اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۶۵*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105236353319207

مزایای شستشوی مکانیزه فرش چیست؟

کد: 140105236353319207

https://bit.ly/3zXXotq

، (اخبار رسمی): شما می‌توانید در هر خانه ایرانی ردپایی از فرش، قالی و موکت را ببنید که بستری برای انجام کارهای روزانه را فراهم می‌کنند. فرش‌ها دائما در حال استفاده هستند و به همین دلیل، زودتر و بیشتر از سایر اجزای خانه کثیف می‌شوند.

مزایای شستشوی مکانیزه فرش چیست؟
مزایای شستشوی مکانیزه فرش چیست؟

فرش‌های کثیف نیز دیگر، زیبایی و شکوه قبل را نداشته و حس بدی را به افراد منتقل می‌کنند.

اگر به یاد داشته باشید در گذشته، بیشتر افراد در خانه و به صورت دستی فرش‌های خود را می‌شستند. خانه‌های ویلایی و زمان آزاد امکان این کار را برای آنان مهیا می‌کرد. اما زندگی مدرن امروزی در خانه‌های آپارتمانی دیگر جایی برای شست‌وشوی فرش باقی نمی‌گذارد. البته تنها کمبود فضا، علت استفاده از شست‌وشوی مکانیزه نیست. این روش مزایای زیادی دارد که توانسته تا به امروز کارایی خود را حفظ نماید.

اگر شما قصد شست‌وشوی دستی فرش خود را دارید، بهتر است قبل از اقدام به این کار، این مقاله را مطالعه نمایید، تا با مزایای استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک توسط قالیشویی‌ها آشنا شوید. چرا که شستن دستی فرش آنچنان که تصور می‌کنید بدون آسیب نخواهد بود.

معایب شست‌وشوی فرش در منزل:

استفاده از ابزار نامناسب

در اولین مرحله‌ شست‌وشوی فرش به صورت دستی، گردوخاک آن تکانده می‌شد. برای این کار، فرش را بر روی طناب‌های محکم یا چهارچوب آویزان کرده و سپس با چوب به آن ضربه می‌زدند. این کار گردوغبار را از عمق فرش به سطح آن آورده و از بین می‌برد. قافل از اینکه ضربه زدن با چوب باعث آسیب جدی به بافت و الیاف فرش می‌شد.

چند سال بعد ابزاری شبیه پارو با لبه‌های تیز به میان آمده که برای آبگیری فرش از آن استفاده می‌کردند. این ابزار نیز با فشاری که فرش می‌آورد باعث آسیب به ریشه‌ها و بافت فرش شده و آن را می‌پوساند.

خشک کردن غیراصولی

در روش دستی، تنها روش برای خشک کردن فرش، پهن کردن آن زیر نور مستقیم خورشید بود. این کار باعث رنگ پریدگی و پوشیدگی فرش در طولانی مدت می‌شد.

به خطر افتادن سلامتی افراد

جابه‌جایی فرش خیس به مراتب سخت‌تر از فرش خشک است. معمولا افرادی که فرش‌های شسته شده را جابه‌جا کرده و پهن می‌نمایند، تا مدت‌ها درگیر مشکلات مفصلی و ستون فقرات خواهند بود.

صرف وقت بیشتر

فرش شستن کاری سخت و زمان‌بر است. فرش نیاز زمانی برای گردگیری، شست‌وشو و خشک شدن دارد. حتی ممکن است به علت شرایط جوی، خشک شدن فرش زمان بیشتری برده و این مراحل بیشتر نیز به طول انجامد.

انتخاب مواد شوینده‌ی نامناسب

کاملا مشخص است که برای هر نوع فرش و الیافی نمی‌توان از مواد شونیده‌ی یکسان استفاده کرد. اما متاسفانه در شست‌وشوی دستی، اغلب افراد از پودر دستی استفاده می‌کنند. این کار رنگ و روی فرش را از بین برده و سبب رنگ‌پریدگی آن خواهد شد.

مزایا شست‌وشوی مکانیزه فرش

حال که با معایب شست‌وشوی دستی آشنا شدید، بد نیست مزایای شست‌وشوی مکانیزه را نیز بدانید. امروزه بسیاری از قالیشویی‌های معتبر نظیر قالیشویی توحید به نشانی tohidcarpet.ir، قالیشویی ادیب به نشانی adibcarpet.com و قالیشویی گل ابریشم به نشانی golabrisham.com از دستگاه‌های پیشرفته و مکانیزه جهت شستشوی فرش‌ها استفاده می‌کنند.

صرفه جویی در وقت و هزینه

بر خلاف باور عموم، استفاده از دستگاه‌های مکانیزه، در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌کند. در این روش‌، فرش‌ها با سرعت بیشتری شسته شده و آب کمتری هدر می‌رود. همچنین با علت برس‌های موجود در دستگاه‌ها، فرش سریع‌تر تمیز شده و مواد شوینده نیز کمتر استفاده می‌شود.

جلوگیری از آسیب رسیدن به فرش

همانطور که اشاره کردیم، استفاده از ابزارهای دستی نامناسب باعث آسیب به بافت فرش و پارگی آن‌ها می‌شود. در حالیکه در روش مکانیزه از ابزار مخصوص استفاده شده و حداقل آسیب به فرش وارد می‌شود.

تمیزی بیشتر فرش

دستگاه‌های مکانیزه دارای برس‌های نرمی هستند که در چندین جهت حرکت می‌کنند. این برس‌ها هر گونه آلودگی و کثیفی را از بین خواهند برد. حتی اگر لک و آلودگی نیز باقی بماند، در مراحل بعدی شست‌وشو برطرف خواهد شد.

نحوه‌ی شست‌وشوی توسط دستگاه‌های مکانیزه

امروزه برای شست‌وشوی فرش‌ها، ماشین آلات صنعتی پیشرفته‌ای به میان آمده است. این دستگاه‌ها به بهترین نحوه ممکن فرش شما را شسته و کمترین آسیب را به آن می‌رسانند. اما چطور این کار انجام می‌شود؟

گردگیری درست مشابه شست‌وشوی دستی، اولین مرحله در شست وشوی مکانیزه نیز، گردگیری است. این کار توسط دستگاه‌های پیشرفته و  به صورت لرزه‌ای انجام می‌شود. لرزه‌های ایجاد شده در تمامی ابعاد فرش یکسان بوده و فشاری را به آن وارد نمی‌کنند.شناسایی الیاف و بافت فرش

قالیشویی‌های معتبر قبل از شست‌وشوی فرش، الیاف و بافت آن را مورد بررسی قرار می‌دهند. این کار باعث می‌شود تا بهترین مواد شوینده برای فرش انتخاب شود. به طور مثال اگر احتمال داشته باشد فرش شما در تماس با مواد شوینده دچار رنگ‌دهی شود، از موارد تثبیت‌کننده استفاده خواهد شد.

آب‌گیری فرش

پس از این مراحل، فرش وارد دستگاهی می‌شود که آب را با فشار به سطح آن وارد می‌کند. این کار تمام گردوغباری که در فرش وجود دارد را با فشار خارج می‌نماید.

شست وشو

در مرحله ی بعد، تسمه‌ها فرش را وارد دستگاه می‌کنند که آن را شست‌وشو دهد. این دستگاه‌ها دارای تعدادی برس نرم هستند که در تمامی جهات حرکت کرده و فرش را تمیز می‌کنند.

لکه‌گیری

اگر فرش دارای لکه‌هایی باشد که حتی با شست‌وشو نیز از بین نرود، فاز لکه‌گیری آغاز می‌شود. در این مرحله به کمک شوینده‌های خاص، لکه‌های عمیق نیز از بین برده می‌شوند.

خشک کردن

مهم‌ترین مرحله شست فرش، خشک کردن آن است. اگر رطوبتی در فرش باقی بماند، باعث بوی نامطبوع و پوسیدگی فرش خواهد شد. برای جلوگیری از این موارد، خشک کردن فرش در روش مکانیزه، توسط گرم خانه‌هایی انجام می‌شود که فرش را سریعا خشک می‌کنند.

ارائه خدمات

در این مقاله مزایای شست‌وشویی مکانیزه فرش را مورد بررسی قرار دادیم. همان‌طور که مشخص است، شست‌وشوی دستی زمان و هزینه زیادی را از شما خواهد گرفت. از طرفی سلامتی خودتان را نیز به خطر انداخته و ممکن است باعث پارگی و آسیب به فرش شود.

بهترین راه برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، کمک گرفتن از قالیشویی‌های معتبر نظیر قالیشویی گل ابریشم، قالیشویی ادیب و قالیشویی توحید و استفاده از شست‌وشوی مکانیزه است.

برای آشنایی بیشتر با این قالیشویی‌ها مانند قالیشویی توحید می‌توانید به قسمت درباره ما وبسایتشان مراجعه کنید. در این روش، ابزارهای تخصصی، با کمترین هزینه و زمان فرش‌های شما را می‌شویند. خشک شدن فرش نیز با کمک دستگاه‌های پیشرفته صورت می‌گیرد. در نتیجه در روش شست‌شوی مکانیزه، هیچگونه آلودگی و لکی روی فرش باقی نخواهد ماند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۶۵*****
[نمایش اطلاعات]