اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951113230165757

در جلسه شورا صورت گرفت

تصویب نظام مدیریت یکپارچه اطلاعات مکانی پایتخت

کد: 13951113230165757

https://goo.gl/sO8eQe

، تهران , (اخبار رسمی): اعضای شورای اسلامی شهر تهران طرحی را به تصویب رساندند که در پی آن اطلاعات مکانی پایتخت در یک مجموعه نظام مند و یکپارچه و در جهت دستیابی به شهر الکترونیک گردآوری شود.

تصویب نظام مدیریت یکپارچه اطلاعات مکانی پایتخت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد دنیامالی- رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در سیصد و بیست و پنجمین جلسه و در دفاع از لایحه نظام مدیریت یکپارچه اطلاعات مکانی پایتخت گفت: یکی از اهداف مهم هر شهری تحقق و دستیابی به شهر الکترونیک است تا به طبع آن موضوعات مهمی همچون مدیریت سفر و مدیریت انرژی انجام شود.
وی ادامه داد: بی‌تردید در شهر تهران نیز هرچه موضوع شهر الکترونیک اجرایی‌تر شود، می‌توان در کاهش بروکراسی توفیقات بیشتری داشته باشیم اما مشکلاتی در حوزه زیرساخت‌ها علی‌رغم تلاش‌های انجام شده وجود دارد که می‌توان علت اصلی آن را عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری عنوان کرد.
رییس کمیسیون عمران شورا افزود: درپاره ای از عملیات های اجرایی در شهر زمانی که به استناد اطلاعات موجود کاری شروع می شود در حین اجرا متوجه می شویم که اطلاعات ارائه شده نادست است بنابراین ضرورت دارد که نظام یکپارچه اطلاعاتی تدوین و اجرایی شود.
دنیا مالی با اشاره به اینکه در این لایحه تعاریفی در حوزه مدیریت یکپارچه اطلاعات مکانی آمده است، گفت: سازمان‌های خدماتی شامل آب منطقه‌ای، تامین اجتماعی، ثبت اسناد، حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی، پست و.غیره وجود دارند تا در سایه تعامل با این سازمان‌ها و جمع‌آوری اطلاعات آنها مدیریت یکپارچه اطلاعات مکانی شهر تهران محقق شود.
به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران، چارچوب‌های تعامل پذیری در این لایحه به طور دقیق دیده شده است و کمیته‌ای نیز با وجود نمایندگانی از شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران و همچنین سایر سازمان‌های خدماتی پیش‌بینی شده تشکیل خواهد شد که ساماندهی اطلاعات مکانی تهران را برعهده خواهند گرفت. همچنین در این لایحه قصد داریم شهرداری را موظف کنیم ظرف مدت شش ماه دستورالعمل اجرایی این طرح را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

محمد سالاری هم افزود: مدیریت یکپارچه که دغدغه همه و حتی نظام است بدون این بستر نمی تواند کارایی داشته باشد. 

وی تاکید کرد: برای نمونه اگر اطلاعات مکانی سازمانها و نهادها و بنگاهها در شهر یکجا نباشد چگونه در مواقع بحرانی می توان از آنها بهره برد.
عباس جدیدی نیز در این جلسه پیشنهادی بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت رصدخانه شهر تهران را داد.
وی ادامه داد: با توجه به هزینه صرف شده برای رصدخانه شهر تهران و پتانسیل ظرفیت مناسبی که در این مکان ایجاد شده است، لازم است که حداکثر بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها در این لایحه دیده شود.
رضا تقی‌پور سخنگوی شورای شهر تهران نیز پیشنهاد داد که پس از تصویب و اجرایی شدن این لایحه، شهرداری تهران مکلف شود این ساماندهی را مبنای تصمیم‌گیری‌های خود به ویژه در حوزه‌های عمرانی قرار دهد.
ناصر امانی معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران در این باره گفت: تاکنون و پیش از تصویب این لایحه نیز اقدامات بسیاری در حوزه زیرساخت‌های اطلاعات مکانی شهر تهران توسط شهرداری انجام شده است.
وی ادامه داد: در رصدخانه شهر تهران اطلاعات خوبی از سازمان‌های خدماتی تاکنون به ثبت رسیده که با تصویب این لایحه و وجود اسناد بالادستی مناسب در این حوزه، می‌توانیم از سازمان‌های خدماتی در قالب همکاری اطلاعاتشان را دریافت کنیم.
بر همین اساس لایحه مذکور با اعمال اصلاحاتی همچون عضویت نماینده وزارت ارتباطات با تاکید بر پست جمهوری اسلامی ایران در کمیته ساماندهی و قید بندی برای استفاده حداکثری از ظرفیت رصدخانه شهر تهران، این لایحه با اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه