اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951119233045757

غلامرضا انصاری عنوان کرد

ضرورت تقویت مدیریت بحران درشهرداری

کد: 13951119233045757

https://goo.gl/VbuzXY

، تهران , (اخبار رسمی): عضو شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت تقویت مدیریت بحران درشهرداری،گفت: امیدواریم شهردار تهران در فرصت باقی مانده خلاء به وجود آمده در مدیریت بحران را جبران کند.

ضرورت تقویت مدیریت بحران درشهرداری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای شهر تهران ، انصاری در نوبت عصر سیصد و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که به موضوع بررسی حادثه ساختمان پلاسکو اختصاص پیدا کرده بود گفت: در تهرانی که 30 سال است مکرر اعلام می‌شود که روی سه گسل فعال زلزله قرار گرفته است آیا با این امکانات آتش نشانی شامل 3 نردبان 55 متری و 10 نردبان 32 متری امکان مقابله با حوادث بزرگ وجود دارد؟. آیا امکان مقابله همزمان حادثه دیگری با حادثه ساختمان پلاسکو و بسیج امکانات وجود داشت؟
وی افزود: باید حداقل اعتبارات مصوب آتش نشانی به این سازمان تخصیص داده می‌شد.
به گفته شهردار تهران، ایستگاه‌های این سازمان افزایش پیدا کرده اما آیا با افزایش ساختمان‌ها امکانات متناسب نیز گسترش پیدا کرده است؟
وی با اشاره به لزوم توجه به موضوع آموزش نیروهای سازمان آتش نشانی تاکید کرد: اگر مقرر است کار تخصصی انجام دهید چقدر آموزش‌های تخصصی داده‌ایم و آیا سطح آموزش‌ها افزایش پیدا کرده است؟ آیا تنها با سه ماه آموزش یک آتش نشان دیپلم می‌توان از وی انتظارات گسترده داشت؟
وی در خصوص اظهار نظر شهردار تهران مبنی بر اینکه 30 دقیقه قبل از ریزش ساختمان پلاسکو دستور خروج نیروها داده شده است، گفت: برای خروج نیروهای آتش نشان که آموزش دیده‌اند سه دقیقه کافی است در حالیکه شهردار تهران اعلام می‌کند 30 دقیقه پیش از ریزش ساختمان این دستور داده شده است. اگر نردبان و تشک امداد در محل حادثه وجود داشت این افراد می‌توانستند زنده بمانند.
وی ادامه داد: من به رئیس سازمان آتش نشانی چشم بسته اقتدا می‌کنم اما ایشان این کاره نیستند. مدیرعامل سازمان آتش نشانی در چند دوره آتش نشانی و اطفای حریق شرکت کرده‌اند. متاسفانه چنین مسائلی بسیار است و سوالات بسیاری مطرح است. چند درصد آتش نشانان ما مجهز به بیسیم بوده‌اند؟
وی تاکید کرد: تنها برای این 16 نفری که جانشان را در این حادثه فدا کرده‌اند آیا نمی‌ارزد که یک مسئول عذرخواهی کند. در چنین شرایطی استعفا پیشکش اما این موضوع در تاریخ ثبت خواهد شد. آیا نمی‌توانستیم برای آتش نشان‌ها GPS تهیه کنیم که حداقل پس از حادثه بتوانیم پیکر آنها را پیدا کنیم؟
انصاری ادامه داد: آیا لازم نبود نقشه این ساختمان در اختیار آتش نشانی باشد تا محل موتورخانه و ... را به راحتی پیدا کنیم.
وی خطاب به شهردار تهران به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران گفت: در سه سال گذشته چند جلسه به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران با سازمان آتش نشانی داشته‌اید؟ وقتی که شهردار تهران شورا را به حساب نیاورد و به مجلس پاسخ داد باید شاهد چنین مسائلی باشیم. قطعا عذرخواهی کسی را کوچک نمی‌کند بلکه عذرخواهی موجب بزرگ شدن فرد می‌شود. باید این کار را می‌کردند و امیدواریم در فرصت باقیمانده خلاء به وجود آمده در مدیریت را جبران کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه