اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107126755418525
در دسترس نیست

عفونت ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان

کد: 140107126755418525

، (اخبار رسمی): عفونت دندان پس از ایمپلنت را باید جدی گرفت چرا که در صورت سهل انگاری استخوان فک آسیب دیده و منجر به برداشتن بخشی از استخوان برای درمان شود. افزایش و پراکندگی باکتری ها ممکن است سبب آسیب رساندن به سایر دندان ها شود.

عوارض ایمپلنت دندان
عوارض ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان عفونت ایمپلنت دندان برای ایمپلنت دندان باید وضعیت استخوان فک مناسب جراحی و کاشت ریشه ایمپلنت باشد. چرا که همانطور که می دانید کاشت دندان توسط جراحی در استخوان فک بیمار صورت می پذیرد. بدین جهت است که برای کاشت ایمپلنت استخوان های فک و اطراف آن، کاملاً مناسب باشد و یا ترمیم گردد.

از مواردی که بیماران را برای انجام ایمپلنت مظطرب میکند عوارض ایمپلنت دندان پس از کاشت دندان است.

عفونت دندان پس از ایمپلنت را باید جدی گرفت چرا که در صورت سهل انگاری استخوان فک آسیب دیده و منجر به برداشتن بخشی از استخوان برای درمان شود. افزایش و پراکندگی باکتری ها ممکن است سبب آسیب رساندن به سایر دندان ها شود. که در نهایت به بافت های نرم اطراف و سینوس سرایت کند که باعث درد سینوس یا مشکلات مجاری تنفسی شود. در صورت تداوم و گسترش شدید ممکن است عفونت به خون راه یابد.

یکی از شایع ترین درمان های دندانپزشکان درمان عفونت دندان است. در صورتی که دندانپزشکان بدون دریافت آموزش صحیح در زمینه ی کاشت ایمپلنت و یا آنکه متخصص باشند در این زمینه اقدام به کاشت دندان می کنند، که ممکن است دندان کاشته شده بدون مشکلی سالها در دهان باقی بمانند. اما موارد شایع دیده شده عفونت دندان کاشته شده است.

از طرفی درمان عفونت دندان کار ساده ای نمی باشد و در خیلی از موارد این عفونت منجر به پس زدن فیکسچرمی شود و از فک خارج شود.

اغلب مشکلات رخ داده شده برای ایمپلنت دندان را با نام پری ایمپلنت شناخته شده اند. این بیماری روی بافت های لثه و استخوان های حمایت کننده ی اطراف ایمپلنت تاثیر می گذارد و التهابی نظیر بیماری لثه دارد که علائم عفونت ایمپلنت مانند خونریزی هنگام مسواک زدن، حساسیت و تورم لثه در اطراف ایمپلنت و همچنین افزایش عمق حفره در اطراف ایمپلنت را دارند. این مشکلات ممکن است در نهایت استخوان های اطراف ایمپلنت را دچار اشکال کند که سرانجام منجر به شل شدن دندان کاشته شده می شود.

علائم عفونت دندان

  •  درد یا تب

درد در ناحیه ایمپلنت در اثر عفونت های باکتریایی در دهان رخ می دهد. تب نیز در صورت مبارزه ی سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت پدیدار می گردد.

  • اشکال در هنگام جویدن

در صورت استفاده نکردن از متریال تیتانیومی و یا زیرکونیا ممکن است مشکلاتی برای دهان و استخوان فک رخ دهد. مشکلاتی نظیر عفونت دهان و دندان ایمپلنت شده یکی از آنها می باشد  که همین امر موجب ایجاد مشکلات در جویدن می گردد. جالب است بدانید این  عارضه حتی بدون عفونت نیز می تواند شایع شود. چرا که ایمپلنت تیتانیومی و زیرکونیا به راحتی با استخوان فک جوش خرده و  حالت دندان طبیعی را خواهد داشت.

  •  قرمزی یا تورم لثه

علائمی از عفونت دندان وجود دارد که حتی ممکن است با چشم غیر مسلح نیز قابل دیدن نباشد قرمزی و تورم لثه است که به وسیله ی تماس مشخص می شود.

بهترین راه برای پیش گیری از مشکلات دندان رعایت بهداشت دهان است.

در صورت مشاهده از بروز هر گونه از علائم عفونت دندانی سریعاً به متخصص کاشت دهان مراجعه نمایید تا بررسی تخصصی صورت پذیرد.

انتخاب نوع درمان پس از بروز علائم عفونت با توجه به میزان عفونت صورت می پذیرد. در صورت بروز علائم عفونت بلافاصله پس از کاشت دندان با درمان توسط آنتی بیوتیک صورت می پذیرد و یا ایمپلنت باید تعوسض گردد. اما در صورت بروز علائم عفونت پس از قرار دادن تاج دندان، تنها راه درمان آنتی بیوتیک است. البته در موارد نادر تعویض ایمپلنت یکی از گزینه ها است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی