اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951118232465757

پرویز سروری در بررسی ابعاد حادثه پلاسکو :

قالیباف یکی ازموفق ترین مدیرها در تمام عرصه هاست

کد: 13951118232465757

https://goo.gl/YsUlVP

، تهران , (اخبار رسمی): رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما انتظار داشتیم به واسطه عملیات آوار برداری به سینه شهردار مدال افتخار بزنند گفت : تا زمانی که تمامی ابعاد حادثه توسط کارشناسان بررسی نشود نمی توان نوک پیکان اتهام و تقصیر را به سمت کسی نشانه رفت.

قالیباف یکی ازموفق ترین مدیرها در تمام عرصه هاست

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران پرویز سروری در سیصد و بیست و ششمین جلسه شورا پس از ارائه گزارش شهردار تهران درباره حادثه پلاسکو گفت: اگر توصیه‌های مقام معظم رهبری را رعایت کرده بودیم شاهد اینقدر سیاه‌نمایی نبودیم.
وی افزود: در همان ساعات اولیه رهبر اعلام کردند ابتدا آواربرداری‌ها انجام شود و بعد دلایل این حادثه مورد بررسی قرار بگیرد ولی متأسفانه بسیاری از دوستان به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه نکردند و از آن همان لحظات اولیه در حکم قاضی حکم صادر کردند و مقصر را شهرداری دانستند و از همان جا ندای استعفا استعفا برخاست.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت می‌کردیم مردم اینقدر داغدار و با مشکلات زیادی نیز مواجه نمی‌شدند.
سروری افزود: در شورای چهارم باب شده است که قبل از بررسی‌های لازم حکم صادر می‌کنند و پس از این حادثه طرح استعفا و عذرخواهی بعضی از اعضای شورای شهر به آسمان رفته بود که این نشان می‌دهد یک روند سیاسی در حال انجام است.
وی افزود: وقتی که مقصر هنوز مشخص نیست چرا باید کسی عذرخواهی و استعفا کند بگذارید روند تحقیقات و بررسی‌ها جلو برود و پس از آنکه مقصر مشخص شد اقدامات لازم صورت بگیرد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، بیان داشت: بنده منتظر هستم در رابطه با بهمن و فوت چند نفر از هموطنانمان نیز قالیباف عذرخواهی و استعفا بدهد چرا که شاید تونل‌های مترو موجب ریزش بهمن شده باشد یا اینکه در سیستان و بلوچستان به دلیل سیلی که آمده است قالیباف باید عذرخواهی و استعفا کند و اینها نشان می‌دهد که به دنبال مسائل سیاسی هستند.
سروری افزود: شاید برای این حادثه باید 31 کمیته حقیقت‌یاب برای تمامی اعضای شورای شهر تهران تشکیل شود تا به یک نتیجه برسند.
وی خطاب به اعضای شورای شهر، گفت: امروز در صحن شورا گزارش خوبی داده شد ولی گوش شنوایی نبود.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: چطور است که وقتی بهمن اتفاق افتاد یک نفر از مسئولین در حادثه حضور نمی یابد و یا اینکه پالایشگاه ها آتش می گیرد هیچ کسی عذر خواهی نمی کند و هیچ کسی هم اعتراضی نمی کند.
سروری افزود: قانون حدود را مشخص می‌کند و امروز اعلام شد که بر اساس قانون روح مسئولیت‌پذیری باید وجود داشته باشد و نباید هر کس برداشت خود را از قانون بکند و همه مسئولان باید مسئولیت‌پذیر باشند.
وی بیان داشت: می‌گویند شهردار باید مدرک مرتبط داشته باشد بهتر است برای ما مشخص کنید که آیا آقای کرباسچی که مدرک فقه و یا علوم انسانی داشتند مدرکشان با شهر مرتبط بوده و آیا وزرای ما مدرکشان با مسئولیتی که دارند مرتبط است؟
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، ادامه داد: شهردار کدام مدرک را باید داشته باشد آیا باید مدرک شهرسازی، عمران، حمل‌ونقل، فرهنگی و اجتماعی و یا ‌آسیب‌های اجتماعی را باید داشته باشد. مگر مسئولیت شهرداری یک موضوع است که کسی با شهرداری مدرک مرتبط داشته باشد.
سروری افزود: باید در خصوص آواربرداری و مدیریت بحران به سینه شهردار مدال افتخار بزنید چرا که توانست آواربرداری را به صورت کامل انجام دهد.
وی افزود: در نیروی هوایی موفق‌ترین مدیر قالیباف بود در نیروی انتظامی موفق‌ترین مدیر قالیباف بود و در 14 سال اخیر نیز در شهرداری تهران شاهد تلاش و کوشش‌های آن هستیم.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران درباره تجهیزات ‌آتش‌نشانی نیز اظهار داشت: آتش‌نشانان باید در مورد تجهیزات و امکانات خود اظهارنظر کنند، آقای مختاباد که موسیقی کار می‌کند حالا متخصص ما شده است. صحبت‌های غیرمنطقی نباید بکنیم. اگر قرار است تجهیزات را تقویت کنیم آن بحث دیگری است.
سروری افزود: پس از 14 سال امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی دو برابر شده است و وضعیت فعلی سازمان ‌آتش‌نشانی با گذشته قابل قیاس نیست.
وی یادآور شد: امروز آتش‌نشانان ما در منطقه حرف اول را می‌زنند و بر اساس قانون تأمین تجهیزات آتش‌نشانی برای ساختمان‌های بلند بر عهده دولت بوده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه