اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951027221615797

نیروی انتظامی به دنبال ورزش زورخانه ای

کد: 13951027221615797

https://goo.gl/1c8VS0

، تهران , (اخبار رسمی): نیروی انتظامی با راه اندازی ورزش زورخانه ای به دنبال تقویت روح و جسم کارکنان است.

نیروی انتظامی به دنبال ورزش زورخانه ای

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی ،سردار حسین اشتری،فرمانده ناجا این خبر را اعلاکرد وگفت: ورزش باستانی و زورخانه ای ضمن اینکه باعث تقویت جسم و بنیه ورزشکاران می شود به تقویت روح و معنویت نیز توجه ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: ورزش باستانی از دیرباز در کشور ما از تقدس خاصی برخوردار بوده، زیرا آغاز ، انجام و پایان این ورزش با نام خدا و ائمه اطهار (ع) همراه بوده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه کسانی که پا در گود زورخانه می گذارند نه صرفا برای تقویت اندام و جسم بلکه به دنبال تقویت روح خود نیز هستند، گفت: سابقه ورزش باستانی به بیش از 700 سال می رسد.

سردار اشتری با اشاره به اینکه تقویت روحیه مردانگی و گذشت و کمک به همنوعان از قدیم در این ورزش همراه بوده است، افزود: در گذشته کسانی که با مشکلی روبه رو می شدند برای حل مشکل شان به زورخانه ها می رفتند و این نشان از وجود فضایی مملو از معنویت در زورخانه ها دارد.

این مقام انتظامی کشور با اشاره به اینکه ورزش باستانی و زورخانه ای پیش در آمد ورزش کشتی بوده است ، گفت: پهلوانانی همچون جهان پهلوان "غلامرضا تختی " و " پوریای ولی" از دسته افرادی بودند که به دلیل داشتن روحیه ورزش کاری و پهلوانی برای حل مشکلات مردم تلاش می کردند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه امروز در کوچه و پس کوچه های محله های قدیمی، زورخانه ها همانند یک حسینیه و مسجد هستند، گفت: مردم احساس می کنند این زورخانه ها به عنوان یک پناهگاه و ملجاء برای آنها است و هیچ ورزش و مکان ورزشی این محبوبیت و ارزش را نزد آنان ندارد.

سردار اشتری گفت: بزرگان ما از جمله مقام معظم رهبری در مناسبت های خاص به اهمیت و تقدس این ورزش اشاره کرده اند و احترام به پیشکسوتان این ورزش را ضروری دانسته اند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه کارکنان نیروی انتظامی باید از دو بال توانمندی جسمی و روحی برخوردار باشند ، گفت: جوانان به عنوان بالاترین سرمایه کشور باید از امکانات ورزشی مناسب بهره مند شوند.

این مقام انتظامی در پایان به توصیه مقام معظم رهبری در دیدار با جوانان که فرمودند: «شما را به تحصیل ، تهذیب و ورزش توصیه می کنم» اشاره کرد و گفت: به همین دلیل نیروی انتظامی این اهتمام را داشته که این ورزش را در این نیرو افتتاح کرده تا مورد استفاده کارکنان قرار گیرد و آنان از این طریق به تقویت جسم و روح خود بپردازند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون