اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951113230625757

ضرورت نگاه فرا منطقه ای به شهر ری

کد: 13951113230625757

https://goo.gl/ZNIuGD

، تهران , (اخبار رسمی): رسیدگی به بافت فرسوده، تعیین تکلیف اراضی مجاور حرم حضرت عبدالعظیم در طرح توسعه حرم ، جلوگیری از سوءاستفاده های انتخاباتی با طرح جدایی ری از تهران و ضرورت نگاه فرا منطقه ای به شهر ری از جمله مواردی بود که اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش شورایاری این منطقه به آنها تاکید داشتند.

ضرورت نگاه فرا منطقه ای به شهر ری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سیصد و بیست و پنجمین جلسه شورا با ارائه گزارش دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 آغاز شد .

دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 در ارائه گزارش خود با اشاره به مشکلات منطقه 20 گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم که تنها مشکلات شهر تهران سر ریز به ری است و ری انتفاعی از امکانات تهران نمی برد .
شربیانی افزود : این در حالی است که برخی مدام طرح جدایی ری از تهران را سر می دهند به ویژه در برهه ی کنونی که در آستانه ی انتخابات هستیم . این در حالی است که همچنانکه مشکلات تهران به ری سرازیر می شود می بایست نگاه ویژه ای به منطقه 20 به ویژه در بخش اعتبارات بشود.
دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 سپس با ذکر موردی مشکلات این منطقه اظهار داشت: کانال فاضلاب در محله عباس‌آباد باید مورد توجه باشد زیرا درآغاز فصل گرما و تابستان بوی بد آن موجب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان می‌شود و براساس مذاکرات صورت گرفته وظیفه سازمان آبفا است که نسبت به سرپوشیده کردن این کانال اقدام کند ولی تاکنون در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.
وی با اشاره به بافت فرسوده د اطراف حرم شاه‌عبدالعظیم حسنی(ع) گفت:‌ هنوز اقدام خاصی در این مورد صورت نگرفته است و این در حالی است که نیاز این محدوده به هتل برای زائران حضرت عبدالعظیم یک امر ضروری است و همچنان مغفول مانده است .
وی افزود: محله تقی‌آباد دارای گذرهای باریکی است و در آینده با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد لذا ایجاد روگذر در این محدوده یکی از خواسته های شهروندان منطقه می باشد.
شربیانی یادآور شد: در محله جوانمرد 200 پلاک زیر دکل‌های فشارقوی برق قرار دارد که ممکن است موجب سرطان برای شهروندان شود.
وی ادامه داد: در نامه‌‌ای به رئیس جمهور که به شهر ری آمده بود درباره دکل‌های فشارقوی و خانه‌هایی که در مجاورت این دکل‌ها هستند مطرح کرده تا نسبت به جمع‌آ‌وری دکل‌ها اقدام شود.
وی یادآور شد: نبود پارکینگ طبقاتی یکی از معضلات شهرری است که باید نسبت به ایجاد پارکنیگ در این منطقه و با توجه به نیاز شهرری اقدام شود.
در ادامه جلسه اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز نقطه نظرات خود را نسبت به این گزارش بیان نمودند .
الهه راستگو :کم توجهی به توزیع عادلانه منابع و بودجه مناطق/ وزارت بهداشت به کمبود تجهیزات درمانی بیمارستان فیروز آبادی رسیدگی کند
رییس کمیته مشارکتهای مردمی شورای اسلامی شهر تهران کم توجهی به توزیع عادلانه منابع و بودجه مناطق موضوعی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهارداشت: رفع مشاغل مزاحم در محله صفاییه و ضرورت ایجاد سرای محله در اقدسیه موضوعی است که توجه به آن باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
وی کمبود تجهیزات و امکانات بهداشتی درمانی بیمارستان فیروز آبادی را یادآور شد و افزود: باتوجه به جمعیت این محدوده که بیش از هرچیز مرتبط با ورود مهاجرین بوده وزارت بهداشت باید با رسیدگی به وضعیت این بیمارستان مشکلات مرتبط با حوزه درمان شهروندان را به حداقل ممکن کاهش دهد.
رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران در ادامه به بافت فرسوده محله نفر آباد اشاره کرد وگفت: این موضوع امروز مسائل فراوانی را برای مردم ایجاد کرده که باتوجه به آثار و تبعات پس از فروریزش هر بافت فرسوده نوسازی این بخش باید هرچه سریع تر در دستور کارقرارگیرد.
راستگو با تاکید براینکه کاهش فاصله طبقاتی با تخصیص اعتبار و منابع بیشتر به مناطق جنوبی امروز یک ضرورت است اظهارداشت: کم توجهی به توزیع عادلانه منابع و بودجه به همه مناطق یکی از مواردی است که همواره در جلسات شورا مورد تاکید و تذکر بنده قراگرفته که یکی از آنها منطقه20 است.
وی در پایان توجه به منطقه 20 در زمان ارائه بودجه را ضرورت دانست.
اقبال شاکری : دکل های برق فشار قوی باید به کانال های مشترک تاسیساتی زیر زمینی منتقل شوند
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید نسبت به جمع‌آوری دکل‌های فشار قوی برق اقدام شود و در این خصوص ده ها بار تذکر داده ایم .
اقبال شاکری همچنین اظهار داشت: همزمان با انتخابات شورای شهر بحث جدایی ری از تهران نیز هر از چندگاهی مطرح می‌شود که تقاضا می‌کنیم از فرماندار شهرری در صحن شورا حضور پیدا کنند و در این خصوص موضوعات لازم مطرح شود.
وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در شهرری وجود دارد امیدواریم در سال آینده نسبت به افزایش بودجه منطقه 20 اقدامی صورت گیرد و در این راستا پیشنهاد می کنم اولویت های بودجه بر اساس درخواست های ساکنان محلات تنظیم شود.
شاکری گفت: دکل‌های فشار قوی برق در محله جوانمرد قصاب مشکلاتی برای اهالی ایجاد کرده است که بارها تذکر و مصوباتی برای جمع‌آوری این دکل‌ها داده شده است.
مجتبی شاکری: حل مشکل مجاوران حرم در منطقه ۲۰ نیازمند بودجه فرامنطقه ای است
رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه ۲۵ سال از آغاز اجرای طرح ساماندهی منطقه ۲۰ می گذرد، گفت: حل مشکلات مجاوران حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در منطقه ۲۰ نیازمند پیش بینی بودجه فرامنطقه ای است.
مجتبی شاکری با اشاره به اینکه این منطقه هسته مرکزی شهر تهران بوده است و باید بدانیم که ان زمانی که تهران نبود، شهر ری بود و حق بزرگی بر گردن تهران دارد، گفت: کمیسیون های شش گانه شورا باید از شورایاران برای شرکت در جلسات بررسی بودجه مناطق دعوت کنند.
وی با بیان اینکه اعضای شورا و شهرداران مناطق نیز باید نسبت به اجابت این خواسته ها انعطاف داشته باشند، گفت: هر قدر هم که اعضای شورا از محله ها بازدید کرده باشند به اندازه شورایاران از مشکلات مطلع نیستند.
شاکری به شورایاران منطقه ۲۰ توصیه کرد مشکلات خود را که امروز در صحن مطرح کردند در قالب گزارشی جامع به کمیسیون های شورای شهر ارسال کنند و افزود: تمام این موارد باید به نحوی دنبال شود که در نهایت در بودجه سالانه شهرداری بنشیند.
وی با بیان اینکه بودجه پیشنهادی شهرداری منطقه یک کاهش یافته است، گفت: این موضوع نشان می دهد طرح های عمرانی منطقه یک اجرا شده اما در مناطقی نظیر منطقه ۲۰ کاستی زیادی وجود دارد. از این رو اگر بودجه های منطقه کافی نیست باید از اعتبارات فرامنطقه ای برای حل مشکلات این منطقه استفاده شود و یا حداقل در قالب معین شدن منطقه ۱ برای اجرای پروژه های منطقه ۲۰ عملیاتی شود.
هادی ساعی : ضرورت نگاه فرا منطقه ای به منطقه 20
هادی ساعی با بیان اینکه معضلات شهر تهران بیشتر بر دوش شهر ری است گفت : امروز بسیاری از مشکلات از قبیل فاضلاب ، آرامستان ها که در دل بافت زندگی مردم وجود دارند ، برج طغرل مشکلات بافت فرسوده نفر آباد و دکل های فشار قوی جوانمرد قصاب که در صورت بروز حادثه ، اتفاقی هولناک را رقم خواهد زد ، تبعاتشات متوجه ساکنان شهر ری است . این در حالی است که بسیاری از این موارد فرامنطقه ای هستند و باید با دید فرامنطقه ای هم به آنها نگریسته شود .
ساعی اظهار داشت : شهر ری از لحاظ عدالت شهری خیلی عقب ماندگی دارد و امروزه با واژه شهر فاصله ای بسیار دارد .
پرویز سروری : مشکلات ساکنان بافت های همجوار حرم حضرت عبدالعظیم مغفول مانده
رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت : ما هم اکنون در حال احصا مشکلات مردم محلات تهران هستیم تا بر اساس اولویت بندی آنها را به شهرداری ارجاع کنیم و پیگیری آن را در دستور کار قرار دهیم بر همین مبنا منطقه 20 یکی از مناطقی بوده که مشارکت خوب و فعالی در احصا مشکلات داشته است .
سروری اظهار داشت : مشکل مردمی که اطراف حرم حضرت عبدالعظیم هستند مغفول مانده و این در حالی است که حرم حضرت عبدالعظیم یک جاذبه معنوی برای تهران است و باید هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکل ساکنان این بافت اقدام شود .
احمد دنیا مالی: بافت فرسوده اطراف حرم حضرت عبدالعظیم فریز شده / مردم نمی توانند تخریب و نوسازی کنند
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به معضلات تملک اراضی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم گفت : در سال 85 شرکت مشترکی بین شهرداری، اوقاف و آستان مقدس ایجاد شد تا موضوع نوسازی بافت های فرسوده اطراف حرم رفع شود اما از آن سال تا به امروز هنوز نه تعیین تکلیفی صورت گرفته و نه زمینی تملک شده است.
وی ادامه داد : به نظر می رسد اقدام هماهنگ در قالب این شرکت می تواند گره گشای کار باشد . در حال حاضر بافت فرسوده اطراف حرم حضرت عبدالعظیم فریز شده و مردم نمی توانند تخریب و نوسازی کن

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه