اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106096390418060

کیا گیتی صنعت، حلقه اتصال دانش نوین جهانی و شرکت‌های ایرانی

کد: 140106096390418060

https://bit.ly/3AZbSLm

، تهران , (اخبار رسمی): اکوسیستم اقتصادی و مجموعه شرکت‌های ایرانی در سال‌های اخیر با مرحله‌ای از گذار صنعتی رو به رو هستند که می توان از آن به «گذر به تحول دیجیتال» تعبیر کرد.

کیا گیتی صنعت، حلقه اتصال دانش نوین جهانی و شرکت‌های ایرانی
کیا گیتی صنعت، حلقه اتصال دانش نوین جهانی و شرکت‌های ایرانی

البته واضح است که این گذار، عبوری ساده و سهل نخواهد بود. دلایل این دشواری نیز بسیار هستند. برای مثال می توان در همین ابتدا از بحران تحریم‌ها و قطع ارتباط شرکت‌ها و کسب و کارهای ایرانی با اقتصاد جهان آزاد و اکوسیستم جهانی فناوری و تجارت یاد کرد.

البته این همه ماجرا نیست. برای مثال می‌توان شرکت‌های ایرانی و به تعبیر بهتر کسب و کارهای کشورمان را به دو گروه کاملا سنتی و «عمدتا مدرن» تقسیم بندی کرد. حوزه سنتی اقتصادی ایران که همان اقتصاد بازار دهه‌های گذشته است، به طور فطری در برابر تغییرات بنیادین و عبور به مرحله جدید مقاومت می کنند. بنابراین می توان فعلا مقوله این بخش از شرکت‌های ایرانی را به طور موقت کنار نهاد و درباره شرکت‌هایی صحبت کرد که ظرفیت‌های حداقلی و حداکثری لازم را در زمینه پذیرش تحولات دیجیتال و پوست‌اندازی فناورانه و مدیریتی دارند.

خوشبختانه علیرغم محدودیت‌های موجود در سال‌های گذشته، برخی از شرکت‌ها، تیم‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان و «پژوهش‌محور» نه تنها توانسته‌اند، فلسفه و ماهیت تحول دیجیتال در کشور را به یک فرهنگ نسبتا شناخته شده تبدیل کنند، بلکه ابزارها، دانش‌ها و راه حل‌های نوینی را نیز به صورت برنامه‌ریزی شده آماده داشته باشند که ماحصل تجربیات گران سنگی است که در سال‌های طولانی به دست آورده اند.

این مساله و وجود تیم هایی از این دست می‌تواند به شرکت‌های ایرانی (حداقل برای ایجاد نوعی تعامل بین سنت و مدرنیته دیجیتال) کمک کند.

شرکت‌های بزرگ و کوچک ایرانی، صاحبان کسب و کارها، حتی گروه‌های استارتاپی که خود از فلسفه و ماهیتی مدرن پیروی می کنند و عمدتا خاستگاه فناورانه دارند، بیش از هر زمان دیگر به راه حل‌های این شرکت‌های واسط نیازمندند.

البته در پرانتز باید گفت که مقوله ارائه راه حل‌های نوین در حوزه‌های مختلف؛ اعم از فناوری، مدیریت، تحول ساختاری، توسعه یا بهره وری منابع انسانی و امثال آن محدود به کشور ما نیست؛ بلکه در تمام کشورهای دنیا شرکت‌های واسطی هستند که کارشان مطالعات گسترده در مقیاس‌های وسیع و حوزه‌های مختلف است و راه حل‌ها را به عنوان ارزش یا محصول، به شرکت‌های دیگر می فروشند و در واقع نقش یک مشاور موقت یا حتی همیشگی را برای شرکت‌های دیگر ایفا می کنند. البته در این زمینه با کمی احتیاط باید گفت که حفره بین کسب و کارهای سنتی و دنیای مدرن در کشورهای توسعه یافته به اندازه ایران عمیق نیست. از این رو ماهیت و هویت شرکت های واسط که راه حل های نوین پیشنهاد می‌دهند در ایران بسیار متفاوت است و از اهمیت بیشتری برخوردار است.

یکی از حوزه‌های مهمی که شرکت‌های مختلف اعم از سنتی و مدرن (برای مثال فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های اینترنتی، شرکت های ارسال مراسلات و امثال آن) بدان نیاز دارند، موضوع دسته بندی، سورتینگ، مبادله، توزیع، بازتوزیع و نگهداری داده‌ها و محصولات و مرسولات است. مساله ای که به طور کلی از آن با عنوان «سورتینگ» یا «انبارش» یاد می شود.

همچنان که گفته شد،‌ خوشبختانه در سال‌های اخیر برخی از شرکت‌های موفق در این زمینه شکل گرفته اند که اغلب محصول تجربه‌ها و فعالیت‌های دور و دراز تیم‌های متخصصی هستند که در نهایت در قالب یک شرکت حرفه ای ظهور کرده اند.

 

کیا گیتی صنعت یک نمونه مثال زدنی

شرکت کیا گیتی صنعت، که هم اکنون در قالب یک شرکت حرفه‌ای فعالیت می کند، محصول فعالیت‌های پژوهش محور و داده‌محور، در حوزه توسعه فرهنگ دیجیتال و فناوری‌های نوین است.

اکنون این شرکت متخصص سورتینگ و انبارش و خدمات فناورانه و دیجیتال یکی از مجموعه‌های کارآمدی است که راهکارها و راه حل‌های مناسبی را در سطح استانداردهای جهانی به اکوسیستم صنعت و کسب کار کشور، عرضه می کند.

نکته قابل ملاحظه ای که همین جا و قبل از ادامه بحث باید اشاره کرد این است که با توجه به محدودیت‌های بین‌المللی که بدان‌ها اشاره شد، دستیابی به برخی از تکنولوژی‌ها، کار ساده‌ای نبوده و نیست. به این خاطر شرکت کیا گیتی صنعت تلاش کرده است با روش‌های مختلفی؛ اعم از مهندسی معکوس یا ایجاد خطوط مونتاژ و نظایر آن، به بومی‌سازی تکنولوژی‌های مرتبط با انبارش، سورتینگ، هلدینگ، پردازش و امثال آن براساس تازه ترین دانش و فناوری‌های روز جهان بپردازد که ماحصل این تلاش، تولید دستگاه‌هایی است که این شرکت در پروژه‌های مهمی که تاکنون با موفقیت راه اندازی کرده، به کار گرفته و نتایج درخشانی نیز از عملکرد آن‌‌ها حاصل شده است.

با همه این اوصاف، چالش‌های پیش روی شرکت‌های مشابه از جمله کیا گیتی صنعت کم نیستند.

مطالعه دستاوردهای چند ساله این شرکت و اظهار نظرهای مدیران ارشد این برند نشان می دهد که مهم ترین موضوع و چالش پیش رو برای «قابل پذیرش کردن» راه حل‌های نوین، برای شرکت‌های ایرانی عنصر «مقاومت»‌ مدیران شرکت‌ها و کسب و کارها در مقابل تغییر پذیری و درک لزوم به‌کارگیری ابزارهای نوین و فناورانه است.

برای مثال می توان از مقاومت ده ساله چند نسل از مدیران شرکت پست ایران در برابر پیشنهادهای شرکت کیا گیتی صنعت نام برد که پیشنهاد مکانیزه و دیجیتالیزه کردن خطوط پردازش مرسوله‌ها را داده بودند؛ اما در نهایت وقتی این مقاومت به پایان رسید و شرکت کیا گیتی صنعت توانست تعداد زیادی از مراکز مهم شرکت پست را با دستگاه‌های تولیدی خود و نرم‌افزار واسطی که خود توسعه داده بود، کاملا مکانیزه کند، نتیجه چنان درخشان بود که وزیر وقت ضمن حضور در مراسم افتتاح این خطوط به این مساله به عنوان یک موفقیت و تحول جدی اشاره کرد.

احساس نیاز به فرایند‌های مدرن

از سوی دیگر، شرکت‌های مدرن و تازه تاسیس و استارتاپ‌هایی که بعضا به شرکت‌های بزرگی تبدیل شده اند، نه تنها از نظر درک فلسفه پذیرش تحول دیجیتال مشکل کمتری دارند؛ بلکه از آن استقبال نیز می‌کنند.

برای مثال راه‌اندازی سامانه پردازش دیجی کالا یا شرکت ماهکس از جمله موفق ترین پروژه‌های شرکت کیا گیتی صنعت بود که توانست به شکل قابل ملاحظه‌ای گردش امور این شرکت های معتبر را در زمینه پردازش مرسوله‌ها تسهیل کند.

مطابق با استانداردهای جهانی

نکته دیگری که باید در زمینه شرکت‌های واسطی همچون کیا گیتی صنعت ذکر کرد این است که الزامات کاری این شرکت به شکلی است که مدیران این مجموعه را ملزم می کند مطابق با آخرین دستاوردهای فناورانه در زمینه کاری خود عمل کرده و مدام به پایش تحولات روز دنیا بپردازند تا از قافله نوآوری جهانی عقب نمانند.

واحد تحقیق و توسعه این شرکت علاوه بر مبارزه کردن در جبهه داخلی، برای ایجاد درک صحیح از فرهنگ تحول دیجیتال، در عرصه جهانی نیز برای به دست آوردن تازه ترین فناوری‌ها، باید گوش به زنگ باشند تا ضمن خلق ارزش‌های نوین و ارائه آن به شرکت‌ها، درباره اهمیت بهره‌مندی از ارزش‌های دیجیتال اطلاع رسانی و روشنگری کنند.

از اراک تا تهران با فناوری‌های نوین

هسته مرکزی تیم کیاگیتی صنعت که اکنون به عنوان یک شرکت رسمی دانش بنیان فعالیت می کند، مطالعات جدی خود را در زمینه شناسایی نیازهای داخلی در زمینه هوشمندسازی اطلاعات از سال ۱۳۸۸ در شهر اراک آغاز کرد که ارزیابی دقیق لزوم این حرکت در قالب تهیه ماشین‌آلات مکانیزه و لجستیک و نرم‌افزارهای اصلی و واسط و ایجاد فهم بومی‌سازی سورتینگ اطلاعات، زمانی در حدود پنج سال را به خود اختصاص داد.

این تجربه و تاریخچه سرشار از دانش و تخصص، در نهایت منجر به ایجاد جایگزینی برای نیازهای همیشگی شرکت‌های ایرانی شد که برخی از این خدمات به این شرح هستند:

  • ارائه راه حل‌های مدرن و هوشمند در زمینه انواع بایگانی‌های هوشمند و مدرن. مکانیزه کردن و بهینه سازی فرایند‌های مبتنی بر سورت مرسوله در شرکت‌های پست و فروشگاه‌های اینترنتی. عرضه راه حل مدرن قفسه‌بندی خودجریان که منجر به تسهیل و مدرن سازی روند انبارداری در ایران می شود. ارائه راه حل‌های مدرن در زمینه انبار موبایل رک. قفسه‌بندی و تجهیزات انبار با توجه به نیاز شرکت‌ها و بهینه سازی گردش امور. عرضه تجهیزات سوپر مارکت و ‌هایپر مارکت‌ها منطبق با تازه ترین دانش و تجربه روز شرکت‌های بزرگ جهانی برای بهینه‌سازی روند خرید از سوی خریدار و ارتقای فروش و ایجاد تجربه خرید لذت بخش.

کیا گیتی صنعت چه کرده است؟‌

شرکت کیا گیتی صنعت، تاکنون گام‌های بزرگی در زمینه سورتینگ اطلاعات برداشته است که از آن میان (چنانچه پیشتر اشاره شد) می‌توان به اجرای بدون نقص پروژه مدرن‌سازی فعالیت‌های شرکت ملی پست ایران اشاره کرد. شرکتی که تا پیش از این، با همان مولفه‌های سنتی و تحمل هزینه‌های بالا و صرف وقت و انرژی فعالیت داشت. اما اکنون با دیجیتالی شدن فرایند تجزیه و مبادله مرسوله‌ها، یک پروژه منحصر به فرد ملی را در زمینه تحول دیجیتال رقم زده و شش مرکز اصلی این شرکت به این تکنولوژی تجهیز شده است.

دیگر پروژه موفق این شرکت در زمینه ایجاد مرکز تجزیه و مبادلات در ایران، برای شرکت ماهکس، با قدرت پردازش سه‌هزار تجزیه در ساعت انجام شد. نصب APE برای شرکت دیجی کالا، دیگر پروژه کیا گیتی صنعت است که با موفقیت 100 درصد به انجام رسید.

تکنولوژی دسته‌بندی اطلاعات به شکل کاملا مدرن در کیا گیتی صنعت، منجر به ایجاد نوع دیگری از چینش کالا، اطلاعات اداری، دسته‌بندی و تفکیک موضوعات به شکل نوین در ساخت و ارائه قفسه‌بندی‌های سنگین و متحرک شده است.

قفسه‌های هوشمند، این امکان را برای کاربر ایجاد می‌کنند که با اختصاص کم‌ترین حجم، بالاترین استفاده را از فضا داشته باشند.

صفر تا 100 نصب قفسه‌های هوشمند توسط تیم عملیاتی این شرکت در قالب مشاوره رایگان، شناسایی دقیق محیط، برآورد ابعاد و مساحت و متراژ هر واحد کاربری از جمله تجاری، صنعتی و اداری، همراه با پیشنهاد نصب مدرن‌ترین ماشین‌آلات انجام می‌شود.

خلق ارزش در کیا گیتی به همراه پشتیبانی همیشگی

آسودگی خیال در مورد حفاظت و ایمنی اطلاعات سورت شده به همراه خدمات پشتیبانی، ویژگی‌هایی هستند که با تقاضای شروع یک پروژه توسط مشتری، از سوی متخصصان کیا گیتی صنعت، مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

تیم پشتیبانی و متخصص این شرکت، از لحظه نصب ماشین‌آلات دسته بندی، انواع خدمات مربوط به دستگاه؛ اعم از به روزرسانی، تعمیر، تعویض قطعات و دیگر نیازهای متقاضی را برآورده می‌کنند. بدیهی است که در این فرایند نقش آموزش‌های اولیه و رفع ابهامات ثانویه احتمالی، بخش جدانشدنی از پروژه است.

راه‌های ارتباط با کیا گیتی صنعت

برای آشنایی بیشتر با شرکت کیا گیتی صنعت و اطلاع از خدمات و تجهیزات این شرکت می‌توانید علاوه بر مراجعه به سایت www.kgs.ir با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۷۰۶۷۲۰ تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]