اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951123234635757

نمای شیشه ای یک خطر بالقوه در شهر تهران است

کد: 13951123234635757

https://goo.gl/UGLdsk

، تهران , (اخبار رسمی): رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت رای تخریب طبقه هفتم مجتمع علاءالدین رای قطعی است و همه مراحل را طی کرده و هزینه تخریب را نیز باید مالک بپردازد.

نمای شیشه ای یک خطر بالقوه در شهر تهران است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی مهدی چمران به همراه اقبال شاکری و ابوالفضل قناعتی دو تن از اعضای شورا از مراحل تخریب طبقه هفتم مجتمع علاءالدین بازدید به عمل آوردند.

چمران در حاشیه این بازدید با اشاره به روند صدور حکم تخریب برای این مجتمع گفت: همانگونه که می بینید طبقه هفتم اضافه بر طبقات قبلی ساخته شده بود و چون از سازه ساختمان و نقشه های آن اطلاع کافی نداشتیم نگرانی هایی در این زمینه به وجود آمد و این در حالی است که بر اساس قانون ساخت اضافه طبقه هم ممنوع است، لذا بر اساس قانون شهرداری موظف شد اجازه بگیرد برای برچیدن طبقه که البته مدت زمان زیادی هم به طول انجامید.
وی ادامه داد: در طی مراحل قانونی در دو بازه زمانی سه ماهه به مالک مهلت داده شد تا خود اقدام به تخریب طبقه هفتم نماید که این اقدام از سوی مالک صورت نپذیرفت . لذا شهرداری تهران ملزم شد تا عملیات تخریب را با رعایت تمامی نکات ایمنی انجام دهد.
چمران در ادامه افزود: یکی از مشکلاتی که وجود دارد وجود افرادی است که اقدام به خرید سرقفلی ها در طبقه اضافی کرده بودند و حتی وسایل خود را نیز مستقر کرده بودند . بر طبق آمار 99 مغازه در این طبقه مستقر بوده است . با این حال این مالک است که باید خسارات وارده بر این افراد را پرداخت نماید.
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر هم سازه و هم پارتیشن ها را برداشته اند و امیدواریم طبق زمانبندی هم سقف ها و ستون ها نیز به صورت کامل تخریب شوند و فقط سقف ساده ای باشد تا بار اضافی به ساختمان وارد نشود. فقط تاسیسات باقی خواهد ماند چرا که باید از این تاسیسات استفاده شود.
چمران در ادامه سخنان خود گفت : مرحله نخست عملیات تخریب تا پایان بهمن ماه به اتمام می رسد.
وی همچنین تصریح کرد : چون مالک در مهلت مقرر نسبت به تخریب و رفع تخلف اقدام نکرده بر طبق قانون می بایست هزینه تخریب به علاوه 15 درصد را خود بپردازد .
چمران همچنین تاکید کرد: رای تخریب طبقه هفتم مجتمع علاءالیدن به گونه ای بوده که تمام مراحل قانونی را طی کرده و هم دادستانی و هم دیوان عدالت اداری چندین نوبت رای تجدید نظر درباره آن داده بودند. اشکالی که در این زمینه وجود دارد این است که شهرداری نمی تواند بلافاصله نسبت به رفع تخلف ساختمان های در حال ساخت ورود کند و باید از مرجع قضایی حکم دریافت کند لذا طولانی شدن زمان برخورد با این مورد از این قرار بوده است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر تخلف نما در ساختمان روبروی مجتمع علاءالدین (چارسو) گفت : در ابتدا باید بگویم که در عملیات تخریب طبقه هفتم علاءالدین تمامی ضوابط ایمنی رعایت می شود . اما در مورد نمای شیشه ای مورد استفاده در مجتمع روبرو باید گفت ما در شورای سوم نمای شیشه ای و کامپوزیت را برای ساختمان های مسکونی منع و البته برای باقی ساختمان ها عوارضی در این خصوص وضع کردیم که به مرحله اجرا نرسید اما آنچه واضح می باشد این است که ساختمان های شیشه ای در تهران یک خطر بالقوه هستند چه از نظر زلزله و ایزوله ترمیک و هدر رفت انرژی و نیز در هنگام رخ دادن انفجار که می تواند خطر آفرین باشد. در حادثه پلاسکو همین شیشه های که می شکست خود یکی از مسایلی بود که ایجاد خطر می کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه