اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960513256345604

دوخت و چاپ روی بزرگترین پرچم فعلی ایران با طول 100 متر و عرض 65 متر

کد: 13960513256345604

https://goo.gl/2McuCV

، تهران , (اخبار رسمی): پرچم بسیار بزرگ ایران که در آسیا بزرگترین پرچم دوخته شده به شمار می‌رود در مجموعه کارگاه های تولیدی چاپی نیک اجرا شده است. این پرچم به دلیل نوع دوخت و پارچه سبک استفاده شده در آن بی‌نظیر و شگفت‌انگیز است.

دوخت و چاپ روی بزرگترین پرچم فعلی ایران با طول 100 متر و عرض 65 متر
دوخت و چاپ پرچم بزرگ ایران

تولید بزرگترین پرچم آسیا در یک مجموعه کارآفرین و به صورت خودجوش از پرچم ایران با سایز 100 متر طول و 65 متر عرض

به گزارش روابط عمومی جشنواره هنر ایران، پرچم‌های مختلف از دیرباز در مراسم‌های مهم و تشریفاتی هر کشوری مورد استفاده قرار‌می گرفتند، به خصوص پرچم‌های ملل مختلف و ارتش‌های مختلف که نشان از افتخارات یک مرز و بوم داشته اند. اما این تنها شروع یک ماجرا بود و پس از آن حتی شرکت‌های مختلف هم برای نمایش توانمندی و افتخارات خود از پرچم‌های مختلف استفاده کرده اند. برای سالها هم مرسوم است که در هر مراسم و شرایط خاصی از پرچم‌های تشریفاتی استفاده‌می شود. این پرچم‌ها هستند که نمایش اقتدار و افتخار یک سرزمین و نشان از خون‌های ریخته شده برای خاک آن دارند.

بزرگترین پرچم‌های جهان

بزرگترین پرچم فعلی جهان مربوط به کشور رومانی است که 349 متر طول و 227 متر عرض دارد، این پرچم برای باز شدن به محوطه ای در حدود 80 هکتار یعنی چیزی به بزرگی یک ورزشگاه کامل فوتبال و همین طور کمک 200 نفر نیاز دارد، البته این تنها رکورد دار فعلی گینز نیست اما از لحاظ وسعت و همین طور میزان دوخت پارچه بزرگترین در جهان به شمار‌می رود.

پرچم بعدی در ایالت کالیفرنیای آمریکا نزدیک به Long Beach قرار دارد و به Superflag مشهور است، این پرچم 154 متر در 69 متر است، و از نظر وسعت دومین پرچم جهان، اما از نظر وزن سنگین ترین پرچم جهان به شمار‌می رود که گفته‌می شود برای باز کردن آن نیاز به کمک 500 نفر‌می باشد

پرچم جده از نظر ارتفاع فعلا بالاترین رکورد را دارد که چیزی در حدود 170 متر است، این پرچم در میدان شاه عبداله نصب شده است و در واقع رکورد آن به دلیل ارتفاع زیاد میله آن‌می باشد

پرچم انسانی نپال که بیش از 35 هزار نفر در به وجود آمدن آن شرکت کرده اند نیز، از این نظر بزرگترین پرچم انسانی جهان است که با استفاده از لباس‌های رنگ خاص پرچم آن کشور ساخته شده است

چالش شرکت لگو برای ساخت بزرگترین پرچم توسط مکعب‌های رنگی این مجموعه محبوب نیز به نوبه خود به یک مسابقه بزرگ برای ساخت پرچم‌های بزرگ تبدیل شده است و ماهانه تعداد زیادی از علاقه مندان جهان در جهت زدن رکورد یکدیگر در این چالش شرکت‌می کنند تا روزی که واقعا بتوان گفت چه کسی برنده این مسابقه شده، باید منتظر ورودی‌های بیشتر آن باشیم.

 

تولید بزرگترین پرچم ایران

اما در کل هر اتفاق و رکوردی در ایران آنقدر در رسانه‌های خارجی سر و صدا نخواهد کرد، با این حال یک مجموعه تولیدی پرچم سعی کرده است با استفاده از پارچه‌های مختلف که برای تولیدات خودش استفاده‌می کرده، یکی از سبک ترین و در عین حال بزرگترین پرچم‌های تولید شده در آسیا را به چرخه حیات وارد کند، این مجموعه پس از جمع آوری چندین توپ پارچه سبک از جنس ساتن درجه یک با بافت بسیار ریز که به صورت خاصی به یکدیگر بسته و دور دوزی شده اند را تولید کند.

چاپی نیک سابقه طولانی در تولید پرچم‌های مختلف رومیزی، تشریفاتی (مخروطی) و همین طور پرچم‌های اهتزاز دارد، اما اینبار این مجموعه با استفاده از تکنیکی ابداعی که بعد از آن هم بتواند از پارچه‌ها مجدد در تولیدات خود استفاده کند دست به تولید پرچمی با سایز بسیار بزرگ و به عنوان رکورد برای آسیا زده است، متاسفانه این پرچم باید به زودی دوباره به قطعه‌های قبلی بازگردانده شود تا پرچم‌های کوچکتری از آن در سایز استاندارد تولید کنند، اما سایز فعلی این پرچم 100 متر طول و 65 متر عرض دارد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت شرکت تولید کننده پرچم چاپی نیک به آدرس chapinik.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جشنواره هنر ایران

جشنواره هنر ایران رویدادی تخصصی در زمینه هنرهای تجسمی بوده و به صورت فصلی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. این جشنواره به عنوان محل مناسبی برای یافتن نخبگان هنری و معرفی پتانسیل های فرهنگی-هنری کشور عمل کرده و برگزیدگان آن به جوامع هنری داخل و خارج ایران معرفی می‌شوند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه