اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951123234625757

از هفته آینده اجرایی می شود

اعمال قانون ساختمان های نا ایمن در منطقه 11 و 12

کد: 13951123234625757

https://goo.gl/IdnW9b

، تهران , (اخبار رسمی): رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر دستگاه های قضایی ، نظارتی و اجرایی همکاری خوبی داشته باشند به یقین راه فرار بر متخلفان بسته خواهد شد.

اعمال قانون ساختمان های نا ایمن در منطقه 11 و 12

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران اقبال شاکری که به همراه مهدی چمران رییس و ابوالفضل قناعتی عضو هیات رییسه شورا از روند تخریب طبقه هفتم مجتمع علاءالدین بازدید می کرد گفت: دادستانی بعد از رای کمیسیون ماده 100 احکامی را طی سه مرحله صادر می کند تا در زمان بندی تعیین شده مالک نسبت به رفع تخلف اقدام کند اما چون این اقدام صورت نگرفت نهایتا دادستانی به شهرداری حکم داد که راسا برای برچیدن تخلف اقدام نماید.

وی ادامه داد: گرچه مالک نسبت به احکام صادره شکایت داشته اما باید گفت احکام صادره از سوی دیوان عدالت اداری و مراجع قضایی یکی از احکام حرفه ای ، مهندسی و حقوقی در این حوزه بوده است و با حساسیت خاصی موضوع پیگیری شده است.
شاکری تصریح کرد: عدم اقدام مالک در تخریب و رفع تخلف سبب وارد آمدن هزینه های بیشتری به مالک شد که این نشان می دهد احکام اگر در موعد مقرر خود انجام شوند هزینه های کمتری به مالک وارد می آورند.
وی اظهار داشت : موضوع قابل توجه در این پرونده همکاری خوب دستگاه های نظارتی ، قضایی و اجرایی برای رفع تخلف است همینکه تمامی دستگاه از جمله مراجع قضایی ، شورای تامین ستاد مدیریت بحران، و مجموعه مدیریت شهری در آن نقش ایفا کردند و از اینرو می توان علاءالدین را یک نمونه موفق از همکاری دستگاه ها در اجرای رای ماده 100 و برخورد با تخلف ذکر کرد.
رییس کمیته عمران افزود: این پرونده نشان داد ما اگر بخواهیم می توانیم حتی در ساختمان های ساخته شده یا در حال ساخت نسبت به رفع تخلف اقدام نماییم البته به شرط سنجیدن تمامی جوانب.
شاکری یاد آور شد: متاسفانه متخلفین از فاصله بین دستگاه ها به عنوان راه فرار استفاده می کنند و اگر دستگاه های قضایی ، نظارتی و اجرایی همکاری خوبی داشته باشند به یقین راه فرار بر متخلفان بسته خواهد شد.
شاکری گفت: اگر جلوی تخلف را در بدو شکل گیری بگیریم به یقین هزینه های کمتری را متحمل خواهیم شد و لذا باید ساز و کار قانونی برای سرعت بخشیدن ورود دستگاه های اجرایی برای برخورد با تخلف شکل گیرد.
شاکری همچنین خبر داد : در راستای احصا ایمنی ساختمان ها مقرر شده تا ساختمان های نا ایمن منطقه 11 و 12 در راستای رعایت دستور العمل های ایمنی از هفته آینده اعمال قانون شوند و این می تواند یک الگو برای تمامی شهر باشد.
ابوالفضل قناعتی : پلاسکو زنگ خطر ودرسی برای مسئولین بود
در حاشیه این بازدید عضو هیات رییسه شورا نیز گفت: کمیسیون ماده 100 در این موضوع رای به قلع و قمع داده است و پافشاری و اصرار بر اجرای رای ماده 100 در این پرونده الگویی خواهد بود برای اجرای آرای این کمیسیون برای برخورد با متخلفین .
قناعتی افزود : نکته حائز اهمیت در مورد مجتمع علاءالدین این است که این ساختمان علاوه بر تخلف مذکور سیستم اطفا حریق مورد تایید سازمان آتش نشانی را نیز احصا نکرده و این در حالی است که روزانه بالغ بر 10 هزار نفر در این مجتمع تردد دارند. بنابراین برای حفظ جان شهروندان می بایست نسبت به رفع تخلف اقدام شود. پلاسکو زنگ خطر و درسی بود برای همه کسانی که مسئولیت دارند. نگذراند کار به این جا برسد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه