اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951004206376108

«تَرین» های بلغارستان را بشناسیم

کد: 13951004206376108

https://goo.gl/QX9NMg

، تهران , (اخبار رسمی): بلغارستان کشور زیبایی‌هاست؛ کوه‌ های جادویی، سواحل ماسه ‌ای و روستاهایی دیدنی. غذاهای خوشمزه، مردمی میهمان‌ نواز و هزینه ‌هایی بصرفه را هم به جذابیت ‌های بلغارستان اضافه کنیم، دلیلی برای سفر نکردن به این کشور پیدا نمی‌کنید. برای آشنایی با «ترین» های بلغارستان با این گزارش همراه شوید.

«تَرین» های بلغارستان را بشناسیم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مجله گردشگری الی گشت،انتخاب بلغارستان به عنوان مقصد گردشگری، انتخاب جذابی است. این کشور جاذبه های فرهنگی، طبیعی و تاریخی فراوانی دارد. مناظری که زیبایی نفسگیری دارند، تفریحات زمستانی و دسترسی آسان از دلایلی هستند که بسیاری از گردشگران را به این کشور می‌کشاند.

بزرگ ترین صادرکننده رز

گل های رز بلغارستان علاوه بر زیبایی فوق ‌العاده‌شان، یکی از منابع مهم صادرات این کشور هستند. بنابر بعضی گزارش ها رزهای بلغاری، 85درصد از روغن رز جهان را تامین می ‌کنند. روغن رز یکی از عناصر ضروری در تولید عطر است. ماه می و جون بهترین زمان بازدید از برداشت این گلبرگ‌های رنگارنگ است.

خوشمزه ترین ماست دنیا

برخی عقیده دارند ماست بلغارستان خوشمزه‌ترین ماست جهان است. این طعم بی‌نظیر به خاطر وجود گونه ی خاصی از باکتری به نام لاکتوباسیلوس بولگاریکوس است. این نوع باکتری به طور طبیعی فقط در هوای بلغارستان وجود دارد. اگر به بلغارستان سفر کردید، در کوهستان‌های این کشور، ماست غلیظ گوسفندی را با عسل یا مربای توت‌فرنگی امتحان کنید و به بهشت بروید!

عجیب ترین «نه» گفتن های دنیا

اگر از یک بلغارستانی سوالی بپرسید، احتمالا از شیوه پاسخ دادنش تعجب خواهید کرد، زیرا شیوه تکان دادن سر در بلغارستان با همه جای دنیا فرق می‌کند. در بلغارستان تکان دادن سر از بالا به پایین به معنای «نه» است در حالی که در همه دنیا از این حرکت سر معنایی مثبت برداشت می‌شود. بلغاری‌های برای پاسخ مثبت هم سرشان را برعکس مردم دنیا تکان می‌ دهند، در بلغارستان تکان دادن سر به چپ و راست به معنای پاسخ مثبت است. البته اخیرا بلغارستانی ها برای جلوگیری از گیج‌شدن توریست‌ها سعی می‌کنند با خارجی‌ها از حرکات معکوس استفاده کنند، اما نسل‌های قدیمی‌تر هنوز به همان شیوه قبل سرشان را تکان می‌دهند.

قدیمی ترین دفینه طلا

قدیمی ‌ترین دفینه طلا در جهان در سایت بوریال واقع در شرق وارنای بلغارستان، کشف شده است. سایت بوریال جایی که فاصله چندانی با دریای سیاه ندارد. این دفینه را رانندگان یک تراکتور در سال 1972  حین حفاری زمین کشف کردند. در این سایت قبرستانی با حدود 300 قبر متعلق به 4560-4450 قبل از میلاد وجود دارد. حدود سه‌هزار طلای کشف‌شده در این منطقه ثابت می‌کند که مردم این ناحیه روابط تجاری با سرزمین‌های دور داشته‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]