اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950826184966434

تشریح دلایل راه اندازی فست فود زنجیره ای و بین المللی در ایران

رستوران‌داری؛صنعتی با حاشیه سود بالا در دوران رکود

کد: 13950826184966434

https://goo.gl/y2Hs3c

، تهران , (اخبار رسمی): صنعت فست فود می‌تواند در بحث اشتغالزایی و کارآفرینی تاثیر قابل توجهی داشته باشد و برای بسیاری از افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد کند و این امر مهم در این مجموعه با رویکرد کارآفرینی و با استفاده از برندی بین المللی انجام شده است.

اتاق اصناف و بازرگانان تنها متولی صدور مجوز فروشگاه های زنجیره ای از وزارت صنایع در ایران میباشد

به گزارش اخباررسمی از روابط عمومی شرکت زرین ‌کاوش‌، شعبانی مدیرعامل شرکت زرین ‌کاوش‌دی مالک و مجری انحصاری برند برگرسان شرکت یام در ایران،با اشاره به اینکه فست فود و رستوران‌ داری صنعت پرسودی است  گفت: این صنعت در مقایسه با بسیاری از صنایع دیگر که اکنون در رکود نسبی به سر می‌برند، حاشیه سود بیشتری دارد و از پایینترین درصد ریسک پذیری برخوردار است.

وی ادامه داد: اگر  راه‌اندازی  فست فودها در غالب یک فرانچایز بین المللی باشد که آزمون و خطاهای زیادی را پشت سر گذاشته  باشد، از ابتدای راه اندازی طرح از بازار نسبتا خوبی برخوردارند زیرا  شعب نمایندگی آن فرانچایز در تمام کشورها از تبلیغات گسترده و معروفیت آن نام تجاری استفاده می‌کنند .

وی با اشاره به ثبت یک برند بزرگ بین‌المللی در حوزه رستوران‌ داری و فست فود به صورت کاملا قانونی در کشور گفت: کسب حق امتیاز انحصاری از چنین برندی نگاه دیگر کشورهای دنیا به ایران را به عنوان مکانی ناامن برای سرمایه‌گذاری خارجی تغییر می‌دهد و  ثابت می‌کند که امکان ورود سرمایه به کشور وجود دارد علی الخصوص در صنعت فست فود و رستوران داری، گردشگری و هتل داری که از پر رونقترین کسب و کارها در دنیا هستند به طوری که تمام هولدینگ های بزرگ دنیا که در ضمینه های مختلف فعالیتهای تجاری میکنند بخشی از فعالیت  تجاری خود را به این صنعت تخصیص داده اند.

او افزود: این امر می‌تواند مشوقی برای دیگر فرانچایزها و برندهای بزرگ بین المللی در حوزه‌های مشابه از جمله رستوران ‌داری و هتل ‌داری باشد و نشان دهد شرایط برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بازار پررونق و بکر ایران آماده و مهیا شده است، که بدعت گذار این امر مهم را البته در بخش خصوصی میتوان تا حدود زیادی شرکت زرین کاوش مالک برند برگرسان در ایران دانست.

وی داد: مجموعه زرین‌کاوش دی، قرارداد حق امتیاز انحصاری این برند را با یکی از شرکت‌های مجری هلدنیگ یاملی واقع در کشور ایرلند منعقد و مجوزهای لازم را برای فعالیت در ایران از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،سازمان غذا ودارو، اتاق اصناف و بازرگانان، اداره ثبت شرکتها و ثبت علائم تجاری و دیگر سازمانهای مرتبط دریافت کرده است.

وی مدعی شد: برای نخستین بار یک برند خارجی به صورت قانونی در کشور به ثبت رسیده است و ادعاهایی که در گذشته، چه در مورد برند برگرسان و چه برندهای دیگر خارجی مطرح بودند واقعیت نداشتند.

شعبانی با اشاره به فعالیت یک کارخانه تولید مواد غذایی مجهز برای تامین محصولات مورد نیاز شعب فست فود و رستورانهای برگرسان گفت: وجود این واحد صنعتی در اعطای حق امتیاز به این شرکت در تصمیم گیری طرف خارجی جهت احراز توانایی مدیریت اجرایی برند به عنوان شرکت مجری در ایران و دارا بودن اعتبار کافی بسیار موثر بوده است.

این فعال اقتصادی ادامه داد: عمده مواد اولیه مورد نیاز شعب فست فود برگرسان در داخل کشور تولید می‌شوند و بخش اندکی مانند ادویه‌ها و سس‌هاو بعضی مواد دیگر وارداتی هستند که این امر قدمی هر چند کوچک در جهت توسعه اشتغال داخلی و کارآفرینی است. 

وی افزود: در ایران نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نمایندگی‌های این برند از چنین نظم و استانداردی پیروی می‌کنند و انواع غذاهای فست‌فودی و رستورانی را در وعده‌های مختلف در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به لزوم پیروی همه نمایندگی‌های فست فود و رستوران های هلدینگ یام در تمام دنیا از استانداردهای واحد گفت: این شرکت از دستورالعمل‌های خاصی در حوزه‌های مختلف از کیفیت مواد اولیه و پخت غذا گرفته تا سرویس‌ دهی و برخورد کارکنان به مشتریان برخوردار است که تماما استانداردهایی بین المللی هستند.

وی افزود: فرانچایزهای بزرگ رستوران‌داری و فست فود در دنیا مخصوصا در آمریکا و اروپا  برای آموزش کارکنان مورد نیاز خود دانشکده های ویژه‌ای را تاسیس کرده‌اند و پرسنل خود را پس از طی مراحل استخدام بسته به پستی که به آنها محول شده آموزشهای لازمه و مربوطه را طی دوره‌های مختلف درسی به آنها آموزش داده و در انتها آزمون برگزار شده و کسانی که در این آزمون‌ها قبول شده باشند می‌توانند در شعب آن فرانچایز مشغول به کار شوند.

او تاکید کرد:  به همین منظور و به طبعیت از استانداردهای مستر فرانچایز یام ،استانداردهای مکتوب یاملی را در حوزه های آموزش کادر مدیریتی، صندوق، کاستومرسرویس، نیروی انسانی رستوران(سالن کارها)، آشپزها و کمک آشپزها، به فارسی ترجمه و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بومی‌سازی و معادل سازی  کرده است.

وی ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده و تفاهمنامه منعقد شده فیما بین شرکت زرین کاوش و سازمان فنی و حرفه ای، این افراد پس از پایان دوره‌های آموزشی، مدرک سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را همراه با کد اعتبار بین‌المللی دریافت می‌کنند. 

گفتنی است  پیش از این نیز مشاهده شده افراد و شرکت‌های دیگری نیز ادعای نمایندگی برند برگرسان یاملی کورپوریشن در ایران را کرده اند که کذب است و ایشان هیچگونه مدارک قانونی از وزارتخانه ها و سازمان های ذیربط در دست ندارند و طبق قانون با متخلفان رفتار خواهد شد و هر گونه تابلویی با اضافه نمودن هر پیشوند و پسوندی به کلمه برگرسان وجاهت قانونی ندارد و توسط مراجع ذیصلاح قضایی و انتظامی جمع آوری می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برگرسان

شرکت زرین کاوش دی مجری برند برگرسان از مجموعه بین المللی یاملی کورپوریشن در ایران و منطقه است. برند برگرسان یک برند گروه یاملی کورپوریشن است.که در سراسر دنیا بیش از 22 هزار شعبه فعال دارد . این شرکت پس از تعاملات، مذاکرات و جنجال های بسیار توانست با این برند بین المللی از شرکت مادر یاملی کورپوریشن وارد مذاکره شده و به دلیل داشتن مدارک و مجوزهای قانونی داخلی و زیرساختهای مجهز تولیدی توانست شرکت اصلی مالک برند(یام برندز) را به اعطای امتیاز شرکت مجری و اجرا کننده طرح و ناظر بر شعبه های این برند را در غالب صنعت فرانچایز بین المللی در منطقه و ایران مجاب کند. به گزارش مدیر بخش حقوقی شرکت زرین کاوش دی: برند برگرسان burger sun by yum از مجموعه یام برندز با ارائه رسیپی‌های کاملا خاص شرکت یاملی وارد ایران شد و توانست تمام مجوزهای قانونی و تولیدی را از سازمان‌های ذیربط دریافت کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی