اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951118232335757

احمد حکیمی پور در بررسی ابعاد حادثه پلاسکو بیان کرد

ما به دنبال دفاع از حق مردمیم

کد: 13951118232335757

https://goo.gl/hD3S02

، تهران , (اخبار رسمی): رییس کمیته میراث فرهنگی شورا گفت: ضعف بزرگ شورا این است که مصوبات خود را پیگیری نمی کند.

ما به دنبال دفاع از حق مردمیم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد حکیمی پور در سیصد و بیست و ششمین جلسه شورا پس از ارائه گزارش شهردار تهران در راتسای حادثه پلاسکو گفت: به سهم خودم از مردم عذر خواهی می کنم که ما به عنوان اعضای شورای شهر مصوبات را پیگیری نمی کنیم و سیستم پیگیری در شورا وجود ندارد و تصور می شود همین که مصوبه ای به شهرداری ابلاغ شد نیاز به پیگیری ندارد و این یک ضعف عمده ارتباط میان شورا و شهرداری است و شورا قصور کرده است.
وی ادامه داد: هر کسی در چارچوب قانون وظایفی دارد و ما نیز به عنوان اعضای شورا از حق صحبت ، سوال و توضیح برخورداریم و از سوی دیگر شهردار منتخب شورای شهر است و اگر طبق قانون عمل شود ما حق تذکر،سوال و استیضاح شهردار را داریم ولی نمی توانیم به طرح سوال از مسولانی بپردازیم که پاسخ خواستن از انها در چارچوب وظایف شورا نیست ولی از رییس شورا درخواست میکنم که برای کشف حقیقت که از وظایف ما نیز هست از این مسولان نیز برای حضور در شورا دعوت کنند .
متاسفانه در حین حادثه نیز اغتشاش و بی تدبیری در مدیریت بحران وجود داشت . در همان روز حادثه شبکه خبر در حالی که هنوز ساختمان فرو نریخته بود به دنبال اقای صادقی بودند که با ایشان صحبت کنند ولی در محل حاضر نداشتند و اقای گیل ابادی مدیر روابط عمومی شهرداری جلوی دوربین قرار میگیرد و طوری نشان داده می شود که انگار روابط عمومی شهرداری مسول مدیریت بحران شهر است !
حکیمی پور افزود: در روز حادثه شهردار تهران از مسیر قم به تهران برگشتند و این سوال جدی است که بارها از اقای رییس شورا پرسیدیم که ایا شهردار تهران وقتی محل حوزه مسولیت خود را ترک می کنند به شورا خبر می دهند ! وقتی شهردار تهران قصد خروج از شهر را دارند باید جانشین خود را به شورا معرفی کنند تا بدانیم در صورت وقوع بحران چه کسی مسولیت مدیریت را بر عهده دارد . طرح این مسله این طور تلقی نشود که ما دنبال مچ گیری و یا متهم کردن دیگران هستیم بلکه این از باب دفاع از حقوق مردم است چرا که اعتماد مردم سرمایه اجتماعی است که باید حفظ شود .
وی اظهار داشت : انتقاد جدی به صدا و سیما و رسانه هایی هست که در حین بروز بحران به جای انعکاس مطالب درست به مردم به ارایه تحلیل های یکسویه به مردم پرداختند و این موجب بی اعتمادی مردم به نمایندگانشان می شود که صحبتهای جمعی از نمایندگان مردم رسانه ای نمی شود
وی گفت : در جلسه امروز نوبت صبح نیز نوعی بی تدبیری در ارایه گزارش وجود داشت چرا که در حالی که رییس سازمان مدیریت بحران و رییس سازمان اتش نشانی اینجا حضور دارند معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری گزارش می دهد که این نشانه لوث کردن مسولیتهاست .
حکیمی پور همچنین خاطر نشان ساخت : وقتی من نسبت به عدم پاسخگویی شهرداری به تذکرات اعتراض می کنم چرا به گونه ای دیگر برداشت می شود . بنده در تاریخ 94/06/24 نسبت به مشکلات موجود در ستاد مدیریت بحران پس از بازدیدی که داشتم تذکر دادم ولی تا کنون به این تذکر پاسخ داده نشده است و همان موقع نیز اعتراض کردم که چرا یکی از سوله های مدیریت بحران در منطقه 4 به شهربازی تبدیل شده است که باز پاسخی به ما داده نشد !
وی افزود : در قانون تکالیفی برای شهرداری نسبت به حفظ ایمنی شهر لحاظ شده است ولی در اجرای این متن صریح قانون ابهام داریم . این در حالی است که اقای قالیباف دو مسولیت بر عهده دارند یکی اینکه شهردار تهران هستند و دیگر اینکه مدیر بحران شهر هستند ولی ایا برنامه مشخصی برای مدیریت بحران شهر وجود دارد؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه