اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950801165216383

افزایش 50 هزار مترمربع فضای ورزشی شیراز

کد: 13950801165216383

https://goo.gl/kY6fVH

، شیراز , (اخبار رسمی): معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: برای برگزاری برنامه‌های متعدد ورزشی در طول سال به صورت مستمر در سطح شهر شیراز برنامه‌ریزی شده است.

افزایش 50 هزار مترمربع فضای ورزشی شیراز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری شهرداری شیراز، احمد همتی در آئین پیاده‌‌روی خانوادگی شهروندان به مناسبت هفته تربیت بدنی بر لزوم قرار دادن ورزش در برنامه زندگی توسط تمامی افراد جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: ورزش در سلامتی انسان تاثیر عمیقی دارد.

وی به اثرات مفیدی که ورزش در پیشگیری، درمان و کنترل بسیاری از نارسایی‌های قلبی، عروقی و تنفسی دارد اشاره کرد و افزود: امروزه تاثیر ورزش در زندگی انسان عاملی انکارناپذیر است.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه توجه به سلامتی و توانایی جسمانی از سنت‌های الهی است خاطرنشان کرد: انسان همواره خواهان سلامتی و نشاط است و خوشبختی افراد وابسته به نیروی بدن و روح اوست.

همتی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد ورزشی شامل پیاده‌روی‌های خانوادگی در سطح محلات، جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی، ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی در سالن‌های سرپوشیده ورزشی هدف از پرداختن به ورزش و تفریحات سالم را تامین سلامتی و بهداشت جسمی و روانی در برابر بیماری‌ها، رشد و پرورش استعدادهای درونی افراد و دستیابی به شادابی و نشاط حلال عنوان کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تاکید کرد: ورزش عامل خودباوری و تقویت اراده، اساس موفقیت‌ و شادمانی و تخلیه هیجانات روحی و روانی است و دوری از گوشه‌گیری و افزایش عزت نفس را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه ورزش انسان را از حالت بی‌تفاوتی و افسردگی خارج می‌کند و سبب نشاط و امیدواری می‌شود خاطرنشان کرد: نقش ورزش در گذراندن اوقات فراغت به عنوان یک موضوع اصلی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون شهردار شیراز با ابراز تاسف از اینکه شرایط زندگی ماشینی امروزه سبب دوری جستن بیشتر شهروندان از مقوله ورزش شده است اظهار داشت: در قبال آن خانواده‌هایی در جامعه هستند که ورزش را در اولویت اصلی زندگی خود و غنی‌سازی اوقات فراغت فرزندانشان قرار می‌دهند و ورزش سبب می‌شود شخصیت آنها در مسیر کمال هدایت شود.

همتی در حاشیه این برنامه پیاده‌روی که با حضور ورزشکاران پارالمپیکی در بلوار شهید چمران شیراز برگزار شد در جمع ورزشکاران ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و سلامت شهرداری شیراز حضور یافت و گفت: در حال حاضر بیش از 44 ایستگاه ورزش صبحگاهی و سلامت در سطح بوستان‌ها و باغات خانواده توسط شهرداری شیراز راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: در این ایستگاه‌ها با حضور مربیان حرفه‌ای خدمات ورزشی به صورت رایگان به شهروندان ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ایستگاه‌های ایجاد شده در طول سال فعال هستند از شهروندان دعوت کرد با حضور در این ایستگاه‌ها از خدمات ورزشی رایگان بهره‌مند شوند.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه از سال 1390 تاکنون بیش از 50 هزار مترمربع درقالب سالن های ورزشی سرپوشیده،زمین چمن مصنوعی وسالن سرپوشیده غیرتوپی به فضای ورزشی شهر شیراز افزوده شده است اظهار داشت: این اقدام جهادی نشان از اهتمام و توجه شهرداری شیراز و شورای اسلامی این شهر به توسعه اماکن ورزشی در قالب ساخت زمین‌های چمن مصنوعی، سالن‌های ورزشی سرپوشیده و غیره دارد.

همتی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 12 سالن ورزشی سرپوشیده، 35 زمین چمن مصنوعی فوتسال، 14 سالن ورزشی موجود در فرهنگسراها در حال ارائه خدمات به شهروندان است خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری در افزایش نشاط و شادابی شهروندان در قالب ارائه خدمات ورزشی ارزان‌قیمت و رایگان در سطح شهر شیراز است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: این اقدامات سبب مشارکت حداکثری شهروندان در برنامه‌های پیش‌بینی شده به منظور ارتقای سلامت جسمی و روحی شهروندان شده است.

در پایان این مراسم پیاده‌روی که به همت سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری شیراز، با همکاری هیئت جانبازان و معلولان و سایر نهادهای ورزشی شهر شیراز و با حضور بیش از 2 هزار نفر از شهروندان برگزار شد از ساره جوانمردی، قهرمان پارالمپیکی شیراز، اعضای تیم فوتبال نابینایان پارالمپیکی شیراز تجلیل شد./

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه