اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104256297318064

در این مطلب درباره تفاوت های گیربکس‌های سیاره و دیگر گیربکس‌های هلیکال میخوانیم

تفاوت گیربکس خورشیدی و هلیکال

کد: 140104256297318064

https://bit.ly/3PeHpxL

، (اخبار رسمی): با توجه به اینکه امروزه در بسیاری از صنایع و فعالیت‌ها از گیربکس‌ها استفاده می‌شود برای بیشتر کاربران مسئله تفاوت بین این‌ها بسیار مهمتر شده است، به خصوص برای افرادی که به دنبال خرید یک دستگاه مناسب برای فعالیت خودشان هستند. 

تفاوت گیربکس خورشیدی و هلیکال
تفاوت گیربکس خورشیدی و هلیکال

تفاوت‌های گیربکس‌های خورشیدی و هلیکال

با توجه به اینکه امروزه در بسیاری از صنایع و فعالیت‌ها از گیربکس‌ها استفاده می‌شود برای بیشتر کاربران مسئله تفاوت بین این‌ها بسیار مهمتر شده است، به خصوص برای افرادی که به دنبال خرید یک دستگاه مناسب برای فعالیت خودشان هستند. 

با توجه به سابقه چند ساله فروشگاه متحد، تصمیم بر این شده است که با پرداختن به تفاوت دستگاه‌های متعدد خرید آنها را برای مشتریان خود آسان‌تر کنیم. 

گیربکس خورشیدی و شافت مستقیم، از مهمترین و پر استفاده‌ترین دستگاه‌های صنعتی هستند، زیرا با توجه به ساخت آن‌ها به دست برندهای مختلف در سری‌های گوناگون باعث شده است که بتوانند نیاز قشر وسیعی از جامعه را رفع کنند. 

تفاوت گیربکس هلیکال و خورشیدی: 

اگر بخواهیم از وجه‌های ظاهری شروع کنیم باید بگوییم که اولین تفاوت بین این دو دستگاه طرز ساختار آنها است. 

گیربکس‌های شافت مستقیم متشکل شده از یک زوج چرخدنده است که هر چرخدنده بر روی یک محور نصب شده و از طریق همین محورها انتقال انرژی انجام می‌شود ( انرژی به محور انتقال یافته و محور آن را به محور بعدی می‌دهد)

این گیربکس به چند دسته تقسیم می‌شود:

1 . یک طبقه یا چند طبقه 

پایه دار یا فلنج دار 

گیربکس به همراه گلدانی خروجی 

گیربکس هلیکال از نوع کاهنده است که بازدهی بسیار بالا ( تقریبا 90 تا 99 درصد) دارد؛ همینطور طور طراحی شده‌اند که وزن کمی داشته و می‌توان آن را به شکل‌های متعددی نصب کرد. این مدل دارای سری های مختلف ( طیف گسترده‌ای از قدرت و گشتاور ) را نیز دارا است. 

مهمترین ویژگی‌های الکتروگیربکس شافت مستقیم: 

  • عملکرد آرام به همراه سروصدای کم 
  • بازدهی بالا
  • امکان عمل در سرعت‌های بالا ( بدون ایجاد ارتعاش و لرز )
  • توانایی در ایجاد و انتقال گشتاور بالا 
  • شرایط نگهداری و تعمیر آسان 
  • توانایی عملکرد در نسبت تبدیل‌های بالا 
  • دارای فضای مناسب برای اعمالی همچون ( روغن کار چرخدنده‌ها )
  • طول عمر بالا 

قابل ذکر است که گیربکس‌های حلزونی و کرانویل نوع دیگری از گیربکس های هلیکال میباشند که با توجه به ساختار خاص خودشان در فعالیت‌های زیادی نیز استفاده می‌شوند. 

گیربکس حلزونی همانطور که از اسمش مشخص است دارای یک ماردون مارپیچی دارد که این ماردون همواره با یک چرخدنده درگیر بوده و باعث انتقال نیرو می‌شود. 

چرخدنده‌هایی که درون این نوع از دستگاه‌ها استفاده میشود دنده های زاویه‌داری دارد که باعث می‌شود چرخش ورودی بتواند 90 درجه تغییر جهت بدهد. 

از این دستگاه در صنایعی همچون: کاشی کاری، سرامیک، خطوط بسته بندی، صنایع غذایی، ماشین‌های بلوک‌زنی، کمپرسورها، درون آسیاب‌های کوچک، در دستگاه‌های نانوایی و …. استفاده می‌شود. 

نوع دیگری از گیربکس‌های هلیکال، گیربکس کرانویل است که با اسم شفت بغل نیز شناخته می‌شود این دستگاه از لحاظ‌های مختلفی شبیه به شافت مستقیم است ولی با یک تفاوت که محور خروجی در زاویه 90 درجه ورودی قرار دارد. 

معایبی که میتوان برای این دستگاه نام برد وابستگی چرخدنده‌ها به همنوعان خودشان است به طور که این دستگاه نمیتوان با نوع‌های دیگر چرخدنده عمل کند. 

نصب این دستگاه بر خلاف شافت مستقیم به دقت بالایی نیاز دارد. 

از این دستگاه نیز در صنایعی همچون: مس و فولاد، سیمان، خطوط بسته‌بندی متفاوت، فعالیت‌های مرتبط به تولید روی و سرب در خطوط شست و شو، صنایع نفت و گاز و …. استفاده می‌شود. 

گیربکس خورشیدی نیز یکی از پر استفاده‌ترین ابزار آلات صنعتی است ، این دستگاه متشکل از یک دنده خورشیدی مرکزی و همچنین یک دنده هرزگرد سیاره‌ای که بر روی محور نگهدارنده تعبیه شده است و قفسه این قطعه هم در داخل دنده داخلی و هم به صورت رینگی نصب می‌شود. یکی از مهمترین ویژگی‌های این مدل توانایی کار در گشتاورهای بالا است . 

گیربکس خورشیدی با توجه به میزان کاهش دور، از یک یا چند طبقه تشکیل شده است.

ویژگی‌های گیربکس سیاره‌ای: 

  • حجم کمتر نسبت به دیگر مدل‌ها 
  • وزن کمتر 
  • بازدهی بالا
  • شرایط آسان برای نگهداری و تعمیر 
  • طول عمر بالا 

برای جمع بندی می‌خواهیم به طور کلی این دو مدل را باهم مقایسه کنیم: 

گیربکس‌های خورشیدی پیشرفته تر بوده و به دلیل درگیری بیشتر بین دنده‌ها طول عمر و بازدهی دستگاه نیز بیشتر است. 

به دلیل ساختار گیربکس خورشیدی سایز آن کوچکتر بوده و فضای کمتری را اشغال می‌کند. ( این امر باعث سهولت در عمل عیب یابی نیز می‌شود)

راندمان‌های بالا 

به دلیل ساختار دنده‌ها در گیربکس سیاره ای لقی آن نیز کمتر است. 

توانایی نصب راحت آن بر روی الکتروموتورها 

منبع : نمایندگی گیربکس SEW

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته