اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951111228925757

مسجد جامعی پیشنهاد داد

تشکیل کمیتۀ حقیقت‌یاب برای حادثه پلاسکو

کد: 13951111228925757

https://goo.gl/ofZ6zH

، تهران , (اخبار رسمی): عضو کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد طرحی مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت یاب حادثه پلاسکو از سوی شورای شهر تهران را ارائه داد که مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

تشکیل کمیتۀ حقیقت‌یاب برای حادثه پلاسکو

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجد جامعی در جریان برگزاری سیصدو بیست و چهارمین جلسه شورا با اشاره به تشییع شهدای آتش نشان حضور احاد مردم در این مراسم نمادی از همبستگی و همراهی فداکاری و ایثار را به نمایش خواهد گذاشت.
وی در ادامه با اشاره به زمان برگزاری این مراسم همچنین پیشنهاد داد تا ساعت شروع ادارات و دستگاههای دولتی به گونه ای تنظیم شود که که کلیه احاد شهروندان تهرانی در این بتوانند حضور داشته باشند.
مسجد جامعی به اهمیت بررسی همه جانبه حادثه و جریانات پس از آن اشاره داشت و پیشنهاد تشکیل کمیته حقیقت یابی مستقل را از سوی شورای شهر تهران ارائه داد و تاکید کرد: دانستن حقیقت، جزو حقوق جامعه و افراد است. یکی از راه‌های احقاق حقوق شهروندان، شفاف‌سازی و روشن کردن ابعاد حادثه‌هاییست که در شهر اتفاق افتاده و مال و جان شهروندان را به خطر انداخته و زندگی، عواطف و احساسات آن‌ها را متاثر کرده است. این کار باید به صورت متمرکز صورت بگیرد و نمی‌توان انتظار داشت که از طریق ارائۀ گزارش‌های گسسته و جزیره‌ای و فعالیت‌های ناپیوسته و مقطعی، چاره‌ای اساسی برای این‌دست حوادث اندیشیده شود.
عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا خاطر نشان ساخت: این حادثۀ دردناک به تعبیر مقام معظم رهبری از یک‌سو مایۀ اندوه و تاسف و نگرانی عمیق شد و از سوی دیگر فداکاری متعهدانۀ آتش‌نشانان را آشکار ساخت و به دنبال آن ایجاد همدلی گسترده‌ای در بین همۀ اقشار جامعه برای کاستن از آلام عمومی و به‌ویژه خانواده‌های آسیب‌دیده و شهدای حادثه فراهم کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه