با آموزش شهروندی کلید می خورد

سرآغاز تغییرات مثبت فرهنگی و اجتماعی در پایتخت

کد: 13951022218356015

https://goo.gl/xkWZKX

، تهران , (اخبار رسمی): معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: برای تغییرات جدی و موثر در زمینه فرهنگ شهروندی و حوزه فرهنگی– اجتماعی در کلانشهر تهران باید از آموزش های شهروندی مدد بگیریم.

سرآغاز تغییرات مثبت فرهنگی و اجتماعی در پایتخت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبدالهی در جمع مدیران آموزشهای شهروندی مناطق 22گانه با بیان این مطلب افزود: اگر عزم واراده جدی بر تحول نگرش ها، افکار و رفتار در حوزه فرهنگ شهروندی از طریق آموزش داشته باشیم؛ امکانات، ظرفیت ها و ابزارهای لازم در مدیریت شهری وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک باید پیشرفت فعالیتها و برنامه های آموزش محور در سطح محلات 354گانه شهرتهران تقویت گردد، اظهار داشت: نیازها ومسائل محلات در کارگروه های پنجگانه طرح شود وبا کمک کارشناسان، استعدادها و ظرفیتهای محلی، راهکارها ارائه و اجرا شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با انتقاد از شیوع برخی رفتارهای غیراخلاقی و نامناسب در سطوح روابط اجتماعی و صحن جامعه، اذعان داشت:  متولیان حوزه فرهنگی نباید اجازه بدهند تا بی حرمتی ها و رفتارهای نامطلوب در خانواده ها، شهر و جامعه رواج یابد، حوزه آموزش شهروندی با بهره گیری از افراد صاحب نظر و متخصصان این حوزه، می تواند نسبت به ارتقای سرمایه اجتماعی جامعه بویژه تقویت دوشاخص مهم اعتماد عمومی و امید به زندگی تلاش کند.

در ادامه این نشست که با هدف تشریح و بررسی آخرین وضعیت جشنواره مشکات در سطح مناطق 22گانه شهر تهران برگزار شد، محمد روشنی مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با ارائه گزارشی در خصوص کارگروه های پنج گانه تخصصی ویژه سراهای محلات، طرح شهردار مدرسه، آموزش در سراهای محلات، جشنواره مشکات و... ادامه داد: امسال در 440 مدرسه از شهر تهران با استعداد بیش 200هزار دانش آموز، انتخابات شهردار مدرسه، برگزار شد و به منظور تعامل و همکاری بیشتر آموزش و پرورش شهرتهران و شهرستانهای استان تهران، بزودی تفاهم نامه ای بین این اداره و آموزش و پرورش منعقد خواهد شد.

وی اضافه کرد: در راستای استانداردسازی آموزش ها با همکاری اساتید و کارشناسان، 450 سرفصل آموزشی مرتبط با ماموریت ها و وظایف مجموعه های تابعه شهرداری تهران استخراج و تدوین شد که در نهایت 28 سرفصل آموزشی الزامی و 12سرفصل اقتضائی برای یکپارچه سازی آموزش در سراهای محلات، گزینش و در دستورکار قرار گرفت.

مدیرکل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به نبود ارتباط سازمان یافته و مستمر با شرکت کنندگان در جشنواره مشکات به عنوان حلقه مفقوده این طرح در طول سالهای قبل، اظهار داشت: افرادی که برای پنجمین دوره جشنواره مشکات اثر ارسال نمایند عضو باشگاه مشکات خواهند شد وارتباط مدیریت شهری با این افراد قطع نخواهد شد.

وی افزود: پس از از برگزاری مراسم اختتامیه، نمایشگاهی از آثار برتر جشنواره در یکی از مراکز فرهنگی شهر تهران برپا خواهدشد و آثار شهروندی در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه