اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951120233565757

با حضور رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر انجام شد

اتمام فاز نخست مرمت میدان آزادی

کد: 13951120233565757

https://goo.gl/XxpY8X

، تهران , (اخبار رسمی): با حضور رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و پیگیری های شورای شهر فاز نخست مرمت میدان آزادی به اتمام رسید همچنین شهردار منطقه 9 از آماده بودن این میدان برای استقبال از شهروندان در یوم الله 22 بهمن خبر داد.

اتمام فاز نخست مرمت میدان آزادی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد حکیمی پور رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران شب گذشته به همراه علیرضا جاوید معاون عمرانی شهردار تهران از روند مرمت میدان آزادی بازدید کرد و اتمام فاز نخست این مرمت خبر داد.
وی در این بازدید گفت: با وجود تاخیر در مرمت برج اما به دلیل اینکه کیفیت مرمت در اولویت قرار داشت، این مساله بلامانع است.
حکیمی پور با بیان اینکه به عنوان رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران خوشحال هستم که امروز به آرزویم که همان مرمت برج آزادی بود؛ رسیدم، گفت: برای سومین بار است که مرمت برج آزادی انجام می‌گیرد و با وجود تمامی تنگناها این مهم محقق شد.
رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از بررسی اختصاص ردیف بودجه ای برای کمک به توسعه فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری برج و میدان آزادی خبر داد.
وی همچنین به موضوع مدیریت برج اشاره کرد و گفت: پیش از این به صورت مکتوب از رییس شورای شهر تهران خواسته شد که با رییس جمهور درخصوص انتقال مدیریت برج به شهرداری تهران رایزنی کند و با توجه به اینکه مدیریت فضای روی میدان با شهرداری و فضای زیرین و درونی برج با دولت است باید پیگیری‌هایمان را برای اخذ تفاهم‌نامه مدیریت یکپارچه بهره‌برداری از مجموعه فرهنگی آزادی انجام دهیم.
رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص بازگشت درختچه های میدان آزادی از بررسی کارشناسی برای انجام این کار و پیگیری موضوع خبر داد و گفت: این درختچه ها با الهام از باغ ماهان کرمان طراحی شده بود که متاسفانه با برداشته شدن درختچه‌ها معماری برج بخشی از ماهیت اصلی خود را از دست داد که امیدواریم با پایان مرمت و بهسازی مجددا درختچه‌ها به محوطه میدان آزادی برگردد.
محسنی، شهردار منطقه 9 با بیان اینکه متاسفانه همگان تنها میدان و برج آزادی را می‌بینند، گفت: میدان آزادی در حدود 13 هکتار محیط پیرامونی و رینگ سبز دارد که هم اکنون این فضا در دست نگه داشت توسط شهرداری است.
وی از آمادگی کامل میدان آزادی برای جشن انقلاب در 22 بهمن ماه خبر داد و گفت: حذف زوائد بصری، نورپردازی و آذین‌بندی و همچنین تامین ملزومات برای برگزاری هرچه باشکوه تر جشن پیروزی انقلاب در این میدان آزادی انجام شده است.
شاه‌علی، مدیر برج آزادی نیز با بیان اینکه شهرداری تهران برای مرمت آب‌ریزش برج به داد ما رسید، گفت: در گذشته در مجموعه برج برای کنترل آبریزش پمپ و بشکه کارگزاری شده بوده تا بتواند آب هایی که از سطح وارد مجموعه می شد را به بیرون مجموعه بازگرداند و انصافا شهرداری به دور از نگاه سیاسی‌کار مرمت برج را انجام داد.
مدیر برج آزادی با بیان اینکه مهم‌ترین نگرانی ما آب‌ریزش برج بود، گفت: خوشبختانه در پی بارندگی‌های اخیر شاهد بودیم که هیچ‌گونه نم و آبی به درون ساختمان وارد نشد که این نشان‌دهنده مثبت بودن اقدامات است.
علیرضا جاوید، معاون عمرانی شهردار تهران نیز در این جلسه از اتمام فاز نخست مرمت خبر داد و اظهار داشت: با اتمام این فاز در حدود 80 درصد کار مرمت برج به اتمام رسیده است.
وی با بیان اینکه پیگیری اعضای شورای شهر و کمیته میراث فرهنگی سبب شد که انجام این کار در اولویت قرار گیرد اظهار داشت: یکی از دلایل تاخیر ایجاد شده لزوم انجام بسیار دقیق مراحل کار بود به نحوی که باید مصالح انتخاب شده گلچین می شد و مراحل تست خود را پاسخ می داد.
معاون شهردار تهران در پایان اعلام کرد: زمان بندی انجام گرفته برای تکمیل فاز بعدی این مرمت که در حدود 20 درصد کار را شامل می شود به گونه ای است که این کار تا پایان فروردین ماه سال 96 تکمیل شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه