اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951118232495757

محمد مهدی تندگویان در بررسی ابعاد حادثه پلاسکو:

مشخص شود که چه کسی باید از مردم عذر خواهی کند

کد: 13951118232495757

https://goo.gl/9w0A5i

، تهران , (اخبار رسمی): نایب رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید رودربایستی را با مردم کنار بگذاریم و بگوییم در این حادثه چه کسی مقصر است و باید عذر خواهی یا استعفا صورت گیرد.

مشخص شود که چه کسی باید از مردم عذر خواهی کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد مهدی تندگویان در سیصد و بیست و ششمین جلسه شورا پس از ارائه گزارش شهردار تهران درباره حادثه پلاسکو گفت: قوانین برای رفع مسوولیت‌های ما نیامده است. هر یک از ما می‌توانیم کوله‌باری از قوانین را پیدا کنیم تا از مسوولیت خود فرار کنیم، همانطور که می‌شود کوله‌باری از قوانین برای مسوولیت‌های ما عنوان شود.قانون برای مسئولیت پذیری وضع شده نه برای فرار از مسئولیت.

وی افزود: شهردار تهران در کنار صحبت‌های خود از قوانین و مسائل اخلاقی صحبت کرده‌اند لذا لازم است اول مسوولیت‌های خود را مورد بررسی قرار دهیم و بعد نوک پیکان را به سمت دیگران بگیریم.
نایب رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: در حوزه بحران فارق از شخصیت حقوقی قالیباف باید گفت که اگر بحرانی به وجود آید اولین شخصی که به سراغش می روند همین آقای قالیباف است اما من سوال می کنم شهردار تهران به عنوان رییس ستاد بحران شهر تهران شما چه دوره‌هایی درخصوص بحران دیده‌اید؟ لطفا این دوره‌ها را اعلام کنید؟ متخصصانی که در این بحران در کنار شما بودند، چه افرای بودند؟.
تندگویان تاکید کرد: یکی از مشکلات ما در مدیریت بحران‌ داریم رسانه‌هاست که با شایعات مکرر خود سبب تشویش اذهان را به وجود اورده بودند . آیا فردی در تخصص رسانه در کنار شما قرار داشت؟ در این 10 ساله که زلزله به عنوان یک تهدیدی دائم مطرح است و به گفته زمین شناسان از زمانش هم گذشته و بسیار قریب الوقوع است چند مانور انجام شده ؟ایا نباید یک مانور بحران برگزار می شده است.
وی افزود: در این گزارش شما از تصاویر منتشر شده توسط خبرگزاری ها استفاده کرده بودید. لطفا اعلام بفرمایید، مستندنگاری شما قبل، حین و بعد از حادثه پلاسکو انجام شده و اگر انجام شده این مستندات را به شورا اعلام کنید.
تندگویان افزود: در موضوعات تخصصی آقای حسینی عنوان می کند که آب بهترین وسیله بوده برای اطفا اما من ادعا می کنم که آب شوک حرارتی به سازه وارد کرده و نیز در جایی که دپوی پارچه هست استفاده از آب درست نبوده ، بنابراین بگذاریم کارشناسان در این باره نظر بدهند .
وی ادامه داد : آقای قالیباف نمی تواند بگوید تجهیزات آتش نشانی استاندارد بوده و باید کارشناسی خارج از مجموعه در این مورد نظر دهد . اینکه آتش نشان ما یک جی پی اس روی لباسش نبوده تا بر اساس آن جایش معلوم شود ، یا در برخی زوایا می بینیم که آتش نشان پشت پنجره بوده ولی نرده بانی نبوده این ها معنای تجهیزات به روز را نمی دهد.
نایب رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد: در دوره‌ای که شما درگیر عملیات به عنوان فرمانده عملیات امداد و نجات در حادثه پلاسکو بودید، نباید کسی به شما می‌گفت استعفاء بدهید، اما امروز این حادثه به اتمام رسیده و حال نظر شما در مورد استعفاء و عذرخواهی از مردم چیست؟ اگر قائل به این موضوع هستید با صداقت بگویید که شورا، وزارت کار، شهرداری و چه کسی باید این عذرخواهی را انجام بدهد؟باید با مردم روراست باشیم و با آنان رودربایستی نداشته باشیم .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه