اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951018215715840

ممنوعیت تردد مینی‌بوس‌های فرسوده از سال 96

کد: 13951018215715840

https://goo.gl/iMWjSL

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، از ممنوعیت تردد مینی‌بوس‌های فرسوده از سال 96 خبر داد.

ممنوعیت تردد مینی‌بوس‌های فرسوده از سال 96

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت واحد اتوبوس رانی تهران ، پیمان سنندجی با اشاره به جدیت شهرداری تهران در نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده، اظهار داشت: نوسازی مینی‌بوس‌ها جدی است و بخشی از آنها نیز با اقدام صاحبان آنها تاکنون ثبت‌نام و نوسازی شده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود ، با تاکید بر مخاطرات جدی زیست‌محیطی ناشی از فعالیت مینی‌بوس‌های فرسوده در شهر تهران، تصریح کرد: انباشت آلایندگی‌ها و ترکیبات و گازهای شیمیایی سمی، شرایط و وضعیت بغرنج و ناگواری را برای سلامت زیست‌محیطی پایتخت ایجاد می‌کنند که با مهار و کنترل آن، بخش قابل توجهی از چالش‌های مرتبط با این حوزه دفع می‌شود.

سنندجی با بیان این‌که «بحث نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده یکی از مهم‌ترین مباحث شرکت واحد است»، گفت: نوسازی و جایگزین کردن مینی‌بوس‌های فرسوده در شهر از مباحث مهمی است که خوشبختانه با توجه به تمهیدات و تدابیر پیش‌بینی شده از سوی مدیریت شهری، تا پایان سال نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده پایتخت به پایان خواهد رسید.

به گفته وی، بالغ بر 700 دستگاه مینی‌بوس فرسوده در سایت ستاد نوسازی ناوگان ثبت‌نام کرده‌اند و در حال حاضر فاز دوم نوسازی آغاز شده و انتخاب خودرو نیز توسط مالکان این دسته از وسایط‌نقلیه انجام شده است که به‌زودی بحث اسقاط مینی‌بوس‌های فرسوده و واگذاری خودروهای جدید صورت خواهد گرفت.

سنندجی با یادآوری این موضوع که در حال حاضر 1100 دستگاه مینی‌بوس‌ باید از رده خارج شوند، بیان داشت: تا به امروز بیش از 65 درصد مینی‌بوس‌های فرسوده در سایت ستاد نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده ثبت نام کرده‌اند، این در حالی است که با شناسایی مابقی مینی‌بوس‌های فرسوده تلاش می‌شود تا پایان سال جاری مینی‌بوس فرسوده ای در شهر تهران وجود نداشته باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران، مالکان مینی‌بوس‌های فرسوده با دریافت مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و 10 میلیون گواهی اسقاط به همراه دریافت وام با بهره 8 درصدی قادر خواهند بود مینی‌بوس فرسوده خود را با خودرو جدید جایگزین کنند.

سنندجی در پایان سخنان خود به طرح نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده، خاطرنشان کرد: در این طرح شهرداری، 20 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به متقاضیانی که فرآیند ثبت‌نام را انجام  را پشت سر گذاشته‌اند و واجد شرایط لازم به منظور دریافت تسهیلات هستند، ارائه می

کند که با احتساب 10 میلیون تومان گواهی اسقاط، دارندگان مینی‌بوس‌های فرسوده قادر خواهند بود با پرداخت آورده کمی، نسبت به نوسازی مینی‌بوس فرسوده خود با «تاکسی جدید»، اقدام کنند و به نظر می‌رسد با این انتخاب زودتر موفق به نوسازی وسیله‌نقلیه خود شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به عنوان یکی از قدیمترین شرکت های حمل و نقل عمومی شهر تهران به شمار می رود که وظیفه جابه جایی شهروندان را بر عهده دارد. این شرکت از زیر مجموعه های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست