اطلاعات تماس
  • 091204*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012245770418447

علت صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید

کد: 140012245770418447

https://bit.ly/3u2Wau8

، (اخبار رسمی): برخی از صدا های یخچال غیر عادی و غیر نرمال هستند و نشان دهنده ی وجود یک مشکل در دستگاه می باشند . برخی از دلایل جزئی و برخی دیگر جدی می باشند که باید حتما توسط تکنسین رفع شوند . حال ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی علل ایجاد صدای آزار دهنده و غیر عادی در یخچال فریزر و ساید بای ساید بپردازیم...

علت صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید
علت صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید

بدون شک یخچال یکی از وسایل مهم و ضروری برای هر خانه ای محسوب می شود . یخچال فریزر ها و ساید بای ساید های مختلف حتی با وجود کیفیت بالا و برند معروفی که دارند ، می توانند مشکلات مختلفی را داشته باشند . یکی از این ایرادات رایج سر و صدای زیاد یخچال می باشد . بسیاری از افراد از سر و صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید خود شکایت دارند . توجه داشته باشید که بعضی از صدا ها نرمال می باشد و درواقع صدایی که ایجاد می شود ، صدای کارکرد موتور می باشد ، اما برخی از صدا ها غیر عادی و غیر نرمال هستند و نشان دهنده ی وجود یک مشکل در دستگاه می باشند . برخی از دلایل جزئی و برخی دیگر جدی می باشند که باید حتما توسط تکنسین رفع شوند . به عنوان مثال اگر یخچال تراز نباشد ، ممکن است سر صدا ایجاد کند . حال ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی علل ایجاد صدای آزار دهنده و غیر عادی در یخچال فریزر و ساید بای ساید بپردازیم .

علل صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید

  • خراب فن کندانسور خرابی فن کمپرسور خرابی فن اواپراتور خرابی موتور

خراب فن کندانسور

اول برایتان توضیح می دهیم که کندانسور چیست ! کندانسور لوله های پیچ در پیچ سیاه رنگ می باشند که در پشت یخچال قرار دارند .البته در برخی یخچال ها کندانسور به صورت یک جعبه است و در کنار کمپرسور و یا در قسمت داخلی و بغل یخچال قرار گرفته است . کندانسور وظیفه دارد که گاز مبرد را خنک کند . کندانسور در واقع همان رایاتور یخچال است . در یخچال های جدید در کنار کمپرسور و کندانسور ، یک فن کندانسور وجود دارد . فن کندانسور وظیفه دارد که با ایجاد جریان هوا ، کندانسور و کمپرسور را خنک کند و همچنین وظیفه دارد که آب حال دیفراست را بخار کند . اگر موتور فن خراب باشد ، یخچال در فواصل زمانی کوتاه ، روشن و خاموش می شوند ، همچنین دمای یخچال زیاد می شود و یا زیر یخچال آب جمع می شود . همچنین اگر فن کندانسور توسط گرد و خاک بیش از حد کثیف شود و روغن کاری نشود ، نمی تواند به درستی کار کند و سر و صدای زیادی از موتور فن شنیده می شود . در صورت خرابی و یا پوسیدگی موتور فن ، باید این قطعه تعویض شود .

خرابی فن کمپرسور

یکی دیگر از علل ایجاد سر و صدا ، خرابی فن کمپرسور می باشد . اگر فن کمپرسور به صورت طولانی مدت کار کند ، ممکن است که دچار اشکال شود . همچنین باید همیشه حواستان به روغن کاری فن باشد ، اگر فن به موقع روغن کاری نشود و خشک شود ، سر و صدای آزار دهنده ای از آن شنیده می شود . در صورت خرابی فن باید آن را تعویض کنید .

خرابی فن اواپراتور

یکی دیگر از علل سر و دای آزار دهنده از یخچال فریزر یا یخچال ساید بای ساید ، خرابی موتور فن اواپراتور می باشد . فن اواپراتور وظیفه دارد که هوای داخل اواپراتور را بین پره های اواپراتور به جریان بیاندازد . موتور فن باید به صورت دوره ای سرویس شود و روغن کاری شود تا از خرابی آن جلوگیری شود . اگر موتور فن روغن کاری نشود و یا فرسوده شده باشد و روان کار نکند ، به بدنه ی دستگاه درگیر می شود و در نتیجه سر و صدای بدی ایجاد می کند .

خرابی موتور

یکی دیگر از عوامل سرو صدا ، خرابی موتور یا اتصالات مرتبط با موتور می باشد . موتور یخچال داخل یک محفظه قرار دارد که از موتور در برابر ضربه ، رطوبت ، خرابی کمپروسور و ... محافظت می کند . موتور با استفاده از بست و پیچ ، به محفظه متصل شده است . همچنین موتور روی لرزه گیر سوار شده است و لرزه گیر باعث می شود که از لرزش و سر و صدای موتور جلوگیری شود . اگر پیچ و بست های موتور به محفظه شل شوند و یا لرزه گیر خراب شود ، موتور هنگام کارکرد ، صدا و لرزش خواهد داشت و این صدا و لرزش می تواند در آینده باعث خرابی در موتور نیز شود .

سخن پایانی

ما در این مقاله در رابطه با علت صدای زیاد یخچال فریزر و ساید بای ساید با شما عزیزان صحبت کردیم و گفتیم که از مهم ترین دلایل سر و صدای مزاحم یخچال می توان به خرابی موتور فن کمپرسور ، خرابی موتور فن کندانسور ، خرابی موتور فن اواپراتور ، تراز نبودن دستگاه و ... اشاره کرد .

این مقاله از سایت زیر از مجموعه دیبا پشتیبان ایرانیان و از لینک زیر گرد آوری شده است :

https://www.dibaposhtiban.ir/cause-of-loud-voice-of-refrigerator/

همچنین اگر برای تعمیرات یخچال به تعمیرکار یخچال فریزر و یخچال ساید بای ساید نیاز دارید می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در لینک زیر با همکاران ما در ارتباط باشید :

https://www.dibaposhtiban.ir/refrigerator-repairing/

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091204*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید