اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011125675317018

اصول طراحی آشپزخانه

چگونه یک آشپزخانه اصولی طراحی کنیم؟

کد: 140011125675317018

https://bit.ly/3ou9QfG

، تهران , (اخبار رسمی): آشپزخانه فضایی است که در آن جادو اتفاق می افتد. نه تنها جایی است که ما در آن آشپزی می کنیم، بلکه جایی است که صبح مان را شروع می کنیم و بعد از یک روز طولانی استراحت می کنیم. بنابراین آشپزخانه باید متناسب با نیازهای شما طراحی شود. این مطلب اصولی را بررسی میکند که کمک می کند آشپزخانه کارآمد طراحی کنید

چگونه یک آشپزخانه اصولی طراحی کنیم؟
چگونه یک آشپزخانه اصولی طراحی کنیم؟

هدف از طراحی آشپزخانه

هدف در اینجا اعمال چند اصل شناخته شده طراحی برای دستیابی به یک آشپزخانه عملا کارآمد است. منظور از کارایی، میزان سهولتی است که شما قادر به انجام کارهای روزانه در آشپزخانه هستید. به آن مانند یک جریان طبیعی انتقال از یک کار به کار دیگر فکر کنید. اگرچه طراحی همیشه با توجه به نیازهای خاص هر مشتری، متفاوت است، برخی از اصول اساسی وجود دارد که می تواند برای هر طراحی اعمال شود. در اینجا این اصول را به طور مختصر معرفی میکنیم.

برای آشنایی بیشتر با این اصول و دریافت ایده هایی برای طراحی بهتر، مقاله طراحی آشپزخانه اصولی از سایت ما را مطالعه کنید

توالی کار
توالی کار ترتیب فعالیت هایی است که در تهیه غذا انجام می شود. این به معنای تمام مراحل از ورود به مواد غذایی، نگهداری محصولات، آماده سازی، پخت و پز، غذا خوردن و در نهایت تمیز کردن آن است. آشپزخانه را به گونه ای چیدمان کنید که کارهای ذکر شده با کمترین تلاش ممکن انجام شود.

مثلث طلایی آشپزخانه

مثلث کار رابطه بین سه مورد از لوازم اصلی مورد استفاده در آشپزخانه ، یخچال، سینک و اجاق گاز است. در طراحی آشپزخانه فاصله مناسب بین این عناصر را رعایت کنید تا موقع پخت وپز سردرگوم نباشید.

جزیره در طراحی آشپزخانه

با اضافه کردن یک جزیره در چیدمان، می توانیم منطقه کار را از ناهارخوری جدا کنیم.

استفاده از قفسه ها:

هنگام دیزاین آشپزخانه‌تان، به تمام مواردی که می‌خواهید به نمایش بگذارید فکر کنید . به‌طور واقع‌بینانه می‌توانید وسایل را سازماندهی کنید. مثلا بعضی از وسایل تزئینی را روی قفسه ها بگذارید و بقیه وسایل خود را پشت کابینت های در بسته پنهان کنید.

نور مناسب آشپزخانه

آیا می دانستید که از نظر فنی قرار است سه نوع روشنایی در آشپزخانه خود داشته باشید؟ نور بالای سر (برای روشنایی عمومی)، نور نقطه ای (برای روشن کردن کارهای خاص) و نور متمرکز (برای جلب توجه به زیباترین عناصر طراحی شما) هستند.

هود یا فن سقفی در طراحی کابینت

هودهای اجاق گاز نه تنها زیبا به نظر می رسند ، بلکه به خوبی کار می کنند تا دود، گرما و بو را از فضای آشپزخانه خارج کنند. در زمان طراحی کابینت، حتما فضای مورد نیاز برای نصب هود را در نظر بگیرید.

کابینت سطل زباله

مطمئن شوید که محلی برای قرارگیری سطل زباله در کابینتها دارید و سطل های جداگانه برای زباله های معمولی، کاغذ و پلاستیک درنظر گرفته اید.

نتیجه:

در نهایت، نوع طراحی که انتخاب می کنید به ترجیحات شخصی و نوع فضایی که با آن کار می کنید بستگی دارد. همه ما سبک های مختلف طراحی و مواد مختلف را دوست داریم. جایی که یکی میزهای گرانیتی را ترجیح می دهد در حالی که دیگری به جای آن میزهای کار چوبی را دوست دارد. اما این بدان معناست که فرصت‌های بی‌پایانی برای سفارشی‌سازی کابینت‌ها، میزهای کار، کمدها، قفسه‌ها و غیره برای مطابقت با نیازهای شخصی شما وجود دارد. شما می توانید هر چقدر که می خواهید خلاق باشید، و این دقیقاً همان چیزی است که طراحی را بسیار جذاب می کند!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

MDFPLAN

گروه طراحی داخلی پلنرس طراحی انواع فضاهای داخلی و نما. تنها مرکز طراحی تخصصی کابینت آشپزخانه با تحویل سه ساعته در کشور. مشاوره رایگان:02191302991

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل