اطلاعات تماس
  • 090454*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102125952117531

هر آنچه که درباره خرید ویلچر باید بدانید

کد: 140102125952117531

https://bit.ly/38VjqDu

، (اخبار رسمی): انتخاب و خرید ویلچر ایده‌آل با سایز و ابعاد مناسب به شدت می‌تواند به پروسه‌ی بهبود بیمار کمک نماید ، به ویژه اینکه به روحیه مستقل بودن و سریع‌تر بلند شدن از بستر بیماری را در شخص تقویت خواهد کرد. ما در این مقاله قصد داشته که یکسری راهنمایی اساسی در خرید ویلچر برقی را بیان کنیم.

هر آنچه که درباره خرید ویلچر باید بدانید
راهنمای خرید ویلچر برقی +(خرید ویلچر برقی)

ویلچر برقی

برای حرکت ویلچر برقی یا صندلی برقی یک تسمه یا چرخ دنده را مورد استفاده قرار می‌دهند. این ویلچرها ویژه‌ی اشخاص معلول به خصوص آن دسته از افرادی بوده که هیچ توان حرکتی در اندام‌های خود ندارند.

جالب بوده بدانید که نه فقط معلولان قادر هستند از ویلچرهای برقی استفاده کنند بلکه دیگر اشخاص از قبیل کسانی که به تازگی یک جراحی بزرگ را پشت سر گذاشته یا افرادی که از مشکل‌های قلبی رنج برده هم می‌توانند این صندلی‌های برقی را به کار ببرند.

موتور در ویلچر برقی با باتری کار کرده و صندلی اغلب به واسطه‌ی یک سیستم کنترل کننده یا گاهی اوقات به واسطه‌ی یک چانه ، گونی یا کنترل دستی کنترل خواهد شد. سیستم کنترل کننده به علاوه می‌تواند برای کج کردن ویلچر و همچنین برای بلند کردن پاها و صندلی به کار برود.

شما قادر هستید کنترلرها را بر اساس احتیاج خود سفارش دهید. حتی اشخاص کوادری پلژی یعنی افرادی که از ناحیه‌ی گردن به پایین فلج بوده هم قادر هستند ویلچرهایی داشته باشند که متناسب با احتیاجاتشان باشد.

اولین ویلچرهای برقی ساخته شده تجاری صرفاً صندلی‌های چرخ‌دار دستی تاشوی سنگین بودند که کار کردن آن‌ها به واسطه‌ی باتری‌های سربی اسید، موتورها، تسمه‌های محرک و قرقره‌ها صورت می‌گرفت.

سیستم‌هایی که به عنوان ویلچرهای برقی معمولی از آن‌ها شناخت دارید، خیلی ساده بودند. آن‌ها  به استفاده از سیستم کنترل کننده برای تنظیم حرکت ویلچر نیاز داشتند و توانایی برنامه ریزی در آن‌ها وجود نداشت.

در هنگام خرید ویلچر برقی به چه نکاتی توجه کنیم ؟

سیستم بالا رونده

بعضی از نوع‌های ویلچر برقی مجهز به سیستم بالارونده بوده که چرخ‌ها را بر روی لبه در حدود ده سانتیمتر بلند خواهد کرد. اگر در طول روز مجبور بوده در مسیرهایی حرکت نمایید که ناهموار و پلکانی هستند ، این خصوصیت به شما کمک بسزایی می‌نماید.

باطری ویلچر برقی

باطری‌ها دارای دو نوع خشک و مرطوب می‌باشند. باطری مرطوب باید در حین سوار شدن به هواپیما جدا شده و در بسته بندی قرار بگیرد. بنابراین باطری خشک برتری خواهد داشت. در طرح‌های جدید ویلچر، شارژ ویلچر بر روی آن تعبیه شده و با وصل کردن به برق آن را شارژ خواهید کرد. در دیگر نوع‌ها دستگاه شارژ جدا از ویلچر است.

سیستم کنترل کننده

سیستم کنترل کننده اغلب بر روی دسته‌ی ویلچر نصب خواهد شد. در مورد بیمارهایی که قادر نبوده  از دست خود استفاده کنند تمهیداتی لحاظ شده است.

صندلی ویلچر برقی

اغلب بر روی نشیمن‌گاه ویلچر برقی پد راحتی یا تشکچه راحتی را جهت پیشگیری از زخم بستر نصب خواهند کرد. به علاوه بعضی طرح‌ها دارای تکیه‌گاهی به عنوان نگهدارنده سر می‌باشند که می‌توان آن را به شکل جداگانه سفارش داد. همچنین شیب نشستن در بعضی از نوع‌ها قابلیت تنظیم داشته به خصوص برای بیمارانی که توان حرکتی آن‌ها کم می‌باشد توانایی انعطاف‌پذیری بیشتری خواهد داشت.

زیر پایی

در کل زیرپایی برای کمک به تنظیم تعادل شخص و پیشگیری از صدمه رسیدن به پاها در هنگام حرکت خواهد بود. در ضمن موجب می‌شود به ران و باسن فشار کمتری وارد شود. در موردهایی که بیمار مدت خیلی طولانی ویلچر را مورد استفاده قرار می‌دهد ترجیحاً باید زیرپایی از نوع متحرک و جداشونده بوده که انعطاف بیشتری را برای بیمار ایجاد نماید.

زیر دستی

در ویلچر برقی زیر دستی با هدف حفظ تعادل و پیشگیری از وارد آمدن فشار اضافی به مهره‌های کمر ساخته شده‌اند. در ضمن جهت حمل و نقل و نشستن ، تکیه گاه بیمار خواهد بود. جابه‌جا شدن برای بیمارانی که حتی توان بلند شدن نداشته حائز اهمیت می‌باشد و با تکیه کردن به دسته‌ی صندلی قادر بوده خود را تا حدودی جابه‌جا نمایند که این مسئله مانع از زخم بستر هم خواهد شد. ارتفاع زیر دستی باید به نوعی بوده که آرنج‌ها بتوانند به آسانی بر روی آن استراحت نمایند بدون این که به شانه‌ها فشار اضافه‌ای وارد شود.

انواع زیر دستی:

زیر دستی ثابت زیر دستی با ارتفاع قابل تنظیم

در میان این دو نوع زیر دستی با ارتفاع قابل تنظیم برتری دارد. شخص می‌تواند بر اساس ارتفاع بازوی خود و ارتفاع تشکچه آن را تنظیم نماید و همچنین زمانی که شخص در پشت میز قرار می‌گیرد .

جهت اینکه به آسانی ویلچر برقی به میز نزدیک شود می‌تواند ازتفاع زیر دستی را بالاتر یا پایین تر از میز تنظیم نماید . برای بیمارانی که از پهلو بر روی ویلچر نشسته بهتر می‌باشد انواع زیر دستی جدا شوند یا تاشو را مورد استفاده قرار دهند.

خلاصه 

قیمت ویلچر برقی را در آریا طب با مناسب ترین قیمت تهیه کنید.  چرخک یا صندلی چرخدار یا به انگلیسی ویلچر (به انگلیسی: Wheelchair) وسیله‌ای است که برای افراد و بیمارانی که قادر به حرکت نیستند، استفاده می‌شود. امروزه صندلی چرخدار پیشرفت‌های بسیاری داشته است که آزادی بیشتری برای معلولان در انجام کارهای روزمره فراهم می‌کند.

شما میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر از مشخصات و قیمت کلیه ویلچر های برقی با خبر بشید 

https://b2n.ir/m29827

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 090454*****
[نمایش اطلاعات]