اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950907191016108

جذابیت های مهمترین آبراه ونیز

کد: 13950907191016108

https://goo.gl/MBShCU

، تهران , (اخبار رسمی): آبراه بزرگ ونیز که به ایتالیایی Canalazzo نامیده می شود،مهمترین آبراهه شهر محسوب می شود که با 3 هزار و 800 متر طول شهر را به دو قسمت تقسیم می کند.

جذابیت های مهمترین آبراه ونیز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مجله گردشگری الی گشت، شهر ونیز از ارتفاع به شکل یک ماهی بزرگ دیده می شود و این موضوع برای شهری که در کنار دریا قرار دارد، چندان بد نیست. در این میان و اگر با دقت به تصاویر هوایی شهر نگاه کنید، آبراهه بزرگ ونیز با شکل S مانند خود روی بدنه این ماهی نقشی زیبا ایجاد کرده و آن را تقسیم می‌کند.

در دو طرف این کانال، ساختمان ها و عمارات شگفت انگیز و ارزشمندی ساخته شده اند. بیشتر این ابنیه در فاصله زمانی قرون 12 تا 17 میلادی تاسیس شده و بخشی از هویت شهر به شمار می روند. این ساختمان های زیبا را می‌توان هویت و غنای تاریخ و فرهنگ جمهوری  Serenissima (نام قدیم ونیز) محسوب کرد.

گفتنی است، این خیابان آبی از دوران گذشته و قرون وسطی تا امروز به عنوان یک مرکز تجاری در شهر محسوب می شده است. در این آبراهه، کشتی هایی حتی با وزن بالغ بر 400 تن در حال فعالیت و خرید و فروش هستند. در حقیقت مفهوم Fondaci بر اساس فعالیت های این آبراهه به وجود آمد. Fondaci  به مجموعه انبارها و تاسیساتی گفته می شود که با هدف ارائه خدمات به بازرگانانی که از گوشه و کنار دنیا به این شهر سفر می کردند، تاسیس شد.

در حال حاضر 4 پل از روی این آبراهه عبور می کند که هر یک در دوره ای متفاوت از تاریخ این شهر ساخته شده اند. جدید ترین این پل ها Ponte della Costituzione نام دارد که به معنی پل مشروطیت است. این پل همچنین به پل Calatrava نیز شهرت داشته که اشاره به نام طراح اسپانیایی این پل دارد. این پل در تاریخ 11 سپتامبر سال 2008 میلادی افتتاح شد.

پل Ponte della Costituzione منطقه ایستگاه راه آهن را به  Piazzale Roma متصل می‌کند. دقیقا پس از این پل، پل موسوم به Ponte degli Scalzi قرار دارد که به معنی پل پا برهنه است که دقیقا رو به روی ایستگاه راه آهن قرار دارد. اگر در امتداد میدان سنت مارک Saint Mark’s Square حرکت کنید با یکی دیگر از پل های شهر به نام Rialto یا ریالتو رو به رو می شوید که مشهورترین و مهمترین پل شهر به شمار می رود. این پل در گذشته از چوب ساخته شده و متحرک بود. به این ترتیب با بلند کردن پل از مسیر آبراه، کشتی ها می توانستند در مسیر تردد کرده و به تجارت بپردازند. در حقیقت ریالتو، بندر قدیمی شهر نیز محسوب می شود.

آخرین پل از مجموع پل های چهارگانه ونیز، پل آکادمیا Accademia نام دارد که سازه آن هنوز از جنس چوب بوده و مسیر ارتباطی بین محله های Dorsoduro و Saint Mark’s محسوب می شود.

باید در نظر داشت که این پل های چهارگانه تنها راه موجود برای عبور از این آبراهه محسوب نشده و می توان با استفاده از گاندولا gondola یا قایق های چوبی مخصوص ونیز که به گویش ایتالیایی traghetto نامیده می‌شوند نیز از عرض این کانال عبور کرد. این قایق ها هنوز هم نقش مهمی در انتقال مسافران و عابران پیاده از دو سمت آبراهه ایفا می کنند.

آبراهه بزرگ ونیز در  منطقه Saint Mark’s به پایان رسیده و در این نقطه می توان چشم انداز فوق العاده زیبا و دیدنی حوزه آبگیر آن را مشاهده کرد. در سمت راست این نقطه، کلیساهای موسوم به church of Salute و Punta della Dogana قرار داشته و در سمت چپ نیز نمای زیبا و دیدنی میدان سنت مارک، قصر Doge’s Palace ، Basilica و برج ناقوس واقع شده‌اند که به El paron de Casa شهرت دارد.

جالب است بدانید این آبراهه و مسیر دو طرف آن از دیرباز به عنوان یکی از ایده آل ترین مکان ها برای زندگی محسوب شده و به همین دلیل تعداد زیادی قصر و خانه های اشرافی در طرفین آن ساخته شده و از سمت کانال هیچ مسیر عابر پیاده ای ساخته و طراحی نشده است. در طول تاریخ ونیز، خاندان اشرافی و افراد ثروتمند، توانگر و مشهور شهر همواره تلاش کرده بودند تا خانه های خود را در دو طرف این کانال بسازند. بهترین گزینه و البته تنها گزینه موجود برای دیدن آبراهه بزرگ ونیز و قصرهای ساخته شده در طرفین آن، استفاده از اتوبوس های آبی است که تنها کافی است در آن نشسته، به صندلی خود تکیه داده و از مناظر زیبا و بی نظیر موجود در مسیر لذت ببرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی