اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971027341125604

اختتامیه سومین دوره جشنواره هنر ایران در بخش نقاشی

اختتامیه سومین دوره اکسپوی جشنواره هنر ایران در تماشاخانه سیمرغ

کد: 13971027341125604

https://goo.gl/XKfG14

، تهران , (اخبار رسمی): جشنواره هنر ایران یک رویداد تخصصی در زمینه هنرهای تجسمی است که به صورت سالانه با ارائه فراخوانی از هنرمندان این حوزه دعوت می‌کند تا برای رسیدن به تندیس و گواهی ارزنده این رویداد، همین طور نمایش آثارشان در تهران و پاریس به رقابت بپردازند.

اختتامیه سومین دوره اکسپوی جشنواره هنر ایران در تماشاخانه سیمرغ
مراسم اختتامیه جشنواره هنر با حضور اساید رضا بانگیز، بهزاد شیشه گران و عباس مشهدی زاده
اختتامیه سومین دوره اکسپوی جشنواره هنر ایران در تماشاخانه سیمرغ
اختتامیه جشنواره هنر ایران همراه با اجرای تیاتر "اعترافات چند بزرگوار"
اختتامیه سومین دوره اکسپوی جشنواره هنر ایران در تماشاخانه سیمرغ
آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره هنر ایران بر روی صحنه تماشاخانه سیمرغ

یکی از فرصت‌های مناسب برای عرضه عناصر فرهنگی و هنری به ویژه هنرهای معاصر، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌های جهانی و دوسالانه‌ها است که مجالی برای ارائه تصویری درست از هنرهای تجسمی هستند و این امکان را پدید می‌آورند تا علاوه بر مختصصان، مخاطبان فراوانی هم به تجربه و آموختن متقابل هنر دیگر ملل بپردازند.

اگر تنوع فرهنگی و زندگی اقوام گوناگون را نیز در پهنه‌ی ایران زمین به شمار آوریم، به گنجینه‌ای می‌ماند که کشف و پژوهش در آن منجر به درک عمیقی نسبت به یکی از مهمترین خواستگاه‌های تمدن بشری و نگاه تجسمی در آن خواهد شد. این در حالی است که در دنیای مدرن، آن‌گونه که سزاوار بوده شناخته نشده و جای اکتشاف و معرفی در آن بسیار است. از همین روی، مجموعه اقداماتی که به شناسایی، کشف و معرفی این عناصر فرهنگی و هنری عمل کنند، اهمیتی روزافزون خواهد داشت. اکسپوهای تخصصی در زمینه هنر به هر شکلی می‌توانند برای این مورد راهگشا باشند.

جشنواره هنر ایران به عنوان یک اکسپوی تخصصی در زمینه هنرهای تجسمی به صورت سالانه فعالیت می‌کند و در طول دوران برگزاری بیشترین میزان تمرکز خود را بر روی عکاسی و نقاشی گذاشته است. هر ساله آثار به صورت فایل دیجیتال توسط هنرمندان بر روی سایت بارگزاری می‌شوند، مهلت ارسال آثار که به پایان برسد، سایت برای همه بسته خواهد شد و پنل‌هایی برای داوران بر اساس نیاز و سبک داوری آنها طراحی شده است که امتیازات خود را بر روی آثار در آن ثبت می‌کنند.

از بخش هیئت داوری 10 اثر به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب می‌شود تا علاوه بر دریافت تندیس و گواهینامه معتبر ثبت ملی، بر روی دیوار گالری‌ها نیز به نمایش در آیند. پنجم بهمن ماه در ایران گالری علیها و دهم اسفند ماه در فرانسه، خانه فرهنگ پاریس، میزبان این آثار خواهند بود. شرکت در هر دو گالری برای عموم آزاد است و به خصوص برای هنرمندان جوان توصیه می‌شود. آشنا شدن با رویداد‌های این چنینی و روند زندگی حرفه‌ای آنها تاثیر بسیاری خواهد گذاشت. مسلما اگر هنرمندی به دنبال تحصیل و بورسیه‌های هنری در کشور‌های خارجی باشد یا برای رزومه و امکان برگزاری گالری انفرادی و گروهی باشد، داشتن تنها یک خط رزومه از چنین رویدادهایی مسیر را بسیار سهل و سریع خواهد کرد. بازتاب رسانه‌ای این رویدادها نیز باید مورد توجه اهالی هنر قرار گیرد، در عصر دیجیتال تنها اگر نام شما در اولین جستجوها در خبرگزاری‌های معتبر نمایش داده شود، می‌توانید خود را به عنوان یک فرد معتبر در حرفه خود معرفی کنید.

اختتامیه این رویداد نیز مانند بخش‌های دیگر آن از سیاست و طرز فکر متفاوتی برخوردار است، در این مراسم از هنرمندان برگزیده دعوت شده بود تا برای دیدن یک تیاتر با نام «اعترافات چند بزرگوار» در تماشاخانه سیمرغ حضور پیدا کنند. پس از اجرای این نمایش از هنرمندان پیشکسوت هنرهای تجسمی تقاضا شده بود تا در سالن حضور داشته باشند که علاوه بر تقدیر به عنوان وزنه‌های عالی قدر، به این مراسم اعبتار ببخشند. استاد برجسته رضا بانگیز، هنرمند خوش آوازه بهزاد شیشه‌گران و عزیز فرهیخته استاد عباس مشهدی‌زاده به عنوان مهمان ویژه این مراسم حضور داشتند.

علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات بیشتر در مورد جشنواره هنر ایران را از لینک زیر دریافت کنند:

اسامی برگزیدگان هیئت داوران دوره سوم جشنواره هنر ایران

  1. مینا قهرمانی قدر
  2. زهرا یوسفی
  3. نمیاد آذرگان
  4. شادی بقایی مروزی
  5. نگار بنی هاشم
  6. مینا سبزی
  7. شهناز نصیری
  8. محمدرضا ایزدی
  9. آزاده شیبانی مروست
  10. پانته آ بیات مختاری

اسامی منتخبان مردمی دوره سوم جشنواره هنر ایران

  1. ستانه مهمان نواز
  2. حسین صیاد
  3. نسیم نقیبی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جشنواره هنر ایران

جشنواره هنر ایران رویدادی تخصصی در زمینه هنرهای تجسمی بوده و به صورت فصلی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. این جشنواره به عنوان محل مناسبی برای یافتن نخبگان هنری و معرفی پتانسیل های فرهنگی-هنری کشور عمل کرده و برگزیدگان آن به جوامع هنری داخل و خارج ایران معرفی می‌شوند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]