اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960515256516590

تبلیغ اینترنتی هوشمند و پربازده

از کدام سرویس‌ها برای بازاریابی موفق کسب و کارمان استفاده کنیم؟

کد: 13960515256516590

https://goo.gl/dXzPpL

، تهران , (اخبار رسمی): اگر می‌خواهید برای کسب و کار و یا وبسایت خود در دنیای وب و از طریق آنلاین بازاریابی کرده و اولا خود را به یک برند شناخته شده تبدیل کرده و سپس مشتریان و فروش و در نهایت درآمد خود را افزایش دهید بایستی نکات مهم این حوزه را بدانید تا بتوانید روشی را انتخاب کنید که بالاترین نتیجه را در پی داشته باشد.

از کدام سرویس‌ها برای بازاریابی موفق کسب و کارمان استفاده کنیم؟
از کدام سرویس‌ها برای بازاریابی موفق کسب و کارمان استفاده کنیم؟

سرویس‌های تبلیغ هوشمند، می‌تواند جایگزینی بومی برای تبلیغ گوگل باشد که برای ما دچار محدودیت‌های بسیاری است

به گزارش سایت فرشمی، در مطالب قبلی به روش‌های مختلف بازاریابی اینترنتی پرداختیم و نمونه‌هایی از سرویس‌های خلاقانه تبلیغ اینترنتی را بازگو کردیم. در این مقاله می‌خواهیم شما را با چند سرویس‌ ایرانی تبلیغات هوشمند آنلاین آشنا کنیم.

اگر می‌خواهید برای کسب و کار و یا وبسایت خود در دنیای وب و از طریق آنلاین بازاریابی کرده و اولا خود را به یک برند شناخته شده تبدیل کرده و سپس مشتریان و فروش و در نهایت درآمد خود را افزایش دهید بایستی نکات مهم این حوزه را بدانید. این که بسیاری از روش‌های تبلیغ بازده چندانی از لحاظ افزایش مشتری و فروش برای شما نخواهند داشت و برخی دیگر از سرویس‌های بازاریابی نیز به درد ارتقای برند و کسب اعتبار برای نام و نشان شرکت یا کسب و کار شما نمی‌خورد. بنابراین باید بدانید کجا تبلیغ کنید و برای چه هدفی و چگونه و از کدام یک از سرویس‌های تبلیغات آنلاین که تعدادشان اصلا هم کم نیست استفاده کنید.

 

همان طور که گفتیم در روش‌های بازاریابی اینترنتی یک مدل جدید وجود دارد که به اصطلاح بر اساس هوش مصنوعی و آنالیز سلیقه کاربران کار کرده و نمایش بنرها بر اساس تشخیص محتوا و درک علایق کاربر اتفاق می‌افتد. در این مقال، سه نمونه از سرویس‌های مطرح ایرانی در این زمینه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

۱- کاپریلا

کاپریلا بر طبق تعریف خود، سرویس پیشنهاد محتوا و تبلیغات بر اساس هوش مصنوعی است. کاپریلا ادعا می‌کند که دستاوردهای هوش مصنوعی را برای آنالیز محتوای وب و درک علاقه مندی کاربران استفاده کرده و مرتبط ترین کالاها و خدمات را به کاربر معرفی می‌کند.

حقیقت آن است که با مقایسه‌ای که میان سرویس‌های مطرح شده در این مقاله صورت گرفته، کاپریلا بیش از سایرین برخوردار از هوشمندی بوده و پیشنهاد مطالب را بر اساس محتوای صفحه صورت می‌دهد. همان طور که در مطالب پیش گفته شد این نوع تبلیغ، مطالب تبلیغی شما را در صفحات مختلف وبسایت‌های پربازدید بر اساس محتوای صفحه و در ارتباط با آن نمایش می‌دهد.

به نظر می‌رسد این ارتباط دقیق‌تر میان مطالبی که مخاطب در حال خواندن آن است و مطالب پیشنهادی تبلیغی، موجب بالا رفتن نرخ تبدیل و کلیک‌های بیشتر بر روی مطالب شده و از طرف دیگر نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری نیز می‌تواند بالاتر از شکل‌های دیگر باشد چون کاربری که به صفحه می‌آید به احتمال بالا علاقه‌مند محصول و خدمات شماست.

اما نکته‌ای که درباره کاپریلا وجود دارد نرخ بالای هزینه کمپین‌های آن است. پلن‌های تبلیغی کاپریلا از یک میلیون تومان شروع می‌شود و اگر شما یک استارت‌آپ و کسب و کار نوپا هستید و ده‌ها هزینه‌ی دیگر پیش روی خود دارید این سرویس مناسب شما نیست. همچنین اگر می‌خواهید به عنوان نمایش‌دهنده در این سیستم فعالیت کنید و برای سایت‌تان درآمدی جور کنید می‌بایست رتبه خوبی در الکسا داشته باشید. پس اگر در آغاز راه هستید این سرویس پاسخگوی شما نخواهد بود. این سرویس مخصوص برندهای معتبر است چه نمایش‌دهنده و چه تبلیغ دهنده.

از آنجا که ما در آکادمی حامی و طرفدار کارآفرینی و کسب‌و‌کارهای نوپا، متن باز و آزادی و استفاده همگانی و مخالف انحصارطلبی هستیم، به دنبال سرویس‌هایی می‌گردیم که خطرپذیر باشند و غیر از رسیدن به درآمدهای کلان، اهدافِ اجتماعی و اقتصادی انسانی و ملی را نیز دنبال کنند و بیشتر به دنبال سرویس‌هایی می‌گردیم که خدمات‌شان، به رشد و توسعه استارت‌آپ‌ها و نشاط کارآفرینی و پیشرفت یاری رسانند.

 

۲- یکتانت

یکی از مشکلات یکتانت این است که درست مثل کاپریلا، فرآیندهای ثبت نام و ایجاد کمپین و استفاده از سرویس در آن خودکار نیست. یعنی ممکن است روزها و هفته‌ها پس از ثبت نام منتظر بمانید تا کسی با شما تماس بگیرید و اطلاعات شما را مرور کرده و پنلی در اختیارتان قرار دهد که امکانات سرویس را تست کنید. از آن‌جا که فعالیت انسانی با احتمال خطای انسانی نیز روبروست ممکن است درخواست شما را تا مدتی فراموش کنند که این اتفاق برای ما در هنگام پروسه تست عملکرد سرویس‌ها افتاد.

پاسخی که یکی از کارکنان در این باره به ما داده، مبنی بر تصمیم یکتانت بر ارتباط مستقیم با مشتریان خود بوده است و به همین سبب است که خدمات خود را از طریق تماس مستقیم ارایه می‌دهد. این پاسخ شاید تا حدی قانع کننده باشد اما بدیهی است این ارتباط مستقیم می‌تواند به روش‌های دیگری نیز انجام گرفته و در کنار آن فرآیندهای خودکار سرویس، موجب کاهشِ زمینه‌های اتلاف وقت گردد که در دنیای آنلاین فاکتور مهمی به شمار می‌آید.

یکی از ایرادات دیگری که می‌توان به یکتانت وارد آورد عدم ارایه قیمت پلن‌های خود در سایت است. برای شرکتی که در اهداف خود سخن از شفافیت و عدالت به میان می‌آورد بهتر آن است که پلن‌های قیمتی را نیز به صورت شفاف در اختیار مخاطبان قرار داده تا در همان ابتدا، مشتری امکانات موجود را با سرویس‌های دیگر مقایسه کرده و دست به انتخابی آگاهانه زند. از آنجا که علیرغم تماس‌ها و وعده‌های داده شده هنوز پنلی در اختیار ما قرار داده نشده درباره قیمت‌های این سرویس نمی‌توانیم نظری دهیم.

نکته دیگری که در سایت یکتانت و در بخش مربوط به ناشران توجه‌مان را جلب کرد بیان این جمله بود: “ما اعتقاد داریم که رتبه سایت معیار قیمت‌گذاری تبلیغات نیست بلکه کیفیت کاربران و ارزش دریافتی تبلیغ‌کنندگان معیار قیمت‌گذاری است”. اما طی تماسی که با ما گرفته شده اعلام گردید که تنها سایت‌هایی با رنک پایین‌تر از ۲۰۰۰ به عنوان ناشر در یکتانت پذیرفته می‌شوند.

درباره کارکرد یکتانت باید گفت بر طبق بررسی‌های انجام شده، پیشنهاد مطالب یکتانت در پای پست‌ها، دارای ارتباط کمی با مطالب بوده که این البته صرفا یک نکته منفی نیست و ممکن است گستردگی دامنه علایق یک مخاطب در نظر گرفته شود که احتمال کلیک خوردن روی مطلب، به جذابیت عنوان و عکس مطلب بستگی دارد.

 

۳- کانگورو

کانگورو استارت‌آپی است که به نظر می‌رسد گستردگی شبکه‌ای که ایجاد می‌کند برایش حایز اهمیت است. شما می‌توانید با دست‌کم خرج صدهزار تومان از جیب‌تان یک کمپین تبلیغی در کانگورو ایجاد کنید و صفحات فرود خود را (لینک، عکس و عنوان) در آن تعریف کنید.

در ابتدای کار نقایصی در سیستم کانگورو وجود داشته که به سرعت رفع شده و این نشان از تصمیم قاطع پشت این سیستم برای ارتقا و توسعه کار است. کانگورو رابط کاربری ساده و سریعی دارد و اغلب فرآیندهای آن به شکل خودکار انجام می‌گیرد. شما می‌توانید کلمات کلیدی و صفحات فرود متعددی برای هر کدام از کمپین‌های‌تان تعریف کنید و البته مشخص کنید که آیا لینک‌های شما تنها محدود به صفحات و مطالب مرتبط شوند و یا این‌که نمایش گسترده‌تری داشته باشند.

به عنوان نمایش دهنده یا ناشر نیز کار شما آسان است. در همان پنل خودتان می‌توانید وبسایت تعریف کرده و با استفاده از کدی که کانگورو در اختیارتان قرار می‌دهد و آن را در وبسایت‌تان در قسمت دلخواه قرار می‌دهید می‌توانید به عنوان نمایش دهنده در کانگورو به فعالیت پرداخته و برای خود درامد کسب کنید. همچنین کانگورو ویجت‌هایی برای پلتفرم‌هایی همچون وردپرس نیز دارد که می‌توانید افزونه مربوط به آن را نصب کنید. اما ما اشکالاتی را در رابطه با افزونه تجربه کردیم که به نظر نمی‌رسد که هنوز حل شده باشد. اگر شما نیز با افزونه مشکل داشتید همچنان می‌توانید از قطعه کد کانگورو استفاده کنید.

همان طور که گفتیم کانگورو در ابتدای کار نقایصی داشته که به مرور رفع شده اما یکی از مواردی که همچنان جای کار دارد امکان خودکار تایید کمپین‌هاست. شما اگر یک کمپین ایجاد کنید ابتدا می‌بایست مورد تایید قرار گیرد تا نمایش آن آغاز شود. حتی اگر تغییرات جزیی در آن داده باشید دوباره می‌بایست مورد تایید دستی قرار گیرد و این امر ممکن است ساعت‌ها تا چند روز به طول انجامد. برای کمپین‌هایی که شما می‌خواهید یک صفحه فرود را در زمان مشخصی فعال کنید و یا تخفیف زمانداری یک محصول را تبلیغ کنید، این مساله باعث بروز مشکل و ناکارآمدی می‌گردد.

همچنین همان‌طور که همیشه گفتیم یک پشتیبانی خوب، از هر چیزی در تبدیل مخاطب به مشتری وفادار بالاتر است و پشتیبانی بایست در دسترس همگان باشد. این ضعف در کانگورو وجود دارد که امکان پشتیبانی آنلاین در پنل و سایت برای کاربران فراهم نیست و ابتدا باد درخواست تماس دهید تا در آینده با شما تماس گرفته شود.

 

نتیجه‌گیری:

طبق آن‌چه پیش از این گفتیم سرویس‌های تبلیغ هوشمند، می‌تواند جایگزینی بومی برای تبلیغ گوگل باشد که برای ما دچار محدودیت‌های بسیاری است. اما سرویس‌های عرضه شده ایرانی تا رسیدن به کیفیت و جایگاهی که بتوانند مانند گوگل، محتوای دقیق و باارزش و موردنیاز کاربران را در جای درست خود به آن‌ها عرضه کنند و برای تبلیغ کنندگان ارزش افزوده بیافرینند راه بسیاری پیش رو دارند. ارائه بسته‌های قیمتی مناسب، گزارش‌های دقیق و شفاف، امکان زمان بندی کمپین‌ها و ارایه پنلی قدرتمند جهت کنترل و مدیریت کامل بر روی تبلیغات، پشتیبانی مناسب و ارائه اتوماسیون قوی در فرآیندها، از جمله اقداماتی است که خدمات‌دهندگان باید به آن اهمیت بیشتری داده و همچنین توسعه و ارتقای الگوریتم‌های موسوم به هوش مصنوعی نیز می‌تواند به کیفیت کارکرد و رشد علاقه کاربران کمک کند.

برای آشنایی با سایر سرویس‌ها و روش‌های بازاریابی آنلاین و همچنین نقد و بررسی صریح خدمات‌دهنده‌های ایرانی در دنیای وب به آکادمی فرشمی مراجعه کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فرشمی تمز

فرشمی نتورک ارایه دهنده خدمات طراحی سایت برای کسب و کارها، مراکز فرهنگی و هنری، شخصیت ها و عرضه کننده برتر منابع طراحی سایت برای طراحان و توسعه دهندگان وب و کسب و کارهای کوچک و بزرگ است.فرشمی با شعار "خلق وب برای همه"، به ارائه خدمات و منابع طراحی سایت برای افراد با هر نوع تخصص و شرکت ها، سازمان ها، اشخاص و کسب و کارها با هر موضوع فعالیت، به طور اختصاصی می پردازد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]