اطلاعات تماس
  • 028322***** - 028322*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139708193267710085

مبدل‌های حرارتی و کاربرد آنها در دستگاه‌هایی نظیر دیگ بخار و اواپراتور

کد: 139708193267710085

https://goo.gl/XGie77

، قزوین , (اخبار رسمی): مبدل‌های حرارتی در دستگاه‌های مختلف نظیر دیگ بخار، مولد بخار، کندانسور، اواپراتور، تبخیر کننده‌ها، برج خنک کن، پیش گرم کن فن کویل، خنک کن و گرم کن روغن، رادیاتورها، کوره‌ها و ... کاربرد فراوان دارند.

مبدل های حرارتی
تیوب های دیگ بخار با تبادل گرما آب داخل دیگ را با گرما تبدیل به بخار می کند.

مبدل‌های حرارتی تجهیزاتی صنعتی هستند که به کمک آنها می‌توان در اثر تماس غیرمستقیم دو سیال، سیال دیگر را گرم یا سرد کرد

مبدل حرارتی چیست؟

مبدل‌های حرارتی تقریباً پرکاربرترین عضو در فرآیندهای شیمیایی هستند و می‌توان آن‌ها را در بیشتر واحدهای صنعتی ملاحظه کرد. آنها وسایلی هستند که امکان انتقال انرژی گرمایی  بین دو یا چند سیال در دماهای مختلف را فراهم می‌کنند. این عملیات می‌تواند بین مایع، مایع ، گاز، گاز و یا گاز، مایع انجام شود. مبدل‌های حرارتی به منظور خنک کردن سیال گرم و یا گرم کردن سیال با دمای پایین‌تر و یا هر دو، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مبدل‌های حرارتی در محدوده وسیعی از کاربردها استفاده می‌شوند . این کاربردها شامل  نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، صنایع ساخت و تولید، صنایع فرآیندی، صنایع غذایی و دارویی، صنایع ذوب فلز، گرمایش، تهویه مطبوع، سیستم‌های تبرید و کاربردهای فضایی هستند. مبدل‌های حرارتی در دستگاه‌های مختلف نظیر دیگ بخار، مولد بخار، کندانسور، اواپراتور، تبخیر کننده‌ها ، برج خنک کن، پیش گرم کن فن کویل، خنک کن و گرم کن روغن، رادیاتورها ، کوره‌ها و ... کاربرد فراوان دارند.                   

صنایع بسیاری در طراحی انواع مبدل‌های حرارتی فعالیت دارند و هم چنین، دروس متعددی در کالج‌ها و دانشگاه‌ها با نام‌های گوناگون در طراحی مبدل‌های حرارتی ارائه می‌شود. محاسبات مربوط به مبدل‌ها کاری طولانی و گاهی خسته‌کننده است. مثلاً طراحی یک مبدل برای یک عملیات به خصوص نیاز به حدس‌های زیادی دارد که با استفاده از آن‌ها و طبق استانداردها می‌توان اندازه‌های یک مبدل مناسب را پیدا کرد. اما با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری تمام این محاسبات توسط کامپیوتر انجام می‌شود و طراح برای طراحی تنها باید شرایط عملیاتی و خواص سیالات حاضر در عملیات را وارد کند. نرم افزارهای  Aspen B-jac و  HTFS از این موارد هستند. این نرم افزارها شامل برنامه‌هایی می‌شوند که توانایی انجام چنین محاسباتی را دارند.

در دیگ بخار، مولدهای بخار نیروگاه‌های اتمی نیز کاربرد دارد. این مبدل از نوع دو پاس بوده به این معنی که دو بار انتقال حرارت در مسیر لوله‌ها شکل می‌گیرد.

دسته بندی مبدل‌های حرارتی 

مبدل‌های حرارتی را می‌توان از جنبه‌های مختلف دسته‌بندی کرد:

- براساس نوع و سطح تماس سیال سرد و گرم

- براساس جهت جریان سیال سرد و گرم

- براساس مکانیزم انتقال حرارت بین دو سیال سرد و گرم

- براساس ساختمان مکانیکی و ساختار مبدل‌ها

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نوین بخار

شرکت پدیده نوین بخار با بهره گیری از نیروهای متخصص و کارآزموده و همچنین استفاده از تجهیزات مدرن صنعتی اقدام به تولید و فروش انواع دیگ بخار ، مطابق با استاندارد های جهانی و ملی می کند.

اطلاعات تماس
  • 028322***** - 028322*****
[نمایش اطلاعات]