اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012015719718270

آشنایی با نمای کرتین وال و شیشه ای

کد: 140012015719718270

https://bit.ly/3572mZb

، (اخبار رسمی): نمای شیشه ای از ظرافت و زیبایی خاصی بر خوردار است از این طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است .

نمای کرتین وال چیست؟
نمای لامل، یا همان نمای کرتین وال، یکی از سیستم‌های نمای مدرن ساختمانی است، که ساختاری خود ایستا دارد. ساختار خود ایستا، به ساختاری گفته می‌شود، که سنگینی وزن بالای شیشه را بر روی سازه کرتین وال یا همان لامل‌ها و شاسی کشی‌های مربوطه نگه می‌دارد و هیچ گونه بار مرده‌ای را بر ساختمان تحمیل نمی‌کند.

در واقع نمای کرتین وال یا اصطلاحا لامل، نمایی شیشه‌ای است، که در صورت نصب شدن صحیح، سنگینی حاصل از وزن شیشه‌ها و بار انرژی‌های حاصل از باد، طوفان و بارندگی‌ها، معمولا متوجه پوسته خارجی نمای ساختمان می‌شود و متوجه خود ساختمان نخواهد بود. 

در واقع، می‌توان گفت که سیستم نمای کرتین وال، یک سازه مجزا  در ساختمان به شمار می‌رود. نمای کرتین وال با نام لاتین curtainwall، یکی از انواع نماهای شیشه‌ای ساختمان و بهترین نمای شیشه‌ای ساختمان از نظر مسائل سازه در ارتفاع به شمار می‌رود. در این نوع نما معمولا از مصالح سبک، به ویژه ترکیبات حاصل از آلومینیوم و شیشه استفاده می‌شود.

از ویژگی مهم نمای لامل (کرتین وال) می توان به عایق حرارتی، رطوبتی، صوتی آن اشاره کرد. این مساله باعث بهینه سازی دمای محیط و نور می شود. بنابراین نیاز ساختمان به مصرف انرژی الکتریسیته را کاهش می دهد. از طرفی کرتین وال ها چون سازه هایی بسیار سبک هستند بار کلی وارد بر ساختمان را کاهش می دهند. همچنین رفتار خوبی در مقابل زلزله دارند و در نهایت سهولت در نصب و زیبایی و مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر نماهای ساخمانی برتری دارند.

حال کمی فنی تر به قضیه  نگاه می کنیم. کرتین وال ها در واقع شاسی ها و لامل هایی هستند که در اطراف پروژه قرار می گیرند. و شیشه هایی که به عنوان نمای ساختمان قرار است بگیرند به جای اینکه روی خود ساختمان نصب شوند روی سازه کرتین وال نصب می شوند.  از این رو وزن وارده بر ساختمان کاهش می یابد. این کاهش وزن سبب می شود که  مقاومت ساختمان نسبت به زلزله افزایش یابد. از نماهای کرتین وال  می توان به نمای ساختمان جدید بورس در سعادت آباد تهران اشاره کرد.

زمانی که نمای یک ساختمان دارای پوششی با حداقل ۶۰ درصد از شیشه باشد، در این صورت این نما را نمای شیشه‌ای می گویند. در این مقاله به معرفی انواع نمای شیشه‌ای ساختمان از جمله مدرن و فریم لس پرداخته و سپس به سراغ نکات ایمنی نماهای شیشه‌ای و نحوه‌ی اجرای این نما و طراحی می‌رویم. با هم در مورد نمای شیشه ای ساختمان بخوانیم:

نمای شیشه عایق و کنترل کننده بسیاری از صداهای محیطی است و تنوع رنگ و مدل بسیار زیادی دارد. در مقایسه نمای شیشه با دیگر نماهای ساختمانی بهتر است بدانیم که نمای شیشه نسبت به مصالح ساختمانی دیگر اضافات کمتری هم دارد.

در واقع نمای شیشه‌ای امروزه یکی از نماهای مدرنی است که برای ساختمان‌ها استفاده می‌شود و بیشترین کاربرد را در ساختمان‌های اداری و تجاری داشته و کمتر برای نماهای مسکونی به کار گرفته می‌شود و در صورت استفاده از آنها در نمای مسکونی با نمای سنگ یا ترموود ترکیب می‌شود تا در کنار زیبایی که به همراه دارد محیط ساختمان نیز پوشیده باشد. با توجه به استفاده‌ی این نوع نما از شیشه و آلومینیوم ویژگی‌های منحصر به فردی را نیز به همراه دارد. استفاده از نماهای شیشه‌ای مدرن موجب شده تا ساکنان بتوانند از حداکثر نور و روشنایی روز استفاده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش