اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105056319819134

اولین گام در ثبت شرکت با مسئولیت محدود

نکاتی درباره ثبت شرکت با مسئولیت محدود که از آنها بی‌خبرید!

کد: 140105056319819134

https://bit.ly/3oy0Upb

، (اخبار رسمی): در سال‌های اخیر تاجران، بازرگانان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی برای راه‌اندازی شرکت‌هایی با عنوان مسئولیت محدود استقبال گسترده‌ای کرده‌اند، به‌ نحوی‌ که امروزه ثبت این نوع شرکت‌ها در ایران متداول شده است.

نکاتی درباره ثبت شرکت با مسئولیت محدود که از آنها بی‌خبرید!
چک لیست ثبت شرکت با مسئولیت محدود

در سال‌های اخیر تاجران، بازرگانان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی برای راه‌اندازی شرکت‌های مسئولیت محدود استقبال گسترده‌ای کرده‌اند، به‌ نحوی‌ که امروزه ثبت این نوع شرکت‌ها در ایران متداول شده است.

تعریف شرکت با مسئولیت محدود

بر اساس قانون تجارت ایران به شرکتی که بین دو یا چند نفر به‌ منظور امور تجارتی تشکیل می‌شود و هر یک از آن‌ها در برابر بدهی‌های احتمالی تنها به میزان سرمایه خود مسئول پرداخت خواهند بود، شرکت با مسئولیت محدود می‌گویند.

به زبان ساده‌تر می‌توانیم بگوییم در صورت ورشکستگی شرکت ایجاد شده، طلبکاران در عوض قرض‌هایشان نمی‌توانند به برداشت اموال شخصی اعضا اقدام کنند؛ زیرا هر یک از شرکاء فقط در حد میزان سرمایه خود در قبال قروض و تعهدات شرکت مسئول هستند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود با اندک سرمایه نیز امکان‌پذیر است، با این محدودیت که انتشار اوراق سهام ممکن نیست. همچنین در نام شرکت حتما عبارت ” با مسئولیت محدود ” قید شود در غیر این صورت شرکت ثبت ‌شده در برابر اشخاص ثالث آن تضامنی محسوب می‌شود و از مقررات آن‌ها باید تبعیت کند. بنابراین نام هیچ ‌یک از شرکاء متضمن اسم شرکت نباشد؛ زیرا قید شدن نام افراد آن‌ها را به شریک ضامن اشخاص ثالث در شرکت تضامنی تبدیل می‌کند.

مزایا و معایب ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود دارای مزایای بسیاری است که عبارت‌اند از:

  • اولین مزیت شرکت با مسئولیت محدود در این است که حضور و اجتماع دو نفر برای تشکیل آن‌ها کافی است.
  • حداقل سرمایه برای ایجاد شرکت با مسئولیت محدود می‌تواند توافقی باشد. در صورتی‌ که در سایر شرکت‌های سهامی عام به این شکل نیست.
  • انتخاب یک یا چند نفر مدیر و به ‌عهده‌گیری وظایف مختلف توسط آنان که می‌توانند از بین شرکا یا خارج از آن‌ها باشد نیز یک امتیاز است؛ زیرا در شرکت‌های سهامی عام حداقل ۵ نفر و در شرکت‌های سهامی خاص حداقل ۳ نفر برای مدیریت با مدت‌ زمان مشخص در سال تعیین می‌گردند.
  • اعضای کمتر از ۱۲ نفر در این‌ گونه شرکت‌ها نیازی به نهاد کنترل‌کننده ندارند.
  • فوت، ورشکستگی یا محجوریت شرکا موجب منحل شدن شرکت نمی‌شود؛ زیرا شرکت سرمایه است نه شخص.

از معایب راه‌اندازی شرکت با مسئولیت محدود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اشخاص برای فرار از مسئولیت و عدم اجرای تعهدات خود به تشکیل این شرکت‌ها اقدام می‌کنند؛ زیرا شرکا در حد سهم‌الشرکه خود در این شرکت مسئولیت دارند.
  2. انجام پذیره‌نویسی و پرداخت کلیه سهم‌الشرکه به شکل صوری است و برای سهم‌الشرکه ورقه‌ای به‌ صورت اوراق تجارتی قابل نقل ‌و انتقال صادر نمی‌شود.
  3. نقل ‌و انتقالات سهام به شکل آزادانه صورت نمی‌گیرد بلکه این کار به رضایت عده‌ای از شرکا با سرمایه حداقلی سه‌ چهارم بستگی دارد، همچنین نیاز به سند رسمی است.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به چند نفر نیاز است؟

برای پاسخ به این سوال به ماده ۹۴ قانون تجارت ایران رجوع می‌کنیم که طبق آن ثبت شرکت با مسئولیت محدود به منظور امور تجاری به حداقل ۲ نفر نیاز است که سرمایه‌ی کمپانی به شکل سهم‌الشرکه بوده و قابل تبدیل به سهام نیست.

حداقل میزان سرمایه‌ای که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید در نظر داشت چه میزان است؟

با مراجعه به قانون می‌بینیم که برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود، حداقل سرمایه‌ای تعیین و مشخص نشده‌ است اما تاکید به این مسئله حضور دارد که زمانی اقدام به ثبت شرکت کنید که از تایید شدن سرمایه نقدی مطمئن شده‌اید. در برخی از سایت‌های تخصصی و منابع ثبت شرکت حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت و تاسیس شرکت با مسئولیت محدود با در نظر گرفتن رویه و حداقل مبلغ دریافتی برای حق‌الثبت یک میلیون ریال ذکر شده ‌است.

آیا لازم است در ثبت شرکت با مسئولیت محدود مدیران حتماً از بین شرکا باشند؟

خیر، اداره شرکت به وسیله یک یا چند نفر مدیر به شکل موظف یا غیرموظف که می‌توانند از بین شرکاء یا از خارج آن‌ها باشند صورت می‌گیرد. مدت تعیین ‌شده برای این امر می‌تواند محدود یا نامحدود باشد. جالب است بدانید انتخاب مدیران در شرکت با مسئولیت محدود هیچ‌ گونه قوانینی ندارد و معمولاً بر اساس شرکت‌نامه یا اساسنامه صورت می‌گیرد.

نتیجه گیری

برای ثبت این شرکت می‌توانید خودتان اقدام کنید اما این کار فراز و نشیب‌های زیادی دارد. چندین سال تجربه کارشناسان ما در زمینه‌ی ثبت انواع شرکت از جمله شرکت مسئولیت محدود موجب شده تا با زیر و بم این کار آشنایی داشته باشند در نتیجه به شکل حرفه‌ای در اولین فرصت عملیات تاسیس شرکت مسئولیت محدود را انجام دهند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرکت با مسئولیت محدود با مشاوران ما با شماره‌های زیر تماس بگیرید تا شما را در این مسیر پرپیچ ‌و خم یاری رسانند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]