اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108046792319309
در دسترس نیست

چگونگی تشخیص قطعات اصلی از تقلبی در لوازم یدکی خودرو

کد: 140108046792319309

، (اخبار رسمی): تقریباً همه جا لوازم یدکی خودرو با هر قیمتی پیدا می شود. اما این تفاوت قیمت به خاطر کیفیت و اصل بودن قطعات است. همانطور که از قدیم گفته اند هر ارزانی بی علت نیست، قطعات تقلبی نیز با قیمت های پایین به فروش می رسند.

چگونگی تشخیص قطعات اصلی از تقلبی در لوازم یدکی خودرو
چگونگی تشخیص قطعات اصلی از تقلبی در لوازم یدکی خودرو

یچ وقت قطعات اصلی ماشین، مثل موتور، گیربکس، دیفرانسیل، سنسور ضربه و... را با قیمت پایین و تقلبی نخرید چرا که این قطعات ارتباط مستقیمی با جان سرنشینان اتومبیل دارند.

زمانی که تقاضا برای خودرو زیاد می شود به طبع عرضه خودرو هم زیاد می شود. اما خودروها نمی توانند همیشه با همین قطعات کار کنند پس قطعاً بازار فروش قطعات یدکی نیز پر سود و شلوغ می شود. اما در بازار همه جور قطعه ای پیدا خواهد شد، از لوازم یدکی تقلبی گرفته تا لوازم یدکی اصل که قیمت های بسیار بالایی دارند.

در حال حاضر، تقریباً همه جا لوازم یدکی خودرو با هر قیمتی پیدا می شود. اما این تفاوت قیمت به خاطر کیفیت و اصل بودن قطعات است. همانطور که از قدیم گفته اند هر ارزانی بی علت نیست، قطعات تقلبی نیز با قیمت های پایین به فروش می رسند. اما هیچ وقت قطعات اصلی ماشین، مثل موتور، گیربکس، دیفرانسیل، سنسور ضربه و... را با قیمت پایین و تقلبی نخرید چرا که این قطعات ارتباط مستقیمی با جان سرنشینان اتومبیل دارند.

لوازم خودرو چینی هیچ کارایی ندارند؟

همانطور که گفته شد بهترین راه، خرید لوازم یدکی اصل در بازار است. اما گاهی اوقات نیاز می شود قطعاتی مثل بدنه خودرو، سپر عقب، درب موتور و... که ارتباط کمتری با قطعات اصلی دارند را به صورت چینی و های کپی خریداری کنید.

خرید لوازم خودرو چینی در این مواقع از نظر اقتصادی به صرفه است و هم مشکل خودرو برطرف خواهد شد. اما مشکل عمده ای که برای لوازم یدکی تقلبی وجود دارد این است که این قطعات معمولاً بسیار زودتر از موعد خراب می شوند و حتی ممکن است باعث بروز مشکل در عملکرد سایر قطعات بشوند.

مزایای استفاده از لوازم یدکی اصل

با تمام مواردی که گفته شد باز هم ممکن است مشتریان فریب تبلیغات و یا صحبت های فروشنده را بخورند یا به هر دلیلی کاملاً آگاهانه اقدام به خرید لوازم خودرو چینی کنند. اما باید بدانند که استفاده از قطعات تقلبی در دراز مدت تأثیرات نامطلوبی بر عملکرد خودرو خواهد گذاشت. اما از مزایای خرید لوازم یدکی اصل هم باید یاد کنیم تا بتوانید با چشمانی باز تصمیم بگیرید
 

استفاده از لوازم یدکی اصلی = افزایش عمر خودرو

قطعاً کسی دوست ندارد همیشه در تعمیرگاه باشد و نتواند از ماشینش لذت کافی را ببرد. لوازم یدکی استفاده شده در تعمیر خودرو میتواند عمر مفید خودرو شما را بیشتر کند.

و این گزینه یکی از مهم ترین دلایل خرید لوازم یدکی اصلی خودرو می باشد.

خرید لوازم یدکی اصلی = کاهش هزینه های نگهداری خودرو

همانطور که قبلا گفته شد استفاده از لوازم خودرو چینی از عمر مفید کمتری برخوردار است به همین دلیل باعث میشود خریداران مدت زمان کوتاه تری از این قطعات استفاده کنند و مجبور به خرید مجدد قطعات اصل شوند.

همانطور که مشاهده کردید با خرید قطعه فیک باید مجدداً قطعه اصل خریداری کنید و این کار نه تنها مقرون به صرفه نیست بلکه به شما ضرر هم می رساند.

گرچه لوازم یدکی اصلی خودرو قیمت بیشتری دارند اما شما با یک بار پرداخت تمامی نیازها و ایرادات خودروی خود را برطرف می کنید و تا مدت زمان طولانی نیازی به خرید مجدد قطعه ندارید.

لوازم یدکی اصل خودرو = افزایش بازده خودرو

لوازم یدکی اصل در بازار معمولاً بر اساس استاندارد های مشخصی ساخته شده اند به همین دلیل است که این قطعات سازگاری بیشتری با خودروی شما دارند.

شاید تا به حال متوجه شده باشید که استفاده از یک لنت ترمز با یک برند خاص عمر لنت ترمز شما را افزایش می دهد و دفعه بعد تنها اقدام به خرید همان محصول میکنید.

به طور کلی با استفاده کردن از قطعات یدکی اصلی می توانید راندمان خودرو خود را افزایش دهید.

چگونه لوازم یدکی اصل در بازار را بشناسیم؟

تقریباً 70 درصد افراد به دنبال خرید لوازم یدکی اصل هستند به همین خاطر میخواهند روش های مختلف برای تشخصی قطعه اصلی از فیک را یاد بگیرند تا بتوانند قطعه اصل بخرند.

در ادامه راه هایی برای تشخیص لوازم یدکی اصل به شما معرفی خواهیم کرد.

وجود هولوگرام و نشان استاندارد

داشتن نشان استاندارد به معنی تضمین کالا است. سازمان ملی استاندارد واجب دانسته برای قطعات اصلی نشان استاندارد تهیه و تعبیه شود.

همچنین هولوگرام رسمی شرکت ها بر روی قطعات نشان دهنده اصالت تولیدات است.

اگر محصولی هر دوی این نشان را داشته باشد میتوان گفت که قطعه ای اصیل است.

خواندن بارکد و استعلام از سامانه

تمامی محصولات از جمله لوازم یدکی خودرو دارای بارکد هستند. شما میتوانید با استفاده از برنامه های بارکد خوان اطلاعات مربوط به آن را جستجو کنید. در صورتی که وسیله ای که خرید کرده اید تقلبی باشد نام حک شده روی بسته بندی و نامی که در زمان اسکن نمایش داده می شود یکسان نیست.

همچنین میتوانید کد بارکد را به سرشماره ۵۰۰۰۱۸۳۱۰ یا ۳۰۰۰۳۱ پیامک کنید تا استعلام قطعه به شما اعلام شود.

فاکتور فروش را نگه دارید

حتماً موقع خرید لوازم یدکی خودرو از فروشنده فاکتور مهر شده بخواهید، همچنین نوشتن اصل بودن در سر برگ فاکتور می تواند راهی برای مطمئن شدن از خرید محصولات اصلی باشد.

قیمت لوازم یدکی خودرو

در اکثر مواقع لوازم یدکی بی کیفیت با قیمتی کمتر در بازار عرضه می شوند. اگر از فروشندگان کمی سوال کنید متوجه این اختلاف قیمت می شوید و حتی آنها قطعات اصلی که قیمت بیشتری دارند را به شما معرفی میکنند.

البته زمانی که از فروشگاه های آنلاین خرید می کنید واسطه ها حذف شده و قیمت ها ارزان تر هستند، در این زمان نباید تصور کنید که قطعه ای فیک را خریداری کرده اید چرا که فروشگاه های آنلاین اغلب برای جذب مخاطب و همچنین حذف واسطه ها لوازم یدکی خودرو را با قیمتی کمتر به مردم عرضه می کنند.

از مراکز معتبر خرید کنید

هنگام خرید از فروشگاه های حضوری و یا آنلاین باید نسبت به معتبر بودن آنها اطمینان حاصل کنید، مراکزی که با برندهای محدود کار می کنند احتمال اینکه قطعات اصل داشته باشند بیشتر از فروشگاه هایی است که از هر برند و شرکتی قطعه موجود دارند.

لوازم یدکی اصل در بازار را از کجا بخریم؟

خیابان چراغ برق بورس لوازم یدکی خودرو است. در این خیابان انواع فروشگاه های لوازم یدکی را می توانید پیدا کنید که از انواع برند ها و شرکت های خودرو سازی قطعاتی را موجود دارند.

یکی از معتبرترین مراکزی که در خیابان چراغ برق واقع است، مرکز تجاری سپهر است که در 9 طبقه شامل 5 طبقه تجاری و 4 طبقه انبار و پارکینگ مشغول به عرضه لوازم یدکی اصلی خودرو است.

این مرکز با دارا بودن 300 واحد تجاری و انبار تجاری و 80 باب پارکینگ اختصاصی، در مدت زمان کوتاهی توانسته است، شاهد حضور برندهای معتبر داخلی و بین المللی در حوزه لوازم یدکی خودروهای سواری ایرانی و خارجی باشد.

شما میتوانید به وب سایت مرکز تجاری سپهر به آدرس sepehrc.ir مراجعه و فروشگاه های موجود در این مرکز بزرگ را مشاهده کرده و خریدتان را قطعی کنید.

تولید محتوا و توسعه : گروه طراحی سایت در اصفهان

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید