اطلاعات تماس
  • 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106076385318700

حسابداری ابری چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

کد: 140106076385318700

https://bit.ly/3Q8f8bS

، (اخبار رسمی): از طریق نرم افزار حسابداری آنلاین ابری می‌توانید در هر مکان و هر زمانی با متصل شدن به اینترنت امورات حسابداری خود را به آسانی انجام دهید.

حسابداری ابری چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
نرم افزار حسابداری ابری، یک نرم افزار جامع مناسب برای انجام کلیه امورات حسابداری می باشد.

نرم افزار حسابداری ابری از پشتیبانی و امنیت بالایی برخوردار است. این نرم افزار بهترین گزینه برای مشاغلی است که نیاز به دور کاری دارند.

صنعت نرم افزار حسابداری طی سال های اخیر شاهد تغییرات زیادی شده است. برای انتخاب نرم افزارهای حسابداری عوامل مهمی چون امنیت، پشتیبانی، قیمت، امکانات و کاربردهای آن در نظر گرفته می شود. با طراحی و توزیع نرم افزار حسابداری ابری کاربران زیادی روی به خرید و استفاده از این نرم افزار آورده اند. در این مقاله قصد داریم شما را با نرم افزار حسابداری ابری آشنا کنیم، لطفا تا پایان مقاله حسابدارا همراه ما باشید.

نرم افزار حسابداری ابری چیست؟

نرم افزار ابری با نام های دیگری چون حسابداری آنلاین، حسابداری تحت وب، حسابداری مبتنی بر اینترنت نیز شناخته شده است. حسابداری ابری در نحوه ارائه خدمات و نوع کارکرد هیچ فرقی با دیگر نرم افزارهای حسابداری ندارد. اکثر کسب و کارهای کوچک نسبت به مشاغل بزرگ به امنیت داده ها و اطلاعات مالی خود، اهمیت کم تری می دهند. نرم افزار حسابداری آنلاین ابری از استانداردهای امنیتی بالایی برخوردار است. پشتیبانی از اطلاعات آن در زمانبندی های برنامه ریزی شده ای انجام می شود. تمامی اطلاعات و داده از طریق اتصال رمزنگاری شده انتقال می یابند.

از طریق نرم افزار حسابداری ابری کارکنان بدون حضور در جلسه دیداری می توانند به طور آنلاین فرآیندهای حسابداری سازمان ها را انجام بدهند. نرم افزار حسابداری ابری یک نرم افزار حسابداری جامع و کامل است که شامل سیستم هایی چون، سیستم حسابداری ابری، خرید و فروش، پخش مویرگی، تدارکات، خرده فروشی، هوش تجاری، منابع انسانی و حسابداری مدیریتی می باشد. از طریق نرم افزار ابری، حسابدارها می توانند در خانه یا در هر مکان دیگری بدون نصب مجدد نرم افزار با استفاده از اینترنت به صورت آنلاین امورات حسابداری مالی و مالیاتی خود را انجام دهند.

مهم‌ترین ویژگی های نرم افزار حسابداری ابری

نرم افزار حسابداری ابری دارای ویژگی ها و مزایای خاصی است. در زیر به برخی از این ویژگی ها می پردازیم لطفا همراه ما باشید.

دسترسی سریع و آسان به داده ها و اطلاعات: تمامی نرم افزارهای آنلاین حسابداری بر روی سرورهای ابری نصب شده اند. به همین علت نباید نگران هزینه های نگهداری نرم افزار بر روی دسکتاپ باشید. بکارگیری سرورهای ابری باعث شده تا کاربران به راحتی عملیات حسابداری را با متصل شدن به اینترنت، در خانه و یا هر مکان دیگری و در هر زمانی انجام دهند.

عدم احتیاج به ایجاد زیر ساخت های جدید: بکارگیری بهترین نرم افزار حسابداری ابری احتیاجی به هزینه و سرمایه برای تهیه زیر ساخت های جدید ندارد. کاربران برای به کارگیری از نرم افزار آنلاین حسابداری، نرم افزار ابری تنها به مودم و اینترنت نیاز خواهند داشت.

هماهنگی و یکپارچگی در تمامی بخش ها: در نرم افزار حسابداری ابری بین تمامی بخش ها هماهنگی و یکپارچگی وجود دارد به این معنا که اگر در چند مکان عملیات حسابداری جداگانه ای را انجام دهید دیگر نیازی به دوباره کاری ندارد و این اطلاعات به طور یکپارچه در اختیار کاربران قرار می گیرد.

قیمت مناسب و مقرون به صرفه: کاربرانی که کسب و کارهای کوچکی دارند و یا به تازگی آن ها را راه اندازی کرده اند، برای مدیریت مالی می توانند نرم افزار ابری آنلاین را به قیمت مناسب تری خریداری کنند و موجب توسعه و گسترش کسب و کار خود گردند.

امنیت بالا در ذخیره و نگهداری از اطلاعات: نگهداری از اطلاعات و داده های یک شرکت بسیار مهم است. در نرم افزار حسابداری ابری به منظور حفظ اطلاعات، داده ها به طور روزانه بک آپ گیری و پشتیبانی می شوند.

به روز بودن و آپدیت بودن نسخه های ابری: هنگامی که کاربران بهترین نرم افزار حسابداری ابری را انتخاب می کنند، می توانند به طور دائم از یک نرم افزار ابری به روز استفاده کنند. کاربران با نهیه نرم افزار حسابداری می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای نرم افزار آپدیت دائمی را خریداری کنند.

تفاوت بین نرم افزار حسابداری آنلاین ابری و نرم افزار حسابداری آفلاین چیست؟

در میان نرم افزارهای حسابداری ابری و نرم افزارهای حسابداری آفلاین تفاوت هایی وجود دارد، برای نمونه می توانیم بگوییم که نرم افزارهای ابری بسیار انعطاف پذیر هستند. اطلاعات حسابداری را می توانید به هر سیستمی که به اینترنت متصل است، در هر مکانی دسترسی داد. بر خلاف حسابداری آفلاین، نرم افزار ابری آنلاین اطلاعات و تغییرات را به صورت اتوماتیک بر تمامی بخش ها با سرعت بالا اعمال می کند و در نتیجه باعث می شود که اطلاعات به طور دقیق تری محاسبه و نگهداری شوند.

زمانی که یک شرکت پیشرفت می کند اگر از نرم افزارهای آفلاین استفاده کنند، برای گرفتن مجوزها و هزینه های جدید نیاز به نرم افزارهای دیگری دارند. اما اگر این شرکت ها از نرم افزار آنلاین ابری استفاده کنند دیگر به این کار نیازی ندارند، انواع تجهیزات برای پاسخگویی به نیازهای آن ها در این نرم افزار نصب شده است. ارائه دهنده های نرم افزارهای ابری آنلاین، نسخه های پشتیبانی دارند و آپدیت هستند و به صورت اتوماتیک انجام می شود و دیگر نیاز به بارگیری یا نصب بر روی رایانه شرکت ها نیست.

چرا باید از نرم افزار حسابداری ابری استفاده کنیم؟

نرم افزار حسابداری ابری یک نرم افزار حسابداری آنلاین است که انجام عملیات حسابداری را برای کاربران راحت تر کرده است. این نرم افزار ارزشمند دارای امکانات و کاربردهای فراوانی است که در مشاغل مختلف می‌توانیم از آن استفاده کنیم. در زیر به ارائه توضیحات آن‌ها می پردازیم.

حسابداری: مرور حساب ها، اسناد حسابداری، سرفصل تمامی حساب ها، گزارشات دفتر روزنامه و کل، ترازنامه، ترازنامه آزمایشی، صورت سود و زیان و اظهارنامه های مالیاتی.

خرید و فروش: گزارش بدهکاران و بستانکاران، گزارشات خرید و فروش فصلی، پیش فاکتور و تبدیل آن به فاکتور اصلی، مشاهده آنی مانده حساب های فاکتورها، فاکتور خرید و فروش و ارسال فاکتورها از طریق ایمیل و بررسی میزان فروش کالاهای فروش و مشتریان مهم.

دریافت و پرداخت: ثبت هزینه های جاری، ثبت دریافتی ها و پرداختی ها، انتقال وجه بین بانک ها و صندوق های نقدی، گزارشات دریافت و پرداخت در نمودارهای ماهانه، دریافت و پرداخت از روی فاکتورهای فروش و خرید.

حقوق و دستمزد: تعریف پرسنل، فیش حقوقی پرسنل و کارمندان، ثبت اسناد حقوق و دستمزد، دریافت مبلغ بیمه و مالیات حقوق.

اطلاعات پایه: تعریف اشخاص و مخاطبین، تعریف صندوقها و حسابهای بانکی، تعریف کالا، گروه کالاها، انواع مالیات، قابلیت تعریف و اصلاح حساب های کل و معین، دعوت از کاربران با استفاده از ایمیل با دسترسی مورد نظر.

نرم افزار حسابداری آنلاین ابری مناسب برای چه مشاغلی می باشد؟

انتخاب نرم افزار حسابداری بخش بسیار مهمی در هر شرکت است. هر شرکتی با توجه به نیازهای خود اقدام به انتخاب و خرید نرم افزار حسابداری می کند. باتوجه به پیشرفت فناوری و در دسترس بودن اینترنت نرم افزارهای آنلاین ابری مناسب برای تمامی مشاغل می باشند. در ادامه به ارائه مطالبی در خصوص این که نرم افزار ابری مناسب چه مشاغلی است می پردازیم.

  • مخصوص فریلنسرهای پیمانکاری و تجارب کوچک است.
  • مناسب برای مشاغل نوپا و تازه وارد که به فکر رشد و گسترش مشاغل خود می باشند.
  • نرم افزار ابری یک انتخاب عالی برای کسب و کارهای کوچک با حسابداری ساده و گزارشات فصلی می باشد.
  • نرم افزار ابری با فرآیندهای حسابداری نسخه دسکتاپ هماهنگ شده و مناسب برای کسب و کارهای کوچک می باشد.

آیا نرم افزار حسابداری ابری ایمن است؟

در جواب این سوال باید بگوییم بله، نرم افزارهای آنلاین ابری ایمن تر از نرم افزارهای حسابداری سنتی می باشد. به عنوان مثال اگر رایانه کاربران دزدیده شود، کاربر هیچ نگرانی از بابت داده‌ها و اطلاعات در نرم افزار حسابداری ندارد. اطلاعات در نرم افزارهای آنلاین فقط از طریق رمز و پسورد مخصوص هر فرد بالا می آید. در روش های حسابداری قدیم، برای دسترسی چند کاربر به داده ها نیاز به وسیله‌ای چون فلش بود.

ممکن بود که این فلش ها گم شوند و یا دزدیده شوند، اما از طریق نرم افزار آنلاین ابری دو کاربر به طور هم زمان با نام کاربری و پسورد منحصر به فرد خود می توانند وارد نرم افزار شوند و به انجام امور خود بپردازند. پشتیبانی به عنوان یک عامل مهم امنیت است، در صورت بروز به وسیله پشتیبانی می توانید به اطلاعات نرم افزار ابری دسترسی پیدا کنید. امنیت نرم افزار ابری تنها در اثر بلاهای طبیعی ممکن است به خطر بیافتد.

مطلب پیشنهادی: نرم افزار CRM چیست؟

کاربرد نرم افزارهای ابری:

  • هوش تجاری
  • کاهش هزینه ها
  • مدیریت جریان مالى
  • بودجه بندی قراردادها
  • پیش بینی هاى مالی
  • تولید گزارش های مالی
  • آپدیت بودن اطلاعات در زمان واقعی
  • انجام عملیات بدون نیاز به صرف کاغذ
  • دسترسی به اطلاعات در هر مکان و با هر دستگاهی
  • اتوماسیون عملکردهای حسابداری دستی و حساب هاى دفترى

انواع نرم افزارهای حسابداری ابری

نرم افزار حسابداری ابری بر اساس نیازهای مشاغل مختلف به 4 دسته طراحی و توزیع شده است:

ابر خصوصی: این مدل از نرم افزار ابری مخصوص یک سازمان طراحی شده است و فقط پاسخگوی نیازهای آن می باشد.

ابر عمومی: تفاوت این مدل از نرم افزار حسابداری ابری با نرم افزار خصوصی در نحوه دسترسی به آن است و در ساختار آن تفاوتی وجود ندارد.

ابر ترکیبی: این مدل برای زمانی است که دو مدل نرم افزار ابری به طور جداگانه برای عملکرد مشترک به یکدیگر می پیوندند.

ابر اجتماعی: این مدل از نرم افزار آنلاین، ابر خصوصی می باشد که در اختیار انواع سازمان ها قرار می گیرد و یا به عبارت دیگر می توانیم بگوییم برای به اشتراک گذاشتن داده ها و اطلاعات میان چندین سازمان از این نرم افزار استفاده می شود.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی حسابداری ابری چیست و این که چرا باید از آن استفاده کنیم پرداختیم و دریافتیم از طریق نرم افزار حسابداری ابری در هر مکان و یا در هر زمانی با متصل شدن به اینترنت می توانیم به تمام اطلاعات نرم افزار دسترسی پیدا کنیم و امورات حسابداری خود را انجام دهیم. از شما کمال تشکر را داریم که تا پایان مقاله حسابدارا همراه ما بودید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091987*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | بانک، بیمه و سرمایه