اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960813266577224

استراتژی‌های ویدیویی دیوانه‌کننده‌ در اینستاگرام

کد: 13960813266577224

https://goo.gl/2rK7j4

، تهران , (اخبار رسمی): پس از آزمون و خطاهای بسیار، به روش‌ها و نکاتی برای رسیدن به استراتژی موفق بازاریابی ویدیویی در اینستاگرام رسیده‌ام و می‌خواهم آنها را با شما به اشتراک بگذارم. به یاد داشته باشید که بهره‌گیری از این روش‌ها باعث پیشبرد اهداف تجاری و برندسازی شما خواهد بود.

استراتژی‌های ویدیویی دیوانه‌کننده‌ در اینستاگرام
استراتژی‌های ویدیویی دیوانه‌کننده‌ در اینستاگرام

فرهنگ اینستاگرامی‌ را بشناسید

تا به حال عبارتی مانند شکست‌های بازاریابی اختلاف فرهنگی به گوشتان خورده است؟ این مفهوم یعنی شکست‌هایی که شما در فضای اینستاگرام با آنها مواجه می‌شوید؛ تنها به این دلیل که نتوانسته‌اید فرهنگ آن را به درستی درک کنید. بطور مثال شروع به بازاریابی محصولی در اقلیمی‌ خاص می‌کنید؛ اما متاسفانه فرهنگ آن منطقه را نمی‌شناسید و شکست می‌خورید. وقتی شرکت پپسی اقدام به گسترش بازار فروش خود در کشور چین کرد سعی در معرفی محصول خود با شعاری با عنوان «پپسی شما را به زندگی بازمی‌گرداند» کرد؛ اما متاسفانه این جمله با یک ترجمه‌ی نامناسب به «پپسی اجداد شما را از گور به زندگی بازمی‌گرداند» تبدیل شد. شاید بخندید و به نظر شما یک طنز جالب باشد؛ اما همین طنز جالب اشتباهی بزرگ برای پپسی بود. به ویژه وقتی وقتی قرار است برندی در سطح جهانی ساخته شود. به نظر شما مبلغ ضرر و زیان پپسی در بازار چین چقدر بوده است؟

 

اینستاگرام متفاوت است

تمامی‌ شبکه‌های اجتماعی مخاطب و فرهنگ خاص خودشان را دارند و در مواجه با هرکدام از این شبکه‌ها باید استراتژی متفاوتی اتخاذ کرد. یکی از اشتباهاتی که صاحبان برندهای شخصی یا حتی کسب‌و‌کارها انجام می‌دهند، این است که تصور می‌کنند، اینستاگرام با سایر شبکه‌های اجتماعی که تصاویر را به اشتراک می‌گذارند، هم راستا است. اما در واقع هرکدام از آنها فرهنگ و ساختار خود را دارد. اینستاگرام جایی است که برندها پیام خود را به حامیان و دنبال‌کنندگان خود انتقال می‌دهند و اقدام به معرفی خود می‌کنند؛ اتفاقی که باعث شکل‌گیری درک و مفهوم افراد از یک برند می‌شود. شما فقط ۶۰ ثانیه برای معرفی خود، برند و جلب نظر مخاطب فرصت دارید. درضمن نوشتن متن‌های طولانی یکی دیگر از اشتباهات شماست چون اینستاگرام جایی است که افراد تصویر و ویدیوی خود را به اشتراک می‌گذارند نه توییتر یا یک وبلاگ! استارباکس که یکی از بزرگترین برندهای جهانی است، این فرهنگ را به درستی درک و استفاده کرده است. استارباکس عملا تمام ویدیوها و تصاویر موجود در اینستاگرام خود را به یک برند تبدیل کرده است. استارباکس توانسته است با اتخاذ تدابیر درست مانند نمایش تصاویر و ویدیو  از طرفداران، از جنبه‌ی تجاری محتوای خود بکاهد. اشتراک محتوای ارسالی توسط دنبال کنندگان نه تنها باعث می‌شود که یک جامعه مجازی قدرتمند تشکیل شود؛ بلکه مانع این می‌شود که مردم احساس کنند این تبلیغ یک برند تجاری است.

 

متوجه ورودی و خروجی اینستاگرام باشید

مهم‌ترین مسئله برای موفقیت در بازاریابی ویدیویی اینستاگرام، کسب دانش و بینش درست از این پلتفرم است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که یک برند باید رعایت کند این است که آیا مشتریان من تمام اطلاعات لازم برای یافتن و دنبال کردن من را دارند یا خیر؟ همچنین باید برای سایر پلتفرم‌ها مسیر ارتباطی روشنی تعیین شود. برای این کار لازم است پروفایل و بیوگرافی خود را بصورت کامل و شفاف تکمیل کنید و لینکی مناسب برای دسترسی دنبال کنندگان خود به وب‌سایت تهیه کنید و همچنین شرایطی را فراهم آورید که بازدیدکنندگان وب سایت هم بدانند که می‌توانند از طریق اینستاگرام با شما در تماس باشند. دلیل اصلی ایجاد اینستاگرام اشتراک تصاویر و ویدیوهایی است که به اعتبار برند شما بیافزاید. در راستای این هدف می‌توانید از افراد و برندهای معتبر دیگر درخواست کنید تا اقدام به معرفی شما کنند یا درباره‌ی پست‌های شما نظر بدهند. از دنبال کنندگان خود بخواهید تا با تهیه‌ی ویدیو نظرات خود را منتقل کنند تا شما نیز با اشتراک آنها بتوانید افراد جدیدی را به خود جذب کنید.

 

ابزارهای مهمی‌ که باید استفاده کنید چیست؟

یکی از ابزارهای بسیار مهمی‌ که تمامی‌ برندها از آن استفاده بهینه می‌کنند هشتگ است. به یاد داشته باشید که هشتگ‌هایتان را متمرکز استفاده کنید. سعی کنید هشتگ‌هایتان را انتخابی استفاده کنید. اگر ویدیو یا تصویری با هشتگ‌های بسیار زیاد منتشر کنید، این معنا را می‌رساند که مسیر خاصی را دنبال نمی‌کنید. همچنین در استفاده از کلمات کلیدی مناسب با موضوع دقت زیادی به خرج دهید و از جملات طولانی بپرهیزید.

 

چه ویدیویی ارزشمند است؟

اینستاگرام موقعیت منحصر به فردی را برای شما فراهم می‌کند تا محتوای بصری خود را با داستانی جذاب به نمایش بگذارید. همچنین با دارا بودن امکان انتشار ویدیوی ۶۰ ثانیه‌ای این امکان را فراهم می‌آورد تا برند خود را معرفی و داستان خود را عرضه کنید. همگام با تکنیک‌های بازاریابی مدرن و استاندارد در اینستاگرام سعی کنید با صرف کمی‌ خلاقیت داستان برند یا محصول خود را به صورت کاملا جذاب انتقال دهید. لطفا اشتباه نکنید، به هیچ وجه نیازی به ریبرندینگ ندارید، فقط کافی است تا توانایی‌ها و تنوع محصول یا خدمات خود را به نمایش بگذارید. بهترین راه حل برای برجسته کردن محصول خود در این بازار رقابتی ایجاد ویدیوهای انیمیشنی توصیفی است، به این دلیل که انیمیشن بهترین راه حل برای توصیف مسائل در کوتاه‌ترین مدت است. با در نظر گرفتن اینکه ممکن است بودجه اندکی برای شروع استارتاپ و کسب و کار خود داشته باشید می‌توانید با صرف هزینه ای اندکی از این نوع ویدیوها برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنید.

 

تولید ویدیوهای آموزشی و حل مسئله

به نظر شما چه نوع ویدیوی اینستاگرامی‌ ممکن است بهتر از یک ویدیو کوتاه برای حل یک مسئله رایج و یا اینکه آموزش انجام یک کار جدید باشد؟ به نظر شما مردم از تماشای چه نوع ویدیوهایی بیشتر لذت می‌برند؟ یا به چه نوع ویدیویی در کسب و کار شما نیاز دارند؟ همچنین می‌توانید قدم‌هایتان را فراتر از این بردارید و یکی از محصولات یا خدمات خود را در این نوع ویدیوها معرفی کنید. غالبا معرفی محصول با یک ویدیوی آموزشی بهتر از نگارش یک دفترچه دستورالعمل بلندبالاست. انتشار تصاویر استاتیک را متوقف کنید و از قدرت مسلم ویدیو برای افزایش تبدیل و ثبت‌نام استفاده کنید. از آنجایی که ویدیوهای اینستاگرامی‌ اصطلاحا لقمه‌ای و کوتاه هستند، مردم تمایل بیشتری به تماشای آنها دارند.

 

ویدیوی مناسب چیست؟

هیچ برنامه یا ابزاری برای برنامه‌ریزی انتشار پست وجود ندارد، بنابراین هوشمندانه و با دقت باید محتوای خود را منتشر کنید. بیشترین و مهمترین توصیه من این است که کیفیت را فدای کمیت نکنید. طبق زمان‌بندی دقیق و البته محتاطانه شروع به انتشار مطالب با کیفیت کنید. توجه داشته باشید که کیفیت مطالب شما مهم‌ترین عاملی است که باعث بازگشت کاربر به صفحه شما خواهد شد. طبق آخرین تحقیقاتی که Union Metric انجام داده است، اکثر برندها بطور میانگین ۱.۵ پست در روز منتشر می‌کنند. با این وجود هیچ رابطه و همبستگی بین تعداد مطالب و مشارکت کاربران وجود ندارد. 

http://tikzoom.com/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تیک زوم

مجموعه تیک ‌زوم ‌‌‌‌‌با هدف مشاوره و آموزش شما در موضوعات بازاریابی ویدئویی و برندسازی شخصی و سازمانی شروع به فعالیت نموده است. با توجه به امتیازاتی که ویدئوها در فضای آنلاین دارند غافل بودن از این ابزار بسیار قوی و تاثیرگذار مدیران و افراد فعال در فضای آنلاین می‌توانند به کسب و کار و برندسازی سایتها و مجموعه های کسب و کار خود کمک کنند و به بازارهای بهتر و مناسبتری دست پیدا کنند. مدیریت این سایت بر عهده محسن نبوی است که با داشتن سالها فعالیت در حوزه فیلمسازی و بازاریابی، به شما کمک خواهد کرد تا با بهره‌گیری از اصول صحیح و قدم به قدم ویدئوها کسب و کار خود را توسعه دهید و برندی مطمئن و پرآوازه درست نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تبلیغات و روابط عمومی | رسانه‌ها