنادر کوچک باید پیگیری شود

وی غفلت از بنادر کوچک را منجر به ضرر اقتصادی دانست و در این باره توضیح داد: همان انداره که برای توسعه بنادر بزرگ برنامه داریم باید برای توسعه بنادر کوچک هم برنامه داشت و به هر دو جا پرداخته شود. اگر متمرکز عمل کنیم و فقط به بندر شهید رجایی به عنوان قلب بندری منطقه تاکید داشته باشیم ضرر می‌کنیم.

نماینده مردم هرمزگان به بنادر کوچک استان چون جاسک، سیریک، تی یاب، خمیر و لنگه اشاره کرد و گفت: این بنادر قدمت تاریخی دارند و اتفاقا زمانی هریک صاحب دوره طلایی بودند. یک زمانی در بندر خمیر 250 لنچ پهلو می‌گرفت، بندر لنگه نیز قدمتی بسیار طولانی دارد و احیای بنادر کوچک باید پیگیری شود.

 به گفته هاشمی توجه به بندر شهید رجایی با هدف تبدیل آن به هاب منطقه با فراهم کردن تسهیلات و جذب سرمایه گذار خارجی باید ادامه داشته باشد تا بتوان با بندر بزرگی مثل جبلعلی در رقابت باشیم، اما این مهم نباید منجر به فراموش کردن بنادر کوچک شود.

وی با اعتقاد بر اینکه بعد از دوره تحریم وضعیت بنادر استان بهبود یافته است می گوید: ارتباطی که با لاینرهای خارجی و اروپایی پیدا کرده ایم و ظرفیت این را داشته ایم که بزرگترین کشتی جهان در بندر رجایی پهلو بگیرد جزو اتفاقات مبارک است.  اما باید توجه داشت که با استفاده از ظرفیت پسابرجام فضایی را برای جذب و ماندگاری  سرمایه گذار خصوصی فراهم کرد.

حرکت بنادر کشور به سمت و سوی مشارکت با خارجی ها است

هاشمی با بیان اینکه حرکت بنادر کشور به سمت و سوی جذب سرمایه گذار خارجی و مشارکت با خارجی‌ها است، ادامه داد: درحال حاضر در خصوص بانکرینگ یعنی تهیه سوخت برای کشتی ها، تجارت و جذب گردشگری ظرفیت بسیار خوبی فراهم شده است ضمن اینکه با دستور وزیر راه و شهرسازی 2400 هکتار به پس کرانه های بندر شهید رجایی اضافه می‌شود که منجر به توسعه بندر خواهد شد.

به گفته این عضو کمیسیون عمران مجلس فضا خوب و امیدوار کننده است و طرف اروپایی هم به دلیل موقعیت سوق الجیشی خوب ایران از هر گونه پیشنهادی استقبال خواهد کرد منتهی باید سازو کاری را فراهم کرد که این اتفاق هرچه سریعتر رخ دهد.

نماینده مردم هرمزگان با اعلام اینکه مجلس آمادگی تصویب قوانین تسهیل کننده برای ایجاد رونق در بنادر کشورمان و کمک به دولت را دارد، گفت: درخواست ما از دولت این است که اهمیت بیشتری برای آوردن بخش خصوصی در بنادر قایل شود و سرمایه گذاری بخش دولتی با اولویت جذب بخش خصوصی را جزو سیاست های خود قرار دهد.

وی گفت در همین راستا در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سه پیشنهاد مطرح که منجر به تصویب شد و افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون عمران فضا برای حضور بخش خصوصی وسرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر فراهم و تسهیل می‌شود. ما معتقد هستیم مشارکت بخش خارجی در طرح‌های توسعه ای می تواند پای خارجی‌ها را به بنادر ما باز کند و در این صورت مسیر لاینرها و کشتی‌های بزرگ از سمت بندرجبلعلی دوبی به سمت ایران تغییر پیدا خواهد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بنادر و دریانوردی

آئین نامه های معاملات مالی در تاریخ 24 خرداد ماه 1349 و آئین نامه استخدامی سازمان بنادر و کشتیرانی در تاریخ 6 مرداد 1349 مورد تصویب شورای عالی سازمان قرارگرفت و این سازمان در سال 1353 مجددا از وزارت دارایی منتزع و به وزارت راه وترابری انتقال یافت. به موجب مصوبه مورخ 10/2/1387 مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان که طی نامه شماره 79/12223 مورخ 29/02/1387 به مجلس شورای اسلامی واصل گردید. نام سازمان بنادر و کشتیرانی به سازمان بنادر و دریانوردی تغییر یافت و کلیه قوانین و مقررات حاکم بر سازمان بنادر و کشتیرانی عیناً در سازمان بنادر و دریانوردی حاکم و جاری گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان